طرز تهیه بوقلمون سرخ شده

بوقلمون سرخ شده نگین سفره‌های مهمانی

بوقلمون کلسترول بد خون را کاهش می‌‏‏دهد، آرامش و سرحالی ایجاد می‏‌کند، از سرطان جلوگیری می‏‌کند، ترشح هورمون تستوسترون را افزایش می‏‌دهد، سیستم ایمنی را تقویت می‏‌کند. گوشت سفید و بدون پوست آن، یک ماده غذایی با پروتئین بالا و چربی کم است. کسانی که باید غذا‌های کم چرب بخورند، می‏‌توانند از قسمت سفید گوشت بوقلمون استفاده کنند. با ما همراه باشید تا نحوه بوقلمون سرخ شده را به شما آموزش دهیم.

بوقلمون سرخ شده
  • مواد لازم برای بوقلمون سرخ شده: 

  • بوقلمون جوان کوچک: در حدود ۳ کیلو
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • طرز تهیه:

بوقلمون را به دقت تمیز می‌کنیم. کره را در ظرف مناسب می‌ریزیم و روی حرارت می‌گذاریم تا آب شود. اطراف بوقلمون را در کره خوب سرخ می‌کنیم. سپس دو لیوان آب و کمی نمک در آن می‌ریزیم، در ظرف را می‌بندیم و حرارت را روی ملایم تنظیم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم بوقلمون بپزد.

در صورتی که پخته نشد کمی آب به آن اضافه می‌کنیم. در اواخر طبخ بوقلمون را روی پنجره فر قرار می‌دهیم و در ظرف را بر می‌داریم و حرارت را به ۴۵۰ درجه می‌رسانیم. گاهی از سس بوقلمون روی آن می‌ریزیم. تا به کلی آب بوقلمون کشیده شود و بوقلمون کاملا زرین و طلایی شود. سپس بوقلمون را در دیس می‌گذاریم و پاهای بوقلمون را در صورت امکان با کاغذهای مخصوص تزئین می‌کنیم.

منبع: برگرفته از کتاب (آموزش آشپزی)

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. پوریا می گوید

    عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.