ترفندهایی برای خوشبو شدن لباس‌ها

با ترفندهای زیر لباس‌های تمیز و خوشبو داشته باشید.

هیچ چیز بدتر از این نیست که لباس‌ها را جدا کنید و داخل ماشین لباسشویی بیندازید و پس از آنکه بیرون آوردید، متوجه شوید بوی خوبی ندارند. واقعیت این است که این لباس‌های شما نیست که بسیار کثیف است، بلکه ممکن است ماشین لباسشویی نیاز به تمیز شدن داشته باشد. گاهی بوی بدی که از لباس‌ها استشمام می‌شود، به دلیل باکتری‌ها و کپک‌هایی است که در لباسشویی یا خشکشویی ایجاد شده‌اند. با ترفندهای زیر لباس های تمیز و خوشبو داشته باشید.

لباس‌ها را سریع خشک کنید

بعد از آنکه کار شستشوی ماشین لباسشویی تمام شد، لباس‌های خیس و تمیز را داخل ماشین رها نکنید. به خصوص نگذارید یک شب تا صبح لباس‌های خیس داخل ماشین لباسشویی بماند. در فضای گرم و تاریکی مانند ماشین لباسشویی دربسته، باکتری‌ها و قارچ‌ها سریع رشد می‌کنند.

لباس‌های مرطوب را داخل ماشین لباسشویی نیندازید

از قرار دادن پارچه مرطوب در میان لباس‌هایی که داخل ماشین لباسشویی میندازید، خودداری کنید. اگر نمی‌توانید لباس و حوله‌های خیس و مرطوب را سریعا بشویید، ابتدا بگذارید کاملا خشک شوند سپس بشویید تا بوی بد ایجاد نکنند.

بگذارید خوب خشک شوند

حوله‌های ضخیم و لباس‌های سنگین مانند شلوار جین، دیرتر خشک می‌شوند. حتما اطمینان حاصل کنید که اینگونه لباس‌ها کاملا خشک شده‌اند.

لباس‌ها را روی بند بیندازید

لباس‌ها را در فضای باز آویزان کنید تا خشک شوند. نور خورشید کمک می‌کند باکتری‌ها و قارچ‌ها از بین بروند. فقط مطمئن شوید لباس‌ها کاملا خشک شده باشند.

خوشبو شدن لباس و شستشوی لباس

در استفاده از نرم‌کننده احتیاط کنید

استفاده از برخی از انواع مایع نرم‌کننده در ماشین لباسشویی بوی بد ایجاد می‌کند (گفته می‌شود سرکه یک نرم‌کننده طبیعی لباس است). نرم‌کننده‌هایی که از فروشگاه‌ها خریداری می‌کنید، با آب مخلوط کرده و سپس داخل ماشین لباسشویی بریزید و اطلاع داشته باشید که نرم‌کننده موجب می‌شود لباس دیرتر خشک شود.

مواد شوینده مختلف را امتحان کنید

انواع مواد شوینده وجود دارد که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید، اما باید بدانید میزان و اندازه آنها و همچنین تاثیرشان بستگی به فاکتورهای زیادی از جمله اندازه لباس‌ها، دمای آب و منشا بوی بد دارد.

شوینده‌های طبیعی و غیر سمی

لباس‌هایی که بوی بد دارند را ابتدا به مدت ۱۵ دقیقه در آب داغ بگذارید خیس بخورد. از هر یک از شوینده‌های زیر برای لباس‌ها استفاده کنید تا ببینید کدام یک نتیجه بهتری دارد: بوراکس (۱/۲ فنجان)، سرکه (۳/۴ فنجان)، آب لیمو (حدود ½ فنجان)، جوش شیرین (۳/۴ فنجان)، پرواکسید هیدروژن رقیق شده تا ۳ درصد (۱/۲ فنجان).

شوینده لباس و خوشبو شدن

مواد شوینده شیمیایی

هر چند وقت یکبار در کنار مواد شوینده طبیعی از شوینده‌های شیمیایی نیز استفاده کنید (از این شوینده‌ها به مقدار ¼ فنجان استفاده کنید).

از مواد شوینده خانگی با احتیاط استفاده کنید

¼ فنجان سفیدکننده بزنید (آن را با آب شستشو مخلوط کنید و مطمئن شوید به اندازه کافی رقیق است قبل از آنکه لباس‌های بودار را در ماشین قرار دهید. هیچگاه سفیدکننده را همراه با دیگر شوینده‌ها استفاده نکنید). گزینه دیگر اضافه کردن ½ فنجان آمونیاک به لباس‌های بودار است. آمونیاک را با سفیدکننده استفاده نکنید، زیرا بخار سمی ایجاد می‌کند.

شوینده‌های عطری

شوینده‌هایی که عطری هستند استفاده کنید، تا بوی بد لباس را از بین ببرند.

از آب داغ استفاده کنید

لباس‌های بودار را با آب داغ بشویید.

ماشین لباسشویی را بشویید

برای آنکه لباس‌ها مجدد بوی بد نگیرند، باید ماشین لباسشویی تمیز باشد و بوی خوب داشته باشد.

منبع sheknows.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.