با نحوه تقویت عضله پیشانی در لیفتینگ آشنا شوید

از پیری زودرس جلوگیری کنید

تقویت عضله پیشانی

هدف از این نرمش از بین بردن خطوط عضله پیشانی است. برای این نرمش باید از برآمدگی کف دو دست، بین انگشت شست و مچ دست، کمک گرفت. می‌توانید این نرمش را به سه شکل انجام دهید:

۱- کف دستهایتان را طوری روی هم قرار دهید که انگشتان شستتان را ببینید. سپس کف دست‌ها را محکم در وسط پیشانی درست بالای بینی خود قرار دهید. یک دست را کمی بالا برده و دوباره پایین بیاورید. سپس این عمل را با دست دیگر تکرار کنید. با این حرکت عضله‌های وسط پیشانی خود را ماساژ بدهید.

همانطور که یک دست بالا می‌رود، دست دیگری را پایین بیاورید. دست‌ها هم اکنون فقط باید کمی حرکت کنند. بدون آنکه فشار بیاورید محکم ماساژ بدهید. نگذارید دستها روی پوست‌تان لیز بخورد. منظور از این حرکت این است که عضله های زیر پوست را حتی الامکان با کشش پوست به حرکت درآورید.

دستها را به یک طرف پیشانی حرکت دهید. از روی ابروها و سپس شقیقه رد کرده و بعد به طرف دیگر ببرید. پیوسته ماساژ بدهید. سه مرتبه از این طرف به آن طرف پیشانی را ماساژ دهید. هردفعه که کل پیشانی را ماساژ می‌دهید بیش از یک یا دو دقیقه نباید طول بکشد. این نرمش را دو تا سه مرتبه روی هرطرف پیشانی انجام دهید.

این نرمش را چندین مرتبه در روز به مدت چند هفته انجام دهید. در طی چند هفته اثر آن را مشاهده خواهید کرد_ بعدا می‌توانید تعداد دفعات نرمش را به حدی برسانید که ناحیه موردنظر را کشیده و صاف نگه دارد.

۲- یک دست را بر دوطرف پیشانی قرار دهید طوری که برآمدگی کف دست به طرف پایین در وسط پیشانی قرار گیرد. پوست را محکم بگیرید. با دست دیگر، عضله را ماساژ بدهید. اگر پوست را با دست راست محکم می‌گیرید، از کف دست چپ برای ماساژ پوست استفاده کنید. دستتان را در مسیری دایره‌ای شکل حرکت دهید. نگذارید پوست از زیر دستتان لیز بخورد و با دستی که ماساژ نمی‌دهید آن را محکم نگه دارید. از وسط پیشانی به طرف شقیقه ماساژ بدهید. جای دست‌ها را عوض کنید تا دست مخالف پوست را نگه دارید و دست دیگر ماساژ دهد. هردو طرف را دو تا سه مرتبه از وسط پیشانی به طرف شقیقه و روی ابرو ماساژ دهید.

۳- در شکل سوم این نرمش، تمامی قسمت پایین کف یک دست پوست را نگه می‌دارد درحالی که دست دیگر ماساژ می‌دهد. از حرکات دوار روبه بیرون صورت به طرف مو استفاده کنید. کف دست را محکم به پهلوی سر فشار دهید و نگذارید که پوست از زیر دستتان خارج شود. همانطور که ماساژ می‌دهید پوست و عضله‌ها را محکم نگاه دارید. همیشه ماساژ یا نرمش را از وسط صورت به پهلو انجام دهید. هردو قسمت صورت را ماساژ دهید.

با تاثیر ماساژ بر روی پوست آشنا شوید.

عضله پیشانی و چین و چروک

تقویت ماهیچه چین دهنده و ازبین بردن چین و چروک

این نرمش، عضله کوچک بین ابروها را تقویت خواهد کرد. نرمش دادن این عضله پیشانی می‌تواند چین و چروک پیشانی را نرم کند. این ماهیچه که چین دهنده نام دارد بافت‌های کوچک ولی نازک و درازی دارد که از روی ابروها رد می‌شوند و تا شقیقه امتداد دارند. هنگامی که این عضله ضعیف می‌شود خطوط کوچکی نزدیک شقیقه‌ها و چین و چروکی در گوشه‌های بیرونی چشم به وجود می‌آورد.

برای از بین بردن خطوط عمودی که در هر دوطرف ابروها در بالای بینی ظاهر می‌شوند، نوک انگشت دومی و سومی را روی چین‌ها قرار دهید. با استفاده از هر دو دست می‌توانید هردوطرف صورت را همزمان نرمش دهید. نوک انگشتان خود را محکم روی پوست قرار دهید. استخوان سختی را که زیر پوست و لایه نازک عضله قرار دارد می‌توانید احساس کنید. پوست را محکم نگاه داشته و برای چند لحظه و شاید نیم دقیقه رو به بالا و پایین ماساژ دهید. سپس به طور افقی به طرف شقیقه ماساژ دهید و بعد به طور اریب از بالای شقیقه به طرف نرمه گوش یا آرواره و برای یک یا دو لحظه در تمام جهات ماساژ بدهید. بعد از آن دوباره بالا و پایین، ولی انگشتان خود را در تمام جهات مانند پره‌های چرخ حرکت دهید. در انتها هر دو انگشت دو دست را روی ماهیچه چین دهنده و مستقیما روی خطوط چین و چروک قرار دهید و محکم ماساژ بدهید. عضله را با حرکات دوار ماساژ دهید.

عضله پیشانی

تقویت عضله گیجگاهی

این مرحله شامل مهم‌ترین حرکت نرمشی لیفتینگ می‌شود. عضله‌های گیجگاهی عضله مهمی است که روی قسمت بالایی هر طرف صورت قرار دارد و برای نرم و محکم نگاه داشتن هرطرف صورت بسیار مهم است.

عضلات گیجگاهی در جوانان قوی هستند. بافت‌های کوچک عضله‌ای صورت را به عقب و بالا برده و درجای خود نگه می‌دارند. جاذبه زمین، سن، کشش، عدم نرمش همگی دشمنان این تکیه گاه مهم صورت هستند. با بالا رفتن سن عضله گیجگاهی قابلیت ارتجاع خود را از دست می‌دهد و درنتیجه تمام صورت شل می‌شود. بنابراین نرمش دادن این عضله بسیار مهم است. کف دستها را در هرطرف صورت رو به بیرون استخوان‌های گونه قرار دهید. سپس دست‌ها را آرام رو به بالا و پایین به طرف شقیقه بکشید. برای انجام نرمش بعدی با نوک انگشتان هردو دست عضله گیجگاهی را که به شکل بادبزن است ماساژ خواهید داد.

دندانهایتان را به حالت گاز گرفتن محکم روی هم قرار داده و فک و عضله‌های گیجگاهی خود را منقبض کنید تا سفت شوند. بدون آنکه بگذارید دستتان از روی پوست لیز بخورد. عضله‌های گیجگاهی خود را با حرکتی دایره‌ای شکل، رو به بالا با فشار ماساژ دهید. این حرکت را سه مرتبه تکرار کنید. یقین حاصل کنید که عضله‌ای که زیر پوست قرار دارد از این نرمش بهره مند می‌شود. این نرمش را سه مرتبه در روز طی چند هفته تکرار کنید.

نوک انگشتان خود را به آرامی روی عضله گیجگاهی قرار دهید. انگشتان شما حرکت عضله را احساس خواهد کرد ولی حرکتش نخواهد داد. دهان خود را آنقدر باز کنید که به شکل حرف O درآید. آرواره خود را به حالت جویدن جلو و عقب ببرید ولی دهان خود را فقط به اندازه دو سانتیمتر باز نگه دارید. در طی تمام این نرمش دهان شما باید اول کمی باز باشد و سپس بیشتر آرواره خود را ده تا بیست مرتبه باز و نیمه بسته کنید.

با منقبض کردن عضله گیجگاهی حرکت آرواره‌های خود را احساس خواهید کرد. آیا حرکت عضله را زیر انگشتانتان احساس می‌کنید؟ حتما همینطور است.

آخرین نوع نرمش برای سفت کردن عضله گیجگاهی سخت‌ترین نوع آن می‌باشد، زیرا در شروع به تمرکز زیادی نیاز دارد. با این نرمش می‌توانید کنترل و فعال سازی عضلات گیجگاهی را از طریق کنترل ذهنی فراگیرید. این عضله‌ها را می‌توانید با اراده خود به بالا و عقب حرکت دهید. با حرکت دادن این عضله‌ها آنها قوی خواهند شد و در واقع عضلات دیگر صورت را فعال خواهند کرد.

چشمان خود را ببندید و کشش رو به عقب و بالای تمام عضلات و پوست اطراف چشمها، گوش‌ها و شقیقه‌هایتان را تصور کنید. آنقدر تمرکز کنید که کشش عضلات شقیقه را واقعا احساس کنید. شاید تصور اینکه گوش‌هایتان را حرکت دهید کمکتان کند. این نرمش را تمرین کنید و عضله‌های منقبض شده را تا آنجا که می‌توانید در آن حالت نگه دارید. تا آن جای که امکان دارد طی روز در لحظات بیکاری این نرمش را انجام دهید. این نرمش را می‌توانید هرموقع و هرجا که بخواهید انجام دهید. کنترل عضله گیجگاهی یک عمل فیزیکی است که با اراده ذهنی و تمرکز انجام می‌شود و پاداش آن کشش طبیعی صورت که شما را چند سال جوانتر نشان خواهد داد، است.

این سه نرمش اساس لیفتینگ صورت را تشکیل می‌دهند. پس از مدتی در این ورزش‌ها آزموده‌تر می‌شوید و می‌توانید نرمش‌های جدیدی را به برنامه روزانه خود بیافزایید.

منبع: برگرفته از کتاب (از پوست خود چه می‌دانید؟)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.