با ترفندهای جستجوی گوگل  سرعت خود را ۱۰ برابر سریعتر کنید

با این ترفندها مطلب موردنظر خود را سریعتر پیدا می‌کنید

موتور جستجوی  گوگل تقریبا تمام پاسخ‌هایی که شما می‌خواهید جستجو کنید را می‌داند. برای پیدا کردن جواب سوالات از گوگل استفاده کنید. ما در موتور جستجوی گوگل  به طور متوسط چهار ساعت در هفته زمان صرف می‌کنیم. زمان زیادی را جستجو می‌کنیم و نتیجه‌ای  به دست نمی‌آوریم. زمان خود را بیهوده در جستجوهای  بی‌نتیجه وب تلف نکنید. زمان باارزش است.  چند ترفند جستجوگر گوگل را به شما معرفی می‌کنم تا سرعت خود را در جستجو بالا ببرید.

جستجو با یک عبارت دقیق

عبارت دقیق در جستجوی گوگل

زمانی که شما عبارت خود را درون نقل قول قرار می‌دهید،  موتور جست و جو به دنبال تمام آن عبارت می‌گردد.  جستجوگر، صفحاتی را می‌یابد که عینا این کلمه یا عبارت در آنها آمده باشد (” ” نقل قول به گوگل می‌گوید فقط این عبارت را پیدا کند).


حذف سایت یا کلمه‌ای مشخص از نتایج جستجو

حذف کلمه از جستجوی گوگل

ممکن است شما کلمه‌ای را وارد نموده‌اید که دو معنی مختلف دارد و گوگل در نتایج خود از هر دو معنی کلمه‌ی وارد شده استفاده می‌کند. برای مثال کلمه‌ی Mustang هم نام یک ماشین بوده و هم به معنی اسب وحشی می‌باشد. اگر بخواهیم فقط یک مفهوم این عبارت را دریافت کرده و مفهومی دیگر را فیلتر کنیم، می‌توانیم از خط تیره به این منظور استفاده نماییم. برای مثالMustang –cars با جست و جوی این عبارت، گوگل کلمه‌ی Mustang را جستجو کرده و نتایجی که در آن‌ها از کلمه‌ی cars استفاده شده است را حذف نموده و نتیجه‌ی پایانی را نشان می‌دهد.


استفاده از * اگر چیزی یادتان نمی‌آید

علامت ستاره در جستجوی گوگل

یکی دیگر از روش‌های جستجو در گوگل استفاده از عملگر (*) است. به عنوان پسوند برای کلمات جستجو به کار می‌رود و به معنای هر حرفی به کار می‌رود. در واقع زمانی که قصد داریم کلمه‌ای را جستجو کنیم که بخشی از آن را به یاد نمی‌آوریم، به جای آن کلمه (*) را می‌گذاریم و آن وقت گوگل معادل ستاره، کلمه مورد نظر را جستجو می‌کند. به عنوان مثال inst*  مواردی مانند،  instagram، institute و instructure نشان می‌دهد.


عملگر OR

عملگر or در جستجوی گوگل

در برخی موارد گزینه‌ی جستجوی شما فراتر از یک مورد خواهد بود. در این موارد می‌توانید از عبارت OR در میان گزینه‌های جستجو استفاده کنید. اگر چه این عملگر در برخی موارد در خصوص مقایسه  دو آیتم (به عنوان مثال coffee or tea) استفاده می‌شود، اما در مورد ترکیب دو گزینه جستجو نیز کاربردی خواهد بود.


عملگر ~

کلمات مرتبط در جستجوی گوگل

گاهی ممکن است که شما فقط به دنبال کلمه‌ای خاص نباشید و بخواهید که به دنبال کلمات مرتبط با آن نیز بگردید. برای این کار از این عملگر استفاده می‌شود. برای مثال اگر در کادر جستجو تایپ کنید «کیفیت غذا»، در نتیجه سایت‌هایی ظاهر می‌شود که کلمه«کیفیت» و «غذا» در آنها وجود داشته باشد و حتی ممکن است که این دو کلمه اصلا به هم ربط نداشته باشند. اما اگر تایپ  کنید «~کیفیت ~غذا» دنبال سایت‌هایی می‌گردد که درباره کیفیت غذاها نوشته باشند.


جستجو بین دو ارزش

محدوده عددی در جستجوی گوگل

برای اینکه جستجو را محدود به سایت‌هایی کنید که در آنها محدودیت عددی وجود داشته باشد، می‌توانید از این عملگر برای نشان دادن محدوده عددی مورد نظر بهره برید. مثلا اگر به دنبال DVD Playerهای با قیمت ۲۵۰ تا ۳۵۰ دلار می‌گردید، بایستی اینگونه خواسته‌تان را بیان کنید: DVD player$ 250 .. 350  (توجه داشته باشید که بین دو نقطه عملگر نباید فاصله‌ای باشد).


آوردن سایت‌های مرتبط

سایت های مرتبط در جستجوی گوگل

در صورتی که هدف شما از یافتن محتویاتی متمرکز در حوزه‌ای مشخص است، با استفاده از عملگر realated: می‌توانید شرایط را به گونه‌ای رقم بزنید تا وب‌سایت‌های مشابه با آنچه در نظر دارید، پیش رویتان قرار گیرد. به عنوان مثال با جستجوی عبارت related:www.express.com می‌توانید لیستی از فروشگاه‌های مشابه و فعال در زمینه عرضه پوشاک را مشاهده کنید.

با این ترفندها در زمان صرفه‌جویی کنید.

  • شما می‌خواهید آخرین امتیاز تیم فوتبال خود را پیدا کنید.
  • شما در مورد نحوه ادعای بیمه خود به مشاوره نیاز دارید.
  • شما دوست دارید بدانید که کوه مورد علاقه شما کجاست.

جستجوها  بی‌پایان است، با استفاده از این هفت نکات که در مقاله آمده است، زمان و انرژی کمتری صرف کنید.

منبع lifehack.org
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. محسن می گوید

    استفاده کردم.ممنووووونم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.