گوشی هوشمند که در آب خیس شده را تعمیر کنید

قبل از انجام هر کاری، گوشی خود را از آب خارج کنید

اگر گوشی هوشمند شما بر اثر افتادن در استخر یا هر مکان دیگری خیس شده است در صورتی که به سرعت برای تعمیر آن اقدام کنید، می‌­توانید از خراب شدن آن جلوگیری کنید. در مقاله امروز به شما نشان خواهیم داد که چگونه با چند روش این مشکل را رفع کنید.

قبل از انجام هر کاری، گوشی خود را از آب خارج کنید. هر چه مدت زمان بیشتری در آب باشد، آب و مایعات از طریق دهانه‌ها به داخل نفوذ خواهد کرد. پس هر چه سریعتر آن را از آب خارج کنید به صرفه‌تر خواهد بود. بعد از اینکه گوشی را از آب خارج کردید، از انجام یک سری کارها اجتناب کنید که در ادامه به چند مورد اشاره  می­‌کنیم:

  • بلافاصله گوشی خود را روشن نکنید.
  • از فشار دادن دکمه خودداری کنید، زیرا ممکن است مایعات بیشتری وارد گوشی شود.
  • از ضربه زدن و تکان دادن گوشی هوشمند خودداری کنید.
  • به هیچ وجه بر روی صفحه نمایش گوشی ضربه نزنید و آن را تکان ندهید. با انجام این کار ممکن است آب به سایر بخش‌های داخلی گوشی و LCD منتقل شود، گارانتی آن را باطل کرده و آسیب بیشتری ببیند.
  • گوشی را گرم و سرد نکنید.

برای تعمیر گوشی آسیب دیده توسط آب مراحل معرفی شده زیر را امتحان کنید:

مرحله اول: ابتدا گوشی را خاموش کنید. سپس آن را از هر پوشش حفاظتی در بیاورید. در صورت امکان سیم کارت (کارت‌های حافظه)، کارت microSD و باتری آن را جدا کنید. (این فرآیند برای تمام مدل‌های گوشی هوشمند امکان‌پذیر نیست).

خارج کردن باتری برای تعمیر گوشی هوشمند

مرحله دوم: اکنون گوشی خود را با استفاده از یک پارچه لطیف خشک کنید، تا آنجا که امکان‌پذیر است مانع ورود مایعات به اطراف و داخل گوشی شوید.

خشک کردن گوشی هوشمند

مرحله سوم: برای خشک کردن گوشی می‌­توانید از یک ترفند قدیمی استفاده نمایید، گوشی را به مدت دو الی سه روز درون یک کیسه برنج قرار دهید. برنج به خوبی مایعات را جذب می‌­کند. این فرآیند در واقع یک روش معمول برای خشک کردن گوشی‌های هوشمند است. همچنین می‌توانید از کیسه‌های مخصوص خشک کردن گوشی استفاده کنید.

مرحله پنجم: پس از چند روز، گوشی را از برنج خارج کرده، باتری را درون آن قرار دهید و روشن کنید. در صورت روشن نشدن گوشی، باتری آن را شارژ کنید. اگر نشانه‌ای از شارژ شدن گوشی مشاهده نکردید، ممکن است باتری آسیب دیده باشد. می­‌توانید یک باتری جایگزین را امتحان کنید یا اینکه گوشی هوشمند خود را به یک متخصص حرفه‌ای بسپارید.

بستن قطعات گوشی هوشمند

در صورت روشن شدن تمام جزئیات آن را بررسی کرده و از سلامت صفحه لمسی اطمینان حاصل کنید.

برای گوشی خود از محافظ ضد آب استفاده کنید

امیدواریم با استفاده از این مراحل بتوانید گوشی خود را از خراب شدن نجات دهید. برای حفاظت بیشتر از گوشی یک کیف ضد آب خریداری کنید. می­‌توانید از مارک‌های معروف مانند  Otterbox، Griffin Survivor و Catalyst استفاده کنید.

با قدرت واقعی گوشی هوشمند خود آشنا شوید

ابتدا قدرت واقعی گوشی خود را بسنجید، مقاومت گوشی در برابر آب به عمق و مدت زمان که گوشی در آب غوطه‌ور است بستگی دارد. قبل از وارد کردن گوشی هوشمند خود تمام مزایا و معایب آن را بسنجید تا از خراب شدن آن جلوگیری شود.

منبع androidpit.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.