بهترین پلتفرم‌های دنیا برای معامله کردن و تحلیلگری

ورود به عرصه جذاب بازارهایی همچون بورس و فارکس، در ابتدا نیازمند کسب آموزش است

این روزها با وجود شرایط سخت اقتصادی و تورمی، سرمایه گذاری و معامله گری در بازارهای مالی به راهی برای حفظ ارزش پول در برابر تورم تبدیل شده است اما باید گفت اگر بتوانید در این بازارها حرفه ای شوید نه تنها قادرید ارزش پول خود را حفظ کنید بلکه می توانید سود زیادی هم به دست بیاورید.

ورود به عرصه جذاب بازارهایی همچون بورس و فارکس، در ابتدا نیازمند کسب آموزش است. پس از آموزش دیدن به شکل اصولی راه کسب سود دلاری به رویتان گشوده می شود. برای حرفه‌ای شدن در این بازارها فقط کافی است اراده کرده و از منابع بیشمار و پلتفرم های و سایت هایی که به رایگان در اختیار همگان قرار دارد، استفاده کنید.

در ادامه نحوه کار با متاتریدر به عنوان سریع ترین پلتفرم معاملاتی، فارکس فکتوری به عنوان بهترین وب سایت خبری فارکس و تریدینگ ویو به عنوان بهترین پلتفرم تحلیلی را به شما آموزش می دهیم.

با تریدینگ ویو تحلیل تکنیکال را به صورت تخصصی انجام دهید

تریدینگ ویو و تحلیل تکنیکال

سایت تریدینگ ویو (TradingView) بهترین پلتفرم موجود در دنیا برای تحلیل تکنیکال است که بسیاری از تریدرها با استفاده از ابزارهای متنوع آن کار تحلیل سهام، جفت ارزها، طلا، نفت و … را انجام می دهند.

شما می توانید به راحتی با ورود به این سایت، یک اکانت رایگان برای خود بسازید و از امکانات بیشمار آن به نفع معاملات خود استفاده کنید. فرقی نمی کند که در کدام بازار مالیِ جهانی مشغول فعالیت باشید. در سایت تریدینگ ویو با یک جستجوی ساده می توانید نماد مورد نظر خود را پیدا کرده و به چارت های قیمتی آن در تایم فریم های مختلف دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این، انواع اندیکاتورهای مختلف را می توانید از منوی بالای صفحه تریدینگ ویو پیدا کرده و در نمودار خود استفاده کنید.

نحوه کار با تریدینگ ویو (https://amoozesh-boors.com/fa/article/trading-view) بسیار ساده است و فقط کافی است که نام ابزارها و اندیکاتورها را بدانید تا بتوانید به راحتی با استفاده از منوهای بالا و سمت چپ نمودار از آن ها استفاده کنید. البته ما فرض را بر این گرفته‌ایم که شما نحوه کار با اندیکاتورها را به خوبی می دانید.

اما اگر مبتدی هستید و برای اولین بار است که می خواهید از پلتفرم تریدینگ ویو استفاده کنید، می‌توانید از آموزش های ویدئویی که سایر کاربران منتشر کرده اند هم استفاده کنید.

در نهایت باید گفت تریدینگ ویو ابزاری است که هم حرفه‌ای ها از آن استفاده می کنند و هم افراد مبتدی به آن علاقه مند هستند.

با فارکس فکتوری بهترین تحلیل فاندامنتال را انجام دهید

فارکس فکتوری و تحلیل فاندامنتال

اگر به موفقیت در بازار فارکس و بورس جهانی علاقه مندید. اگر می خواهید به مهم ترین اخبار سیاسی و اقتصادی برای معامله طلا و نفت دست پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم آموزش فارکس فکتوری که مهم ترین سایت خبری در زمینه اخبار اقتصادی است را در برنامه یادگیری خود برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه ای قرار دهید.

تحلیل فاندامنتال یا بنیادی یکی از دو تحلیل مهم در بازارهای مالی است که تسلط به آن برای انجام معاملات موفق و سودده الزامی است.

برای شروع کار با سایت فارکس فکتوری می توانید ابتدا در آن ثبت نام کنید و پس از آن تنظیمات محیطی‌اش را به دلخواه خود تغییر دهید.

با استفاده از این سایت می توانید انواع اخبار را با رنگ بندی های مختلف که درجات اهمیت اخبار را نمایش می دهند، ببینید.

بخش تقویم اقتصادی در سایت فارکس فکتوری که مهم ترین قسمت این سایت است جدول زمانی رویدادهای مهم در جفت ارزهای فارکس را با ساعت دقیق، منبع خبر و آمار دیگر منتشر می کند. شما هم می توانید در بدو ورود به این سایت برای دستیابی به مهم ترین اخبار اقتصادی به این قسمت رجوع کنید.

با متاتریدر تحلیل کنید و در کمترین زمان ممکن موقعیت خرید و فروش باز کنید

متاتریدر (Metatrader)، محبوب ترین پلتفرم معامله گران فارکس است که با استفاده از آن می توانید علاوه بر انجام کارهای مربوط به تحلیل تکنیکال، با فشردن یک دکمه به راحتی سفارش خرید و فروش خود را در بازار ثبت کنید.

اگر می خواهید آموزش متاتریدر را شروع کنید بهتر است بروکر یا کارگزاری مورد نظر خود را برای انجام معاملات جفت ارزها، سهام، کامودیتی ها یا ارزهای دیجیتال انتخاب کرده و از صفحه مربوط به اکانت شخصی‌تان در بروکر، متاتریدر را با استفاده از یک حساب آزمایشی یا دمو دانلود کرده و با پول مجازی مشغول تمرین کردن در فارکس شوید.

پس از نصب متاتریدر و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، داده های مربوط به قیمتِ نمادهای معاملاتی در بروکر شما دانلود می شوند و شما می توانید به تمام ابزارهای معاملاتی که بروکرتان برای معامله کردن در اختیار شما قرار داده، دسترسی داشته باشید.

محیط کاربری این نرم افزار بسیار ساده است و افرادی هم که آشنایی کمی با کامپیوتر دارند می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. در متاتریدر انواع ابزار و اشکال هندسی برای رسم خطوط و مناطق حمایتی و مقاومتی وجود دارد. علاوه بر این می توانید از حدود ۴۰ اندیکاتوری که در این نرم افزار وجود دارد برای انجام تحلیل تکنیکال استفاده کنید. هر چند تعداد ابزارها و امکانات متاتریدر بسیار کمتر از تریدینگ ویو است با این حال تمام نیازهای اصلی یک تریدر را رفع می کند.

نکته‌ای که باعث محبوبیت متاتریدر شده، امکان ثبت سفارش خرید یا فروش با کلیک راست کردن در صفحه اصلی نمودار است. (صفحه اصلی همان صفحه نمایش دهنده چارت قیمت است) این نکته به خصوص برای کسانی که می خواهند معاملات زیادی در مدت زمان کوتاهی انجام دهند حائز اهمیت است.

البته باید به این نکته دقت داشته باشید که سرعت انجام معاملات فقط به متاتریدر وابسته نیست و سرور بروکر شما در میزان این سرعت نقش مهمی ایفا می کند. پس به هنگام انتخاب بروکر به این نکته دقت کنید و بروکری را انتخاب کنید که سریعترین سرعت انجام معاملات را به شما پیشنهاد می دهد.

در این نوشته بهترین پلتفرم‌های دنیا برای معامله کردن و تحلیلگری را به شما معرفی کردیم. اگر مفاهیم پایه در تحلیل تکنیکال و بنیادی را در بستر این سه پلتفرم یعنی فارکس فکتوری، تریدینگ ویو و متاتریدر یاد بگیرید می توانید به یک معامله گر حرفه‌ای در بازارهای مالی با سود مستمر تبدیل شوید البته این نکته را نیز فراموش نکنید که برای موفق شدن در فارکس یا هر بازار مالی دیگر باید بر احساسات خود مسلط باشید و قوانین مدیریت سرمایه را هم رعایت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. زهرا می گوید

    سلاممن تازه با نرم افزار آشنا شدم وصلا نمی توان خرید انجا م دهم کمکم می کنید خرید خودم را انجام دهم در دمو کار می کنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.