چگونه خانه را برای مهمانان ناخوانده تمیز کنیم؟

آیا برای مهمانان ناخوانده آمادگی دارید؟

آیا برای مهمانان ناخوانده آمادگی دارید؟ لازم نیست چراغ ها را خاموش کنید و در خانه قایم شوید. با یک برنامه ریزی درست و وسایل مناسب می توانید خانه را برای حضور مهمانان ناخوانده آماده کنید. ۷ مرحله زیر را انجام دهید تا مهمانان با وارد شدن به خانه شگفت زده شوند.

مرحله اول: جمع کردن وسایل موردنیاز

قبل از هر کاری اول باید  ابزار و وسایل مناسب تمیز کردن خانه را جمع کنید. ابتدا یک سطل بردارید و تعدادی دستمال و پارچه کهنه و اسپری های شوینده در آن قرار دهید. این وسایل را با خود از اتاقی به اتاق دیگر ببرید. از کمک استفاده کنید مثلا کودکان شما می توانند به شما در تمیز کردن کمک کنند یا اسباب بازی های خود را در محل خودش قرار دهند.

مرحله دوم: زمان را مدیریت کنید

هرچقدر زمان شما کمتر باشد باید بیشتر بر روی تمیز کردن قسمت هایی از خانه تمرکز کنید که بیشتر در معرض دید مهمانان است. این قسمت ها شامل دستشویی، آشپزخانه و اتاق نشیمن می شود. این یک تمیز کردن سریع و سطحی است که موجب می شود میهمانان لحظه آخری احساس راحتی و خوشایند داشته باشند (حمام را مانند هتل های لوکس تمیز کنید).

مرحله سوم: ورودی خانه را تمیز کنید

ابتدا سریعا راهروی ورودی را تمیز کنید تا به مهمانان هنگام ورود حس خوبی بدهد. کفش ها و اسباب بازی های اضافی را جمع کرده و در سبدی خالی بریزید. قالیچه راهروی ورودی خانه را جارو برقی بکشید، میز راهرو ورودی و دیگر اثاث و وسایلی که در ورودیه خانه قرار دارد را گردگیری کنید (نکات خانه داری مخصوص مادران پرمشغله را مطالعه کنید).

مرحله چهارم: سرویس بهداشتی را تمیز کنید

وقتی در حال تمیز کردن خانه برای ورود مهمانان ناخوانده هستید، حتما دقایقی را برای تمیز کردن سرویس بهداشتی اختصاص دهید. هیچ چیز بدتر از لکه خمیردندان و حوله های کثیف برای مهمان ناراحت کننده نیست. از دستمال و اسپری شوینده چندمنظوره برای تمیز کردن سینک، آینه و توالت استفاده کنید. حوله تمیز بگذارید، سطل آشغال را خالی کنید و دستمال توالت و صابون را چک کنید. اگر حمام شما پرده دارد لازم نیست وان حمام را تمیز کنید، پرده را بکشید (تمیزکاری هایی که هر روز باید در خانه انجام شود).

مرحله پنجم: آشپزخانه را تمیز کنید

سراغ آشپزخانه بروید. سطل زباله را خالی کنید، ماشین ظرفشویی را تخلیه کنید و حوله ظروف را عوض کنید. از یک دستمال تمیز برای تمیز کردن پیشخوان آشپزخانه و وسایل روی آن استفاده کنید و در نهایت از خوشبوکننده در آشپزخانه استفاده کنید (نکاتی درباره خوشبو کردن منزل).

مرحله ششم: اتاق نشیمن را تمیز کنید

در اینجا نیروهای کمکی می توانند بسیار مفید و موثر باشند. از بچه ها بخواهید اسباب بازی ها و وسایل مدرسه را جمع کرده و در جای خودش قرار دهند. تشک ها و کوسن های کاناپه را تکانده و پوش دهید. سپس یک روانداز دکوری روی آن قرار دهید. کتاب ها و مجلات را در قفسه مربوط به خودشان جمع کنید. اگر زمان دارید، قسمت های خالی اتاق نشیمن را جارو بکشید (ترفندهای مرتب کردن خانه برای افراد شلخته).

مرحله هفتم: خانه را معطر و شاداب کنید

همین که تمیزکاری ها تمام شد، سراغ کارهای میزبانی بروید. یک شیرینی شکلاتی تازه بپزید تا خانه بوی خوبی بگیرد. اگر حیاط دارید، چند گل تازه و معطر بچینید و در گلدان قرار دهید تا فضای خانه تازه و شاداب شود (۹ روش ساده برای از بین بردن بوی غذا در آشپزخانه را مطالعه کنید)

منبع sheknows.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.