شومینه برقی با شومینه گازی چه تفاوتی دارد؟

استفاده از شومینه در طراحی دکوراسیون

شومینه ها در انواع مختلفی ساخته شده اند

امروزه شومینه جز لاینفک المانهای  طراحی دکوراسیون ساختمانهای مدرن می باشد با استفاده از آن در طراحی ساختمان  زیبایی خاصی را به ساختمان خود بدهید شومینه ها بر اساس نوع طراحی به گروههای مختلف از قبیل( گازی، برقی،چدنی، انگلیسی،چدنی طرح انگلیسی و…) تقسیم بندی می شود.

برقی:

این ها نیازی به پیش بینی جای قبلی برای خودشان ندارند و قابل انتقال می باشند. شومینه های برقی در هر مرحله از ساختمان قابل نصب می باشند حتی بعد از ساخته شدن ساختمان.

 گازی:

این ها نیازی به پیش بینی جای قبلی برای خودشان دارند . شومینه های گازی در مرحله سفت کاری ساختمان می بایست کارهای لازم برای نصب آنها پیش بینی شود

ال سی دی: 

کاهش روزمره فضاهای زندگی باعث شده است که نتوان در خیلی از منازل از شومینه های زمینی و کلاسیک استفاده کرد . شومینه ال سی دی راهکاری هوشمندانه برای چنین منازلی است که در طرح های متنوع و زیبایی و با ابعاد خاص تولید میشوند . ال سی دی قابلیت نصب در تمامی منازل و اماکن را دارد و اصلا جای نگرانی بابت فضا ندارید.

شومینه
شومینه ال سی دی

ابعاد ال سی دی: 

طول و عرض ال سی دی: یک شومینه ال سی دی در طول و عرض مختلف و بر حسب نیاز مشتریان تولید میشود . کمترین ابعاد طولی آن معمولا ۱۲۰ سانتیمتر میباشد که تقریبا به اندازه یک تلویزیون ۴۲ اینچ ال سی دی یا ال ای دی میشود .

عمق ال سی دی:

 عمق این نوع از شومینه ها در کل از حدود ۲۰ سانتیمتر تا ۴۵ سانتیمتر متغیر است . از عمق کلی حدود ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر در داخل دیوار فرو میرود و حدودا ۵ تا ۱۰ سانتیمتر از دیوار بیرون میزند.

ال سی دی برقی: 

شومینه های ال سی برقی با استفاده از لامپ های رنگی ال ای دی متنوع میتوانند زیبایی بینظیری را در منزل شما ایجاد کنند . بدنه این نوع از ال سی دی ها کاملا سیف و ایمن بوده و در مورد کودکانتان نیازی به هیچ نگرانی نیست . این نوع از شومینه ها با برق شهری کار میکنند .

شومینه
شومینه گازی

نصب ال سی دی برقی: 

ال سی دی کلا نصب خیلی راحت و سریعی دارند . و در کمتر از نیم ساعت نصب و راه اندازی میشوند . البته نیاز به اقداماتی برای پیش نصب و آماده سازی محل هم وجود دارد .

قیمت ال سی دی برقی: 

قیمت یک دستگاه ال سی دی برقی را میتوان از حدود ۵۰۰ هزار تومان تا ۳ ملیون تومان در نظر گرفت . دلیل این میزان تفاوت قیمت به ابعاد , کیفیت ساخت و توان حرارتی و البته برند بستگی دارد.

 ال سی دی گازی: 

این نوع از شومینه ها با نام ال سی دی گازی هم میتوانند در اتاق خواب و هم در پذیرایی منازل نصب گردند و میتوانند جایگزین خوبی برای بخاری های گازی باشند . ابعاد و اندازه شومینه گازی ال سی دی هم تقریبا از ۱۲۰ سانتیمتر طول تا … میباشد .و البته حدود ۵ سانتیمتر از نمونه های ال سی دی برقی عمق بیشتری دارند.

قیمت ال سی دی گازی:

ال سی دی گازی قیمتی در حدود ۱ ملیون تومان پایه دارند که این قیمت بر حسب ابعاد و شکل و البته کارایی و کیفیت ساخت و همچنین برند سازنده ال سی دی گازی میتواند تا ۵ ملیون تومان هم افزایش یابد . در هنگام خرید ال سی دی توجه داشته باشید که برای چه منظوری آن را خریداری میکنید و در کجا نصب خواهید کرد.

مقایسه شومینه های ال سی دی گازی و برقی: 

البته در این خصوص لازم است توجه داشته باشید که  ال سی گازی از نظر زیبایی و تنوع رنگ نسب به شومینه های برقی در درجه پایین تری قرار دارند ولی مزیت های ویژه ای در بابت میزان تولید گرما , هزینه سوخت و… نسبت به شومینه های ال سی دی برقی دارند.

منبع asemooni.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.