تفاوت کلیدی بین فتوشاپ، ایلاستریتور و Corel Draw

در صنعت دیجیتال، طراحی نقش مهمی دارد، زیرا صنعت دیجیتال کاملا مجازی است

طراحی و گرافیک در همه جهان وجود دارد. طراحی موضوعی است که رشته­‌های مهندسی، پزشکی، هنر تا کسب و کار را  به هم متصل می­‌کند. در عصر جدید که همه کارها و تبلیغات دیجیتالی شده، بد نیست بیشتر در مورد ابزارهای گرافیکی اطلاع کسب کنید. در مطلب امروز قصد داریم تفاوت‌های کلیدی سه ابزار گرافیکی فتوشاپ، ایلاستریتور و Corel Draw را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

طراحی و گرافیک به فیلم، برندهای تجاری و تبلیغات، جان و جذابیت می‌­بخشد و همچنین بهترین رابط کاربردی یک وب سایت را در اختیار شما قرار می­‌دهد.

این ساختار هر جسم فیزیکی و مجازی است که تجربه‌­ای لذت‌بخش را به شما می‌­دهد، زیرا از طریق نشان دادن شکل، فضا، احساسات، شکل و رنگ مربوطه، احساسات انسانی را تحریک می­‌کند.

همانطور که گفته شد، در صنعت دیجیتال، طراحی نقش مهمی دارد، زیرا صنعت دیجیتال کاملا مجازی است. چرا که با بهترین طراحی می­‌توان ارزش برند، شرکت، محصول و خدمات مورد نیاز را به نمایش گذاشت.

تفاوت کلیدی بین فتوشاپ، ایلاستریتور و Corel Draw

در عصر جدید صنعت و طراحی، باید نرم‌افزار و ابزارهایی را به کار گرفت که به موفقیت شما در طراحی کمک کند.

نرم‌افزار و ابزارهای بسیاری در اینترنت به صورت آنلاین وجود دارد که از طریق آن می‌­توان یک اثر خوب ایجاد کرد، اما با استفاده از ابزارهای محبوب فتوشاپ، ایلاستریتور و Corel Draw می­‌توان بهتر این مسیر را طی کرد.

قبل از نصب و استفاده از این ابزار برای آثار هنری خود، تفاوت بین این نرم‌افزارها را در نظر بگیرید و با دید بهتر مناسب‌ترین ابزارها را انتخاب کنید.

ممکن است شما با ابزار فتوشاپ آشنایی بیشتری داشته باشید و به همین جهت تصور کنید که فتوشاپ بهترین ابزار خواهد بود اما این امر برای کاربرانی که با ابزارهای  CorelDraw و ایلاستریتور آشنایی بیشتری دارند نیز صدق می­‌کند. بنابراین لازم است تفاوت بین این نرم‌افزارها را درک کنید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

فتوشاپ گرافیک وب است

فتوشاپ، ایلاستریتور و Corel Draw

فتوشاپ توسط توماس و جان نول ایجاد شده است که هم‌اکنون توسط شرکت ادوبی تولید می‌­شود. این نرم‌افزار ویرایشگر تصاویر گرافیکی و دیجیتالی است. فتوشاپ نرم‌افزاری پیکسلی است و محاسبات آن براساس پیکسل­‌ها محاسبه می­‌شود.

فتوشاپ بهترین نرم‌افزار برای ویرایش تصاویر است. اگر بخواهید چند قسمت را در یک عکس ویرایش کنید و آن را در صفحه فیس‌بوک یا توییتر به اشتراک بگذارید، فتوشاپ می­‌تواند بهترین گزینه باشد.

ویژگی­‌های آن به شما اجازه می­‌دهد تا تصاویر را در زمان کمتری نسبت به سایر ابزارها ویرایش کنید. همچنین، اگر می­‌خواهید یک بنر یا پوستر برای کانال­‌های بازاریابی، تبلیغاتی ایجاد کنید، ابزار فتوشاپ مناسب نخواهد بود چرا که با پیکسل کار می­‌کند.

اگرچه نسخه به روز شده فتوشاپ قابلیت اشتراک‌گذاری تصاویر ۳ بعدی را فراهم می‌­کند، اما بهتر است برای ویرایش گرافیک آگهی­‌ها و پوسترها سایر ابزارها را امتحان کنید.

قبل از نصب و استفاده از این ابزار فوق‌العاده برای آثار هنری خود، تفاوت بین این نرم‌افزار را در نظر بگیرید و متناسب با الزامات و اهداف ابزار مناسب را انتخاب کنید.

نرم‌افزار ایلاستریتور و Corel Draw

فتوشاپ، ایلاستریتور و Corel Draw

پیدایش نرم‌افزار ایلاستریتور قبل از ایجاد نرم‌افزار فتوشاپ می­‌باشد. در حالی که فتوشاپ برای کمک به عکاسان طراحی شده بود، ایلاستریتور برای کمک به طراحان تایپوگرافی و ایجاد لوگو ساخته شد.

در حال حاضر ایلاستریتور برای ایجاد آثار هنری سیستم‌­های دیجیتال استفاده می­‌شود. با این وجود هر دو ابزار در بازار کاربردی و قابل استفاده می‌­باشند.

ایلاستریتور یک نرم‌افزار طراحی مبتنی بر بردار است، به همین دلیل پیکسل­‌ها را درک نمی­‌کند. به عبارت دیگر هر زمان که یک تصویر را در ایلاستریتور درگ کنید، به یک تصویر برداری تبدیل می­‌شود.

بزرگنمایی تصویر، بر خلاف فتوشاپ، کیفیت تصویر را تحت تاثیر قرار نمی­‌دهد. از این رو حتی اگر شما تصویر را بزرگ کنید، کیفیت باقی می­‌ماند.

تصاویر موجود در ایلاستریتور حاوی لایه‌­های متعدد هستند در حالی که در فتوشاپ تنها یک لایه در دسترس است.

Corel Draw  در سال ۱۹۸۷ توسط Corel Corporation تاسیس شد. این اولین نرم‌افزار طراحی گرافیک بود که گرافیک برداری را پشتیبانی می‌­کرد. آخرین نسخه ایلاستریتور به نام X4 و CS4 نامگذاری شده است.

امروزه ایلاستریتور در طراحی لوگو، بروشور، گرافیک سه بعدی و غیره استفاده می­‌شود در حالی که CorelDraw  در طراحی لوگو، پمفلت، کارت‌­ها و جزوات مورد استفاده قرار می‌­گیرد. بنابراین از هر دو ابزار برای تبلیغات استفاده می­‌شود.

یادگیری CorelDraw بسیار ساده‌­تر از ایلاستریتور و فتوشاپ می‌­باشد چرا که یادگیری این دو ابزار نیاز به درک بیشتری خواهد داشت.

نرم‌افزار ایلاستریتور و CorelDraw تصاویر را در بزرگترین سایز ممکن چاپ می­‌کند در حالی‌که کیفیت چاپ ایلاستریتور  بهتر می‌­باشد.

نتیجه

به طور کلی می­‌توان نتیجه گرفت که هر سه نرم‌افزار ذکر شده بهترین ابزار برای گرافیک می‌­باشند که کاربر بایستی با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کند.

منبع bonoboz.in
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.