رنگ اتاق می تواند بر روحیه شما تاثیرگذار باشد

چه رنگی حال شما را خوب می کند؟

آیا رنگ اتاق را بر اساس سلیقه انتخاب می کنید یا رنگ فصل؟ آیا رنگ دیوارها و وسایل اتاق بر حالات روحی تاثیرگذار است؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت چطور رنگ اتاق می تواند بر روحیه شما تاثیر بگذارد؟

رنگ زرد

رنگ اتاق زرد
رنگ زرد احساس شادی و انرژی و جنب و جوش ایجاد می کند

رنگ زرد احساس شادی و انرژی و جنب و جوش ایجاد می کند بنابراین رنگ مناسبی برای آشپزخانه و اتاق نشیمن است. این رنگ گرمی و صمیمیت ایجاد می کند و رنگ مناسبی برای قسمت ورودی خانه است، زیرا در هنگام ورود حال شما را خوب کند. اما اگر زیاد از این رنگ استفاده شود، خسته کننده خواهد بود و اثر معکوس خواهد گذاشت. برای آنکه از شدت رنگ زرد بکاهید می توانید آن را در کنار رنگ سفید استفاده کنید.

رنگ آبی

رنگ اتاق آبی
رنگ آبی می تواند حس آرامش منتقل کند

آبی آسمان و دریا می تواند حس آرامش منتقل کند به همین خاطر رنگ مناسبی برای اتاق خواب و حمام است. آبی روشن بهتر از آبی تیره در ایجاد آرامش در فضا تاثیر دارد. این رنگ هوش و خلاقیت را برمی انگیزد درنتیجه برای اتاق کار بسیار مناسب است.

رنگ صورتی

رنگ اتاق صورتی
رنگ صورتی هم آرامش دهنده و هم زیباست

رنگ صورتی ویژگی خاصی دارد. گرچه جزء رنگ های اصلی نیست و از قرمز گرفته شده اما تاثیر روانی آن بسیار متفاوت از رنگ پایه اش است. طبق تحقیقی که در دهه ۶۰ میلادی صورت گرفته است، رنگ ها بر وضعیت فیزیکی بدن تاثیرگذارند و رنگ صورتی تپش قلب و نبض و تنفس را پس از ورزش آرام می کند. این رنگ هم آرامش دهنده و هم زیباست به همین خاطر گزینه مناسبی برای اتاق نشیمن و اتاق خواب است.

رنگ قرمز

رنگ اتاق قرمز
رنگ قرمز احساس شور و انرژی را برمی انگیزد

بر خلاف صورتی، قرمز رنگ جسورانه و تندی است. می توان از این رنگ برای تزیین قسمت هایی از خانه استفاده کرد به خصوص که گفته می شود به دلیل تاثیر آن در اشتها برای اتاق غذاخوری بسیار مناسب است. این رنگ احساس شور و انرژی را برمی انگیزد اما استفاده زیاد از آن در اتاق خواب چندان جالب نیست زیرا آرامش را برهم می زند.

رنگ سبز

رنگ اتاق سبز
رنگ سبز استرس را از بین می برد

سبز آرامش و آسایش روان را به همراه دارد و استرس را از بین می برد. رنگ سبز طبیعت را در خانه می آورد و روح و سکون به خانه می بخشد. رنگ سبز گرینه مناسبی برای همه قسمت های خانه و به خصوص اتاق خواب است. با استفاده کردن از گیاهان و گلدان های سبز در خانه، رنگ سبز را به خانه بیاورید و به آرامش خانه بیفزایید.

منبع housebeautiful.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.