ترفند هایی برای شست و شوی اتومبیل

کارواش را به منزل بیاورید

برای بعضی از افراد درگیر شدن با لکه های روی ماشین کاری عذاب آور است و انجام این مسئولیت را به کارواش می سپارند. برخی از افراد هم ترجیح می دهند خودشان دست به کار شده و اتومبیل شان را بشویند. با ما همراه شوید تا نحوه صحیح پاک کردن لکه از روی ماشین را یاد بگیرید.

شستن شیشه های اتومبیل

احتیاج نیست برای شستن شیشه ها خودتان را با مواد شیمیایی درگیر کنید. با سرک کشیدن در  آشپزخانه می توانید مواد مورد نیازتان را پیدا کنید. یکی از این مواد جوش شیرین است. کمی جوش شیرین را بر روی اسفنج بریزید و عمل شست و شو را آغاز کنید. یکی دیگر از روش های شستن شیشه ماشین بعد از باران استفاده از نوشابه است. مقداری نوشابه روی شیشه بریزید و برای محافظت از رنگ کاپوت یک حوله در پایین شیشه پهن کنید. برای جلوگیری از چسبندگی شیشه نوشابه را از روی آن بشوئید. همچنین می توانید با استفاده از دستمال مرطوب بچه شیشه ماشین تان را تمیز کنید.

شستن سپر ماشین

لکه های روی سپر ماشین همانطور که می دانید با آب پاک نمی شود. اگر لکه چسبنده ای روی سپرتان چسبیده کمی استون روی سپر بمالید و بعد از چند دقیقه با یک وسیله نوک تیز به آرامی روی لکه بکشید تا تمیز شود. همچنین می توانید با کمی جوش شیرین تمام کثافات را از روی سپر پاک کنید.

شستن چراغ ماشین

چراغ‌ های ماشین را با استفاده از شیشه‌ شور و یک جفت جوراب کهنه زنانه برق بیندازید. هم چنین با کمی جوش شیرین هم می توانید چراغ های تمیز داشته باشید.

پاک کردن برچسب روی شیشه

مقداری سرکه یا آبلیمو را روی اجاق گذاشته تا جوش آید سپس اسنفج را داخل سرکه یا آبلیمو زده و روی بر چسب ها بکشید، اگر چند بار اینکار را تکرار کنید تمام بر چسب ها کنده می شوند.

تمیز کردن برف پاک کن

¼ پیمانه آمونیاک را با ۱ پیمانه آب سرد مخلوط کنید. به آرامی تیغه‌های لاستیکی برف‌پاک‌کن را بلند کنید و دو طرف پره‌ها را با یک پارچه نرم آغشته به محلول پاک و قبل از گذاشتن در جای خود با دستمال دیگر خشک کنید.

برق انداختن ماشین

برای شست و شوی اتومبیل از یک سطل آب و یک فنجان کوچک نفت استفاده کنید. و با یک دستمال نرم اتومبیل تان را تمیز کنید، با اینکار نیاز به خیس کردن اتومبیل و یا آب کشیدن بعدی ندارید. همچنین برای براق شدن می توانید از نرم کننده مو که دارای لانولین است استفاده کنید.

  • نکته: از شستن ماشین در مواقعی که بدنه داغ است مانند بعد از رانندگی خودداری کنید.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.