برای کارآفرین شدن این تغییرات را در خود ایجاد کنید

همه کارمندان آرزوی روزی را دارند که از کار کارمندی راحت شوند و دیگر مجبور نباشند از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر کار کنند. گالوپ در تحقیقات خود در میان کارمندان سراسر جهان دریافته است که ۸۷ درصد این کارمندان خود را متعهد به کار نمی دانند. اما بیرون آمدن از کار کارمندی و راه انداختن کسب و کار شخصی تنها نیمی از راه است. شما باید خود را برای کارآفرین شدن آماده کنید. علاوه بر اینکه باید مسائل مالی را در نظر بگیرید و نقشه راه خود را مشخص کنید، باید از لحاظ ذهنی نیز خود را آماده کنید.

عادت های روزانه شما بر موفقیت شما تاثیرگذارند. اگر ذهن شما در همان برنامه ۹-۵ بماند، تلاش شما با شکست مواجه می شود. باید طرز فکر کارآفرینانه را اتخاذ کنید و همانند رهبران دنیا بیندیشید. کارآفرین بودن بسیار متفاوت از کارمند بودن است و باید بدانید هرچه در تخیلات خود در خصوص کارآفرین بودن داشته اید، از اساس اشتباه است و باید کنار بگذارید. در این مطلب ۵ تغییری که باید در طرز فکر خود ایجاد کنید تا برای کارآفرین شدن آماده شوید، ارائه می گردد.

ذهن خود را باز بگذارید

همین که شغل کارمندی خود را ترک می کنید، دیگر محدودیت های زندگی کارمندی را ندارید. بنابراین لازم است ذهن خود را به روی فرصت های جدیدی که در زندگی کارمندی خود نداشتید، باز بگذارید. وارن بوفت مدیر عامل شرکت   Berkshire Hathaway می گوید: “مردم همیشه سعی می کنند جلوی تو را در انجام دادن کارهای جدید و غیرمتعارف بگیرند”. باید بدانید که مردم اطلاعی از هدف و چشم انداز شما ندارند پس نباید اجازه دهید مانع کار شما شوند. باید در کسب و کار خود خلاق باشید، چیزهای جدید ارائه دهید و برای موفق شدن متفاوت باشید.

هم اهداف کوتاه مدت و هم اهداف بلندمدت داشته باشید

انیشتین گفته است: اگر کسی بخواهد پیشرفت کند و به سطوح بالاتر برسد، باید شیوه اندیشیدن خود را تغییر دهد.

شیوه جدید اندیشیدن مستلزم تمرکز بر اهداف استراتژیک است (روش هدف گذاری صحیح را مطالعه کنید). بایستی یک چشم انداز برای کسب و کار خود داشته باشید. باید بدانید کجا می خواهید برسید و چگونه به آن خواهید رسید. به عنوان یک کارآفرین شما باید دیگران را رهبری کنید و به آنها مسیر رسیدن به موفقیت را نشان دهید.

چه برنامه ای دارید؟ باید تصویر بزرگ و کاملی از هدف خود به همراه تمام مراحلی که برای رسیدن به آن باید طی کنید، داشته باشید و باید این تصویر را با اعضای تیم خود درمیان بگذارید و مطمئن شوید که آنها متوجه نقش خود در این نقشه راه شده اند.

باید مسئولیت به گردن بگیرید

کارآفرین شدن می تواند ترسناک باشد. موفقیت شما کاملا به کاری که شما انجام می دهید بستگی دارد. دیگر نمی توانید به همان سیستم حقوق و مزایای دوران کارمندی برگردید. به عنوان یک کارمند اگر یک روز کاری خوبی نداشتید، باز در نهایت حقوق خود را دریافت می کردید اما به عنوان یک کارآفرین اگر کسب و کارتان موفق نشود، هیچ پولی نمی سازید. از سوی دیگر امرار معاش چند نفر دیگر نیز به شما بستگی دارد.

کارآفرین بودن استرس زیادی با خود به همراه دارد که می تواند بر سلامت فیزیکی و روانی شما تاثیر بگذارد. اما شما می توانید بر این استرس غلبه کنید. وقتی برای خودتان کار می کنید پس این شما هستید که باید به خودتان انگیزه بدهید. دیگر هیچ رئیسی بالای سر شما نیست که پیگیر انجام کارهایتان باشد. باید تمرکز خود را حفظ کنید و مدیریت را به دست بگیرید، و در عین حال نباید با کار سخت و ساعات کاری زیاد مشکلی داشته باشید.

خود را برای انجام هر کاری آماده کنید

به عنوان یک کارآفرین نمی توانید بگویید: “این کار من نیست”. نباید هیچ کاری را از سر خود باز کنید. باید هر کاری را که کسب و کار شما را با موفقیت پیش می برد انجام دهید حتی اگر کاری باشد که قبلا هیچوقت انجام نداده اید. ممکن است لازم باشد برای پیش بردن کسب و کارتان خودتان حسابدار، مسئول IT، بازاریاب و … باشید.

کارآفرینان مدام مهارت های جدید می آموزند و سخت کار می کنند. اگر فکر می کنید کارآفرین بودن یعنی لم دادن روی صندلی و دراز کردن پاها روی میز، بهتر است به کار کارمندی خود ادامه دهید.

انعطاف پذیر باشید، تمرکز کنید و مثبت اندیش باشید

نگرش شما بسیار اهمیت دارد. نباید اجازه دهید چالش ها رویاهای شما را خراب کنند. کارآفرین باید مثبت اندیش باشد و تمرکز خود را بر روی هدف از دست ندهد. انگیزه و اشتیاق شما را به پیش می برد. استیو جابز در یکی از مصاحبه های خود گفته است: تا وقتی انگیزه ای نداشته باشید فقط می خواهید خود را از کار خلاص کنید اما باید یک ایده، مشکل یا اشتباهی وجود داشته باشد که درست کردن آن به شما انگیزه دهد در غیر این صورت هیچ پشتکاری برای انجام کارها نخواهید داشت.

منبع entrepreneur.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.