دستگاه گریل را چطور تمیز کنیم؟

روش‌های مختلف برای تمیز کردن گریل

اگر می‌خواهید تکه‌های غذای سوخته شده روی گریل گازی یا ذغالی خود را تمیز کنید، می‌توانید از فویل آلومینیومی استفاده کنید. ابتدا یک ورقه فویل آلومینیومی را روی صفحه شبکه‌ای گریل قرار دهید و روی آن یک قطعه آهنی یا تابه نسوز قرار دهید تا فویل در معرض هوای گرم از جا بلند نشود.

درب گریل را بسته و بگذارید ۵ دقیقه گرم شود. سپس با دستکش‌های مقاوم در برابر گرما، فویل را با انبر آشپزخانه بیرون آورده و مچاله کنید. فویل را به انبر گرفته و با آن دو طرف گریل را تمیز کنید. این کار را با ورقه‌های جدید فویل تکرار کنید تا گریل تمیز شود. برای تمیز کردن بیرون گریل، زمانی که گریل خنک شد، اسفنجی را با نوشابه مرطوب کنید و با آن گریل را تمیز کنید تا لکه‌ها آب و اثر انگشت از روی آن پاک شود.

استفاده از فویل آلومینیومی برای تمیز کردن گریل

شما می‌توانید از پیاز نیز برای تمیز کردن دستگاه گریل استفاده کنید که هیچ ضرری نیز به محیط زیست نمی‌رساند. ابتدا یک پیاز را به دونیمه تقسیم کنید. چنگال بزرگی را از قیمت پوست وارد پیاز کنید. سپس پیاز را روی گریل که از قبل گرم شده بمالید تا تمیز شود.

اگر تکه‌های غذا و سس که روی گریل مانده سفت و سخت هستند، می‌توانید از مواد دیگری برای تمیز کردن آن استفاده کنید. می‌توانید مقداری آب لیمو یا سرکه سفید را روی صفحه گریل اسپری کنید تا تکه‌های چسبیده به آن جدا شود. اسید موجود در این مواد به تمیز شدن گریل کمک می‌کنند و تمیز شدن گریل به کمک پیاز را آسانتر می‌کنند.

استفاده از پیاز برای تمیز کردن گریل

چرا از پیاز استفاده می‌شود؟

همان طور که می‌دانید، پیاز خاصیت آنتی باکتری دارد که به تمیز شدن گریل به خصوص گریل‌های باربکیو کمک می‌کند. از سوی دیگر پیاز حاوی موادی است که ترکیبات فعال بیولوژیکی متنوعی هستند که در گیاهان یافت می‌شود. از جمله خواص این ترکیبات، ضدسرطانی بودن و فعالیت‌های ضدمیکروبی است.

بنابراین به دلیل خاصیت ضدمیکروبی از پیاز در تمیز کردن گریل استفاده می‌شود. پیاز می‌تواند میکروب‌ها و جانداران ریز را کشته و با باکتری و قارچ مبارزه کند.

اگر گریل شما ذغالی است، در نهایت پیاز را داخل ذغال بیندازید. با این کار گوشت طعم بیشتری پیدا می‌کند. مسلما پیازی که با آن گریل را تمیز کرده‌اید، نمی‌توانید در سالاد استفاده کنید، بنابراین آن را در ذغال انداخته و به طبیعت کمک کنید تا زباله کمتری تولید شود.

۴ ترفند برای تمیز کردن گریل

قسمت خارجی گریل را تمیز کنید:

برای گریل‌های لعابی، تنها کافی است یک اسپری شوینده شیشه را به دستمال کاغذی بزنید و فضای خارجی گریل را تمیز کنید. برای گریل‌های استیل، از دستمال میکروفایبر استفاده کنید.

گریل را گرما و سرما دهید:

گریل را با دمای بالا به مدت ۱۵ دقیقه روشن بگذارید تا بقایای مواد غذایی کاملا سوخته شود. با استفاده از برس مخصوص گریس تمام مواد و بقایای مواد غذایی که روی صفحه آن مانده را تمیز کنید. سپس تمام درهای دستگاه را بسته و آن را خاموش کنید (از برق یا گاز بکشید) و بگذارید خنک شود.

گریل را خیسانده و شستشو دهید:

تمام ظرف و پنجره‌های گریل را جدا کنید و همه آنها را در تشتی از آب گرم و صابون قرار دهید تا خیس بخورد. پس از چند دقیقه ظروف و پنجره گریل را داخل تشت با برس مخصوص بشویید. در صورت لزوم مدام آن را داخل آب و صابون فرو کنید. سپس پنجره‌های گریل را آب کشیده و کناری بگذارید. داخل کلاهک گریل را نیز با آب گرم و صابون برس بزنید. کفه آب چکان را خارج کرده و آن را در تشت خیس کنید. آن را برس زده و سپس آب بکشید. قسمت‌های گریل را دوباره سر جایش قرار دهید (نیازی نیست آنها را کاملا خشک کنید) و دوباره گریل را به برق بزنید.

دستگاه را جمع کنید:

حتما از روکش گریل استفاده کنید. این کار کمک می‌کند به جای تمیز کردن‌های ماهیانه تنها یک بار در فصل گریل را تمیز کنید. بهترین آنها روکش‌های بادخور است که اجازه می‌دهد رطوبت خارج شود.

منبع realsimple.com foxnews.com realsimple.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.