ترس های آقایان از پیر شدن و روش مقابله با این ترس ها

آیا از پیر شدن می ترسید؟

آیا از پیر شدن می ترسید؟ همه از پیر شدن می ترسند. اما همه تحقیقات نشان می دهند در پیری نسبت به جوانی ترس از مرگ و افسردگی کمتر است و رضایت از زندگی بیشتر. اما با این حال اغلب آقایان با بالا رفتن سن، ترس بیشتری را از پیری تجربه می کنند (زنان هم این ترس ها را دارند اما اندکی متفاوت تر). مهمترین ترس های آقایان از پیر شدن شامل موارد زیر است:

ترس شماره ۱: ناتوانی جنسی

مسلم است که مردان نسبت به زنان بیشتر نگران ناتوانی جنسی خود هستند. وقتی میل جنسی آقایان کم می شود و یا دیگر مثل سابق نیست، نسبت به احساس شرمساری و حقارت در آینده نگران می شوند. چنین اضطرابی جای تعجب ندارد چرا که بر اساس مطالعاتی که در انگلیس در سال ۲۰۰۸ انجام شده است، نشان داده که مردان ۱۳ بار در روز به رابطه جنسی فکر می کنند در حالی که زنان ۵ بار در روز. بر اساس آماری که در سال ۲۰۰۱ گرفته شده مردان بیش از سرطان یا مرگ، از ناتوانی جنسی می ترسند. احتمالا دلیل پزشکی برای این موضوع وجود دارد، زیرا افرادی که مشکل نعوظ داشته اند بعدها مشکلاتی در بافت کرونری غیرطبیعی، فشار خون بالا، چربی خون بالا و دیگر مشکلات قلبی از خود نشان داده اند.

روش مقابله با این ترس:

آیا کلسترول خود را چک می کنید؟ ¾ مردانی که مشکل نعوظ دارند، سطح کلسترول آنها نرمال نیست.

ترس شماره ۲: ضعف

برای مردان قدرت و انرژی بدنی بسیار اهمیت دارد و وقتی این توان در حال تضعیف شدن است، کنار آمدن با آن بسیار سخت می شود، در مقایسه با زنان. از دست دادن قدرت بدنی به مردان احساس فقدان و از دست دادن می دهد: اگر نتوانم وزنه ای را بلند کنم، پس من چجور مردی هستم؟ در تحقیقی که توسط انجمن سالمندان آمریکا انجام شده است، ضعیف تر شدن یکی از موارد اصلی ترس آقایان در مورد پیر شدن بوده است (از هر ۱۰ مرد ۹ نفر به این مورد اشاره کرده است).

روش مقابله با این ترس:

ورزش های مقاومتی و رژیم غذایی سالم (رژیم غذایی آقایان) را شروع کنید. این ورزش ها ماهیچه ها را تقویت و حفظ می کند.

ترس شماره ۳: بازنشستگی و احساس پوچی

تصور بازنشسته شدن در آینده اضطراب زیادی ایجاد می کند. مردان در چنین شرایطی از خود می پرسند: من بدون شغل و حرفه چه هستم؟ مردان از بازنشستگی می ترسند زیرا شغل آنها چیزی است که خود را با آن تعریف می کنند و با آن زمان خود را می گذرانند. در آمریکا رسیدن به سن بازنشستگی همراه می شود با نادیده گرفته شدن عقاید و نادیده گرفته شدن خود شخص که این ضربه عمیقی به روحیه فرد است. به عقیده روانشناسان زنان بهتر با این موضوع کنار می آیند زیرا سریعتر این خلا را با دوستان و فرزندانشان پر می کنند.

روش مقابله با این ترس:

از انزوا و دور شدن پرهیز کنید. در کارهای گروهی مشارکت کنید حتی اگر مجبور باشید خودتان چنین گروهی را ایجاد کنید. تکنولوژی های جدید را دنبال کنید، با جوانان در ارتباط باشید، به دنبال پیدا کردن معنا و هدف جدیدی برای زندگی پس از بازنشستگی خود باشید. به منظور حفظ ارتباط خود با دیگران، فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی بیشتر کنید.

ترس شماره ۴: وابسته شدن و از دست دادن استقلال

برای بسیاری از آقایان رانندگی کردن نشانه ای از آزادی و استقلال است و تصور اینکه نتوانند به تنهایی رانندگی کنند و یا به دیگری وابسته باشند، ترس آور است.

روش مقابله با این ترس:

واقعیت را در نظر بگیرید. بسیاری از افراد تا ۷۰ و ۸۰ سالگی هم می توانند رانندگی کنند فقط باید دوره های آموزش مجدد طی کنند. لازم نیست زودتر به پیشواز این ترس بروید. فقط ایمنی دیگران را نیز در نظر داشته باشید.

ترس شماره ۵: از دست دادن حافظه، یا ترس از اینکه همسر حافظه اش را از دست بدهد

یافته های علمی اخیر سبب شده مردان بیش از گذشته نسبت به آلزایمر بترسند زیرا این یافته ها نشان می دهند مردان بیش از زنان احتمال دارد به اختلال شناختی که مقدمه آلزایمر است مبتلا شوند. از هر ۵ مرد ۷۰ تا ۸۵ ساله یک نفر آنها در شرایطی بین فراموشکاری و زوال عقل قرار دارند. از طرفی آمار ابتلا به آلزایمر در زنان بیشتر است که همین ترس بیشتری را برای شریک زندگی آنها ایجاد می کند زیرا باید خود را برای نقش مراقبتی و پرستاری آماده کنند. برای یک مرد هیچ چیز ترسناک تر از آن نیست که بخواهد دوران بازنشستگی و از کارافتادگی خود را به مراقبت تمام وقت از همسری بگذراند که حتی او را نمی شناسد.

روش مقابله با این ترس:

سالانه تنها ۱۵ درصد از کسانی که اختلال شناختی خفیف دارند، دچار زوال عقل می شوند (اگر ازدواج کرده باشید خطر اختلال شناختی کمتر است. این اختلال در میان کسانی که هرگز ازدواج نکرده اند، بیشتر است). هیچ روش قطعی برای پیشگیری از آلزایمر یافت نشده است اما سبک زندگی سالم (توصیه هایی برای سلامتی آقایان ۴۰ تا ۵۰ ساله را بخوانید) می تواند ریسک آن را پایین بیاورد.

منبع caring.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.