ترفندهایی برای خوشبو شدن ماشین لباسشویی

خوشبو بودن ماشین لباسشویی باعث خوشبو شدن لباس ها می شود

بر خلاف تصور، ماشین لباسشویی هم می تواند بوی بد بگیرد زیرا امکان دارد قارچ و باکتری در آن رشد کند. در این مطلب خواهیم گفت چه کار کنید تا ماشین لباسشویی بوی خوب داشته باشد.

درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید

در حدفاصل شستشوی لباس ها و روشن کردن ماشین لباسشویی، درب آن را باز نگه دارید. به خصوص اگر ماشین لباسشویی درب از جلو دارد. ماشین لباسشویی ها با راندمان بالا که درب آنها از جلو است، بیشتر در معرض مشکل بوی بد هستند زیرا قارچ و باکتری ها ممکن است در قسمت های مختلف آن رشد کنند.

مواد شستشو را نصف کنید

اگر ماشین لباسشویی بو گرفته، از مواد شستشوی کمتری استفاده کنید، تقریبا نیمی از مقدار همیشگی (مواد شوینده را در خانه درست کنید).

مایع شستشو نزنید

از مایع نرم کننده لباس استفاده نکنید زیرا همین ممکن است ایجاد بو بکند. اگر از نرم کننده لباس استفاده می کنید، قبل از اضافه کردن آن به ماشین لباسشویی، آن را با آب مخلوط کنید.

ماشین لباسشویی را بشویید

با استفاده از تاید، پودر شستشو و مواد شوینده عطری داخل ماشین لباسشویی را بشویید.

از آب داغ استفاده کنید

شاید مشکل از ماشین لباسشویی شما نباشد، مشکل از هیتر داغ کننده آب باشد. اگر دمای آب داغ کمتر از ۱۴۰ درجه باشد، مشکل باکتری به وجود خواهد آمد (به خصوص باکتری های آهن و گوگرد) که در مخزن آب گرم یا لوله ها رشد می کنند. اگر از مخزن آب داخل ماشین لباسشویی بو استشمام کردید، آب آن را تخلیه کنید و لوله ها را تمیز کنید و سپس دمای آب را بالا ببرید.

حواستان به تخلیه و زهکشی ماشین لباسشویی باشد

با استفاده از دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی آبکشی ماشین را چک کنید و لوله های زهکشی را از پرز و کرک و دیگر آلودگی ها پاک کنید.

خوشبو کردن لباس ها

نحوه شستشو و خشک کردن لباس ها، حوله ها و پارچه ها بر بوی آنها تاثیر می گذارد.

منبع sheknows.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.