سقط جنین چه تاثیری بر روی عواطف زنان دارد؟

افراد واکنش های متفاوتی نسبت به سقط جنین بروز می دهند

در صورتی‌که شما احساس می‌کنید توانایی بیان سقط جنین را به خانواده و دوستان‌تان ندارید، خدمات و موسسات حمایتی می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند. در دوران نقاهت ، خدمات حمایتی زیادی برای کمک به شما و همسرتان وجود دارد. افراد در این مورد واکنش‌های متفاوتی دارند. برخی غم از دست دادن را به شدت تجربه می‌کنند و برخی دیگر این‌طور نیستند. برخی احساس آرامش می‌کنند اما برخی در مورد احساس خود حس گناه دارند.احساس غم و سوگواری بسیار رایج است؛

سوگواری می‌تواند یک تجربه‌ی جسمی و روحی باشد.. دیگر احساس‌های رایج پس از سقط جنین شامل غم، کرختی، عصبانیت، انکار، آرامش و ناامیدی است. برخی از زنان احساس گناه می‌کنند و تصور می‌کنند که خودشان مقصر سقط جنین هستند. بسیار مهم است که مادر بداند کاری برای جلوگیری از سقط جنین از سوی او ساخته نبوده است و حتی گاهی دلیل از بین رفتن جنین مشخص نیست. احساس شما نسبت به سقط جنین با گذر زمان تغییر خواهد کرد. روزهای مهمی هم‌چون روزی که منتظر زایمان بوده‌اید یا روز سالگرد سقط جنین می‌تواند کمی آشفته‌کننده باشد.

تأثیر سقط جنین بر شما و همسرتان:

هنگام سقط جنین، احساس می‌کنید که رابطه با همسرتان بسیار محکم‌تر شده است اما در مورد برخی از زوجین نیز این‌طور نیست. ممکن است اگر همسرتان آن‌طور که در ذهن داشته‌اید رفتار نکند احساس عصبانیت یا ناراحتی کنید. واکنش همسرتان به سقط جنین می‌تواند شبیه به واکنش شما یا متفاوت از آن باشد و مهم است که بدانید واکنش درست و غلطی در این باره وجود ندارد.شما و همسرتان می‌توانید حمایت ارزشمندی از یکدیگر داشته باشید، پس مهم است که با هم حرف بزنید و اگر دچار مشکلی با هم شوید از مشاوره‌های تخصصی کمک بگیرید.

خدمات حمایتی:

 بسیاری از خانم‌ها و همسران‌شان بهره‌گیری از مشاوران و خدمات حمایتی را مفید می‌دانند. بسیار ضروری است که در صورت احساس شدید ناراحتی یا افسردگی از مشاوران کمک بگیرید.بیمارستان شما می‌تواند جزییات موجود در مورد سرویس‌های حمایتی را در اختیارتان بگذارد و خدمات مشاوره‌ای پیشنهادی برای شما را معرفی نماید. هم‌چنین می‌توانید در مورد خدمات حمایتی از افراد زیر پرس‌وجو کنید:

  • پزشک یا ماما
  • دیگر متخصصان پزشکی مانند مشاوران و مددکاران اجتماعی
  • خانواده و دوستان

ممکن است نخواهید در مورد سقط جنین خود با دوستان یا خانواده صحبت کنید به‌خصوص اگر هنوز در مورد بارداری به آن‌ها چیزی نگفته باشید. برخی افراد احساس می‌کنند که خانواده و دوستان معنی درد و رنج آن‌ها را درک نمی‌کنند. اگر چنین احساسی دارید، می‌توانید از خدمات حمایتی و مشاوران کمک بگیرید.

منبع پارسه گرد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.