بعد از تشخیص بیماری سرطان سینه چه باید کرد؟

شرایطی که در آن قرار گرفته اید را بشناسید و به خودتان کمک کنید

امروز بیماری سرطان سینه بسیار شایع شده است و اطلاعات بسیاری در خصوص این بیماری، علائم، پیشگیری و درمان آن در دسترس همگان است. اما سوالی که شاید بسیاری از افراد داشته باشند این است که پس از آنکه تشخیص داده شد سرطان سینه دارند، چه باید بکنند؟ گرچه این موقعیت بسیار سخت است و کنار آمدن با آن دشوار، اما آنچه اهمیت دارد این است که باید موقعیتی که در آن قرار گرفته اید را بشناسید، با ترس ها مقابله کنید و با روحیه ای قوی به مبارزه با این بیماری بپردازید. در این مطلب به شما خواهیم گفت بعد از اطلاع یافتن از بیماری خود چه کارهایی باید انجام دهید تا در روند درمان موفقیت بیشتری حاصل کنید.

کمی به عقب برگردید

افرادی که به تازگی متوجه بیماری خود شده اند، بایستی زمانی را به فهمیدن و شناخت موقعیت کنونی خود اختصاص دهند. بسیاری از زنان در چنین موقعیتی تصمیمات سریع می گیرند. اما نباید اینگونه باشد. اجازه دهید مغز شما شرایط و موقعیت کنونی شما را کاملا تجزیه و تحلیل کند. سعی کنید وضعیت سرطان و روند درمان خود را بشناسید زیرا سرطان سینه انواع مختلفی دارد و شکل و درمان هر یک متفاوت است. هر چه اطلاعات بیشتری از بیماری خود بدست آورید، قدرت بیشتری نیز کسب می کنید.

تیم حمایتگر خود را جمع کنید

تیم حمایتگر خود را که شامل افرادی است که می توانید بر روی کمک آنها چه از لحاظ عاطفی و چه فیزیکی حساب کنید، ایجاد نمایید. این تیم از اقوام و دوستانی تشکیل می شود که می توانند مسئولیت های هر روزه شما را که به مرور سخت تر می شود شامل رانندگی تا مطب دکتر یا شستن لباس ها را برعهده بگیرند. اگر پیشاپیش همه جزئیت را در نظر بگیرید، کنترل بیشتری بر اوضاع خواهید داشت.

با دقت پزشکان خود را انتخاب کنید

درباره جایی که برای درمان می روید و کسی که شما را درمان می کند، تحقیقات کامل انجام دهید و سوال بپرسید. تیمی از پزشکان شامل جراح پستان، متخصص شیمی درمانی و متخصص پرتودرمانی تشکیل دهید. هر سه این متخصص ها نقش مهمی در روند درمانی شما ایفا می کنند. قبل از آنکه هر چیزی قطعیت پیدا کند، این سه متخصص را ببینید. مرحله بعد اضافه کردن جراح پلاستیک، متخصص تغذیه، مشاور ژنتیک و فیزیوتراپ به لیست است.

برنامه بلندمدت بریزید

مهم است که بدانید بیشتر بیماران مبتلا به سرطان سینه زنده می مانند. برای قرار گرفتن در زمره این اکثریت، بایستی نه تنها برای طول دوره درمان خود بلکه برای پس از درمان خود هم برنامه بچینید. به دنبال برنامه های تندرستی برای بعد از اتمام درمان خود باشید، حتی می توانید از تیم درمانی خود بخواهید که چنین برنامه هایی را به شما معرفی کنند. این برنامه ها می توانند شامل رژیم غذایی، ورزش و … باشند.

مثبت نگر باشید

طرز فکر شما بر روی بیماری و درمان تاثیر می گذارد، بنابراین مثبت اندیش بودن باید در درجه اول مهمترین اولویت های شما باشد. طبعا کار چندان آسانی نیست اما باور داشته باشید که همیشه چنین نمی ماند و اوضاع بهتر خواهد شد.

منبع prevention.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.