ترفندهای مرتب کردن خانه برای افراد شلخته

توصیه های شلخته ها به شلخته ها

تمیز و مرتب کردن خانه برای افراد شلخته کار بسیار سختی است. از تعدادی افراد شلخته خواسته شده است که ترفندها و راهکارهای خود را برای تمیز کردن خانه اعلام کنند. اگر شما هم به مشکل این افراد دچار هستید، شاید ترفندهایشان برایتان مفید باشد.

این کار زمانبر است پس مرحله به مرحله پیش بروید

چیزی که همه این افراد بر آن اتفاق نظر داشتند این بود که تغییر روش شلختگی زمانبر است و تلاش ها در این راه کند و آهسته صورت می گیرد. برای تبدیل شدن از یک فرد شلخته به فرد تمیز و مرتب باید هر روز قدم های کوچکی برداشت و به تدریج آنها را تبدیل به عادت کرد مثل راه رفتن کودک. هر روز باید از اول شروع کنید تا کم کم مهارت پیدا کنید. در واقع قرار نیست در یک روز ساعت ها کار کنید و سپس بعد از دو هفته دوباره به همان سبک شلختگی خود برگردید. این همان روش آهسته و پیوسته است. قدم های کوچک اما مداوم تا به نتیجه موردنظر برسید.

با مرتب کردن کف خانه شروع کنید

گاهی بهترین کار برای رها شدن از شلختگی این است که همه چیز را از روی زمین و هر سطحی که می خواهید تمیز کنید مانند تخت، بردارید. وقتی همه چیز از روی زمین برداشته شود فضا بازتر می شود درنتیجه کمتر شلخته به نظر می رسد.

هر روز یک کار انجام دهید

به جای آنکه همه کارها را روی هم تلنبار کنید، سعی کنید هر روز یک کار کوچک برای تمیز ماندن خانه انجام دهید. مثلا یک روز پرده و روتختی را تمیز کنید، روز بعد کمد لباس ها را مرتب کنید. تقسیم کارها در طول زمان موجب می شود تمرکز بیشتری روی کار داشته باشید و بتوانید همه کارها را انجام دهید.

راهی برای سرگرم شدن حین کار پیدا کنید

اگر می خواهید جمع و جور کردن برایتان کمتر عذاب آور باشد، راهی برای جذاب شدن آن پیدا کنید. هر کس یک روش را برمی گزیند، برخی حین کار تنقلات می خورند، برخی آهنگ گوش می دهند و برخی فیلم می بینند البته بیشتر فیلم هایی که برای بار چندم می بینند زیرا نیاز نیست آرام بنشینند و کاری نکنند.

از کار کردن به عنوان ورزش استفاده کنید

هر زمان که حس و حال ورزش کردن نداشتید، جمع و جور کنید. تمیز کردن خانه شما را وادار به فعالیت می کند و جایگزین تحرک و ورزش می شود.

با افراد تمیز و منظم تر از خودتان یا با شلخته تر از خودتان ارتباط داشته باشید

معمولا به شوخی گفته می شود ( که البته تا حدودی هم جدی است) که با افراد منظم و مرتب دوست شوید و ازدواج کنید یا در کل با چنین افرادی وقت صرف کنید چرا که آنها شما را وادار می کنند مانند آنها شوید. برخی نیز معتقدند زندگی کردن با افراد شلخته تر کمک می کند که یاد بگیرید تمیزتر و مرتب تر باشید.

مهمان دعوت کنید

وقتی مهمان دعوت می کنید و آنها شلختگی شما را می بینند، خود را مجبور خواهید کرد که تمیزتر باشید. وقتی کسی را دعوت می کنید که با او رودرواسی دارید و نمی خواهید شلختگی شما را ببینند، مجبور خواهید شد مرتب و منظم تر شوید.

دور و بر را خلوت کنید

برای آنکه شلختگی خود را به حداقل ممکن برسانید، شروع کنید به کم کردن وسایل دور و بر البته نه به این معنا که یک دفعه همه را دور بریزید بلکه تنها وسایل غیرضروری را آهسته آهسته دور بریزید. یک کمد خوب بخرید و وسایل بیخودی خریداری نکنید. غیر از موارد لازم و ضروری بقیه چیزها را بفروشید، اهدا کنید یا دور بیندازید. هرچه را که در یک سال گذشته استفاده نکرده اید، دور بیندازید. اگر چیزی شکسته یا لب پر شده به آن یک ماه زمان دهید، اگر در طول یک ماه از آن استفاده نکردید، آن را دور بیندازید.

زنگ هشدار برای کار کردن تنظیم کنید

برخی افراد شلخته برای تمیز کردن خانه، زنگ آلارم تنظیم می کنند تا به آنها یادآوری کند وقت تمیز کاری است. برخی نیز تایمر یا لیست کار برای خود تنظیم می کنند. یکی از افراد شلخته راه حل خود را در این زمینه اینگونه اعلام کرده: من لیستی از کارهایی که باید انجام دهم با تمام جزئیات می نویسم. مثلا جوراب های کثیف را بشور. کتاب ها را در کتابخانه بگذار. درست مثل حرف زدن با کودک تنبلی که از انجام کارها فرار می کند. زمان ۲۰ دقیقه را برای انجام کارها تنظیم می کنم و بعد از ۲۰ دقیقه به خودم استراحت می دهم.

منبع apartmenttherapy.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.