ترفندهای آرایش مو

ظرف چند دقیقه موهای خود را آرایش کنید

ظرف دو ثانیه می توانید موهای بی حالت خود را زیبا و شگفت انگیز کنید.

موها را مانند تصویر به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و دو قسمت بالا و پایینی را دم اسبی ببندید. تکه بالایی مو را روی تکه پایینی بخوابانید.

بستن و آرایش مو
موها را دو قسمتی ببندید

فر کردن مو با بافت

بافت و آرایش مو
فر کردن مو با بافت

با یکسری تکنیک های ساده می توانید فرهای زیبا داشته باشید. موها را به دو قسمت تقسیم کنید و ببافید یک اتوی داغ را بر روی موهای بافته شده قرار دهید تا به فر شدن موها کمک کند. بگذارید موها به مدت ۵ دقیقه خنک شود. بافت ها را باز کنید و سپس با انگشتان موها را پریشان کنید.

وقت زیادی در حمام صرف نکنید

شستن و آرایش مو
شامپو و نرم کننده زدن به مو به طور همزمان

برای آنکه سریعتر حمام کنید می توانید شامپو و نرم کننده را با هم استفاده کنید. موها را به سمت بالا جمع کنید (ریشه مو جایی است که بیشترین چربی و دوده در آن جمع می شود)، ریشه را بشویید سپس از وسط مو تا سر مو را طوری که به ریشه ها نخورد، نرم کننده بزنید. سپس شامپو و نرم کننده را با هم بشویید.

ریشه های مو را به سرعت رنگ کنید

رنگ کردن و آرایش مو
رنگ کردن ریشه مو با سایه چشم

وقتی ریشه مو به سرعت رشد می کند و زمانی برای رنگ کردن مو ندارید، می توانید از سایه چشم پودری استفاده کنید. از یک پد پارچه ای برای استفاده از سایه بر روی ریشه موها استفاده کنید. با این کار سریعا موهای سفید محو می شوند بدون آنکه مشخص یا غیرطبیعی باشد. کسانی که می خواهند موهای بلوندشان را تیره تر کنند، باید سایه چشم خاکستری مایل به قهوه ای تیره را انتخاب کنند. سبزه ها می توانند از سایه قهوه ای رنگ استفاده کنند.

موهای کوتاه خود را سنجاق سر بزنید

سنجاق سر و آرایش مو
استفاده از چند سنجاق سر

آیا موهای شما از زیر سنجاق سر باز می شود؟ سرتاسر مو را سنجاق بزنید و قسمت فر مو را روی سر نگه دارید. برای آنکه موها بهتر زیر سنجاق سر بماند، با اسپری مو آن را ثابت کنید.

موهای زبر و خشن خود را با مسواک رام کنید

مسواک و آرایش مو
صاف کردن و حالت دادن مو با مسواک

به موهای زبر خود اسپری مو بزنید، سپس از بالای مو تا سر مو با مسواک رشته های مو را صاف کنید. با این کار موهای آشفته خود را بدون آنکه حالت چسبنده پیدا کنند در یک جا جمع می کنید.

موها را به سرعت فر کنید

فر و آرایش مو
فر کردن سریع مو

ظرف مدت چند دقیقه کل موهای سر خود را فر کنید. موهای خود را به سمت بالا دم اسبی ببندید. آن را به چهار قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را با یک اتوی فرکننده فر کنید. یک دقیقه زمان دهید تا موهای فرشده خنک شود، سپس موی دم اسبی را باز کنید.

با گیره های موی زیبا، مو را آرایش کنید

گیره موی مثلثی و آرایش مو
استفاده از سه گیره مو به صورت مثلثی

می توانید از وسایل آرایش مو که ساده و ارزان هستند استفاده کنید. نیمه بالای مو را عقب بدهید و با یک گیره به صورت افقی موها را جمع کنید. سپس به هر طرف آن سنجاق بزنید تا به صورت مثلث شود. با این کار ظاهری شیک و زیبا به موها می دهید.

منبع bhg.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مهنا می گوید

    بدک نبود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.