ترفندهای آرایشی برای کسانی که پوست خشک دارند

راه حل مشکل خشکی پوست، ترکیب کردن محصولات مرطوب‌کننده با لوازم آرایشی است

اگر پوست خشک دارید، احتمالا پوست شما پوسته پوسته می‌شود و تکه‌های خشک روی آن دیده می‌شود که می‌تواند در آرایش شما ایجاد مشکل کند. اگر شیوه‌های درست آرایش کردن را بلد نباشید، می‌تواند مشکل خشکی پوست شما را بدتر کند. راه حل این مشکل ترکیب کردن محصولات مرطوب‌کننده با لوازم آرایشی است. اگر می‌خواهید بدانید چگونه این کار را انجام دهید، مطلب زیر را مطالعه کنید.

فوندیشن و مرطوب‌کننده

اگر می‌خواهید علت چین و چروک‌های پوستتان را بدانید، شاید به دلیل خشکی پوست باشد که به اندازه کافی هنگام آرایش از مرطوب‌کننده استفاده نشده است. کمی مرطوب‌کننده را با فوندیشن مایع خود ترکیب کنید. بدین صورت علاوه بر اینکه پوشش آرایشی خوبی با مرطوب‌کنندگی کافی خواهید داشت، برای پوست شما چندان سنگین نخواهد بود (اشتباهات رایج در استفاده از فوندیشن).

پرایمر و رژگونه

گرچه رژگونه کرمی برای پوست شما مناسب‌تر است، اما اگر این نوع رژگونه ندارید، مشکلی ندارد. برای آنکه رژگونه‌ای داشته باشید که در عین حال آبرسان باشد، خودتان آن را درست کنید. کمی پرایمر را با مقداری پودر رژگونه کف دست خود بریزید و مایه خمیری درست کنید. همینکه درست شد، اندکی از آن را روی گونه‌های خود بزنید و با انگشتان بمالید. با این کار استفاده از رژگونه راحت‌تر خواهد بود و بدون آنکه پوست شما آسیبی ببیند رژگونه زیبایی خواهید داشت (همه چیز درباره رژگونه).

ریمل و وازلین

اگر مژه‌های شما نیز خشک است، این ترفند می‌تواند به شما کمک کند. پیش از استفاده از ریمل، لایه نازکی از وازلین را روی مژه‌ها بزنید. با این کار نه تنها مژه‌ها مرطوب می‌شود، بلکه مژه‌ها را پرتر نیز نشان می‌دهد. همچنین از خشک شدن ریمل شما نیز جلوگیری می‌کند (با فواید وازلین آشنا شوید).

رژ لب و رژ چرب‌کننده

یکی از مشکلات پوست خشک، پوسته و ترک شدن لب است. به همین خاطر این افراد باید از استفاده کردن از رژهای خشک که ترک لب را بیشتر نشان می‌دهد، خودداری کنند. اگر می‌خواهید از این رژ لب‌ها استفاده کنید، ابتدا رژ چرب‌کننده به لب‌ها بزنید تا ترک‌های لب را بپوشاند. بدین صورت لب‌ها تغذیه شده و نرم می‌شوند. ابتدا یک لایه رژ لب چرب‌کننده بزنید و سپس روی آن رژ مات که دوست دارید بزنید (علت خشکی لب و راه حل هایی برای درمان آن).

منبع bebeautiful.in
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.