نکات مهم بسته بندی وسایل برای اثاث کشی

یک اثاث کشی راحت و مطمئن داشته باشید

اگر در حال اثاث کشی و جابه جایی وسایل هستید حتما باید با روش های بسته بندی وسایل و قرار دادن آنها در کارتن آشنایی داشته باشید تا به بهترین شکل و با کمترین خسارت وسایل به خانه جدید منتقل شوند. در این مطلب شما را با روش های صحیح بسته بندی وسایل آشنا می کنیم.

از کارتن هایی با اندازه های مناسب استفاده کنید

وسایل سنگین مانند کتاب ها را در کارتن های کوچک قرار دهید. وسایل سبک تر مانند بالش و کوسن را در کارتن های بزرگتر. کسانی که کارتن ها را جابه جا می کنند اغلب از بسته بندی وسایل سنگین در کارتن های بزرگ شکایت دارند زیرا هم کار حمل آنها را دشوارتر می کند و هم احتمال شکستن وجود دارد.

وسایل سنگین تر را کف کارتن و سبک ترها را روی آن قرار دهید

اگر کارتن ها را با ماشین باری خودتان جابه جا می کنید، کارتن های سنگین تر را اول از همه و جلوی ماشین قرار دهید تا تعادل برقرار شود.

هیچ فضای خالی در کارتن باقی نگذارید

فضاهای خالی کارتن را با لباس، حوله و کاغذهای بسته بندی پر کنید. حمل کارتن هایی که نامتوازن هستند دشوارتر است.

از جمع آوری وسایل اتاق های مختلف در یک کارتن خودداری کنید

با کارتن بندی وسایل هر اتاق در کارتن جداگانه، هم بسته بندی راحت تر خواهد شد و هم باز کردن و جایگذاری وسایل.

بر روی کارتن مخصوص هر اتاق، اسم و محتویات درون آن نوشته شود

با این کار شما و کسانی که کارتن ها را جابه جا می کنند خواهید فهمید که هر کارتن مربوط به کدام اتاق است و باید کجا قرار بگیرد. روی هر کارتن شماره بزنید و لیست محتویات هر کدام را در دفترچه کوچکی یادداشت کنید تا امکان پیگیری در مواقع ضروری وجود داشته باشد و در زمان باز کردن کارتن ها مطمئن شوید که همه وسایل منتقل شده است.

اثاث کشی و جمع کردن وسایل
بالا و پایین کارتن ها را دو مرتبه چسب بزنید

کارتن ها را خوب چسب کاری کنید

ابتدا زیر و روی کارتن را چسب بزنید و در نهایت دورتادور آن از پایین تا بالا را چسب کاری کنید. زیرا بیشترین فشار بر قسمت زیر و روی کارتن است.

اگر اثر هنری یا چیز گرانبهایی دارید، از شرکت مسئول حمل و نقل بخواهید بسته بندی های مخصوص به کار ببرند

نقاشی های رنگ روغن را در کاغذهای عادی نپیچید زیرا به آن می چسبد. برای قاب عکس های شیشه ای، روی آن ها را به صورت ضربدری چسب بزنید تا آن را محکم نگه دارد و در صورت شکسته شدن شیشه ها نریزد. عکس ها را دور کاغذ یا نایلون حبابدار بپیچید و سپس در قاب عکس جا دهید. بین هر قاب عکس هم یک تکه مقوا قرار دهید تا از آنها محافظت کند.

وسایل شکستنی را بقچه بندی کنید

در بسته بندی ظروف، هر ظرف را درون کاغذهای بسته بندی بپیچید. سپس دسته ۵-۶ تایی از ظروف بسته بندی شده را با کاغذهای بیشتری بقچه بندی کنید. ظروف را از کنار (به صورت ایستاده) در جعبه ها جا دهید نه به صورت صاف. یک دسته کاغذ را به عنوان لایه در زیر و بالای ظروف قرار دهید. فنجان ها و کاسه ها می توانند داخل هم قرار بگیرند. البته باید مابین آنها کاغذ بگذارید. سه تا چهار تای آنها را می توانید در یک بقچه بگذارید. همه را داخل کارتن مخصوص ظروف بسته بندی کنید.

در خصوص آیتم هایی که باید با احتیاط بسته بندی شوند، دقت کنید

در مورد تلویزیون فلت اگر جعبه اصلی آن را نداشته باشید می توانید آن را در جعبه های بزرگ چوبی مخصوص اثاث کشی بگذارید و اگر خودتان آن را بسته بندی می کنید، آن را دو بار بسته بندی کنید ابتدا در جعبه خودش و سپس با همان جعبه داخل جعبه بزرگتری قرار دهید و داخل آن را با کاغذ پر کنید. حواستان باشد که تلویزیون را به صورت خوابیده قرار ندهید زیرا خراب می شود.

منبع realsimple.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.