در خانه ماسک ورقه‌ای درست کنید

ماسک‌ ورقه‌ای بسیار مفید و موثر است و استفاده از آن نیز ساده است

ماسک‌ ورقه‌ای بسیار مفید و موثر است و استفاده از آن نیز ساده است. این ماسک‌ها پوست را تقویت کرده و به آن آبرسانی می‌کنند. اگر تا به حال از این ماسک‌ها استفاده نکرده‌اید، حتما آن را امتحان کنید. کسانی که دوست دارند از این ماسک‌ها استفاده کنند می‌توانند به راحتی آن را در خانه درست کنند.

ماسک‌های ورقه‌ای در واقع ورق‌های نازک پارچه‌ای هستند که در ترکیبات مختلفی خیس خورده‌اند و مستقیم روی صورت قرار می‌گیرند. اگر بخواهید آن را در خانه درست کنید می‌توانید از دستمال مرطوب بچه که خشک شده باشد و یا ورق‌های ماسک ورقه‌ای که می‌توانید آماده خریداری کنید، استفاده کنید.

ماسک آب برنج

آب برنج به نرمی و انعطاف پوست کمک می‌کند، قابلیت ارتجاعی پوست را بالا می‌برد، منافذ پوست را کاهش داده و رشد سلول‌های پوستی را بهبود می‌بخشد (نحوه سفید کردن پوست با آب برنج).

مقداری برنج قهوه‌ای را در آب خیس کنید و آلودگی‌های آن را بگیرید. پس از شستن برنج، آن را در آب تمیز بخوابانید و بگذارید یک شب بماند. روز بعد ورق پارچه‌‎ای را داخل آن قرار داده و داخل یخچال بگذارید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. حال ماسک ورقه‌ای آب برنج شما آماده استفاده است.

ماسک چای سبز

چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان است که به درخشندگی پوست کمک می‌کند. همچنین چای سبز یک ماده ضدالتهابی بسیار مفید است.

۵-۶ عدد چای سبز کیسه‌ای را در آب داغ قرار داده و بگذارید به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه خیس بخورد. چای‌های کیسه‌ای را بیرون آورده و بگذارید آب آن در دمای اتاق خنک شود. می‌توانید چند قطره آب لیمو نیز در آن بریزید تا خاصیت بیشتری پیدا کند. سپس ورقه پارچه‌ای را داخل این ترکیب خیس کرده و بگذارید حدود ۳۰ دقیقه در یخچال بماند.

ماسک آب خیار

اگر پوست حساسی دارید که مدام دچار سوزش می‌شود، ماسک خیار می‌تواند بسیار موثر باشد. خیار حاوی ویتامین c و اسید کافئیک است که با ورم و سوزش پوست مبارزه می‌کند و فرم پوست را حفظ می‌کند.

عصاره ۳-۴ عدد خیار برای تهیه ماسک ورقه‌ای خیار کافی است. همانند موارد قبل آن را تهیه کنید یعنی ورق پارچه‌ای را در آن خیسانده و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

آیا می‌توان این ماسک‌های ورقه‌ای را نگهداری کرد؟

ماسک ورقه‌ای را تمیز و مرتب تا کنید و آن را داخل یک کیسه یا کیف زیپ‌دار قرار دهید. حتما مطمئن شوید داخل کیف هوا نباشد و درب آن خوب بسته شده باشد. آن را در یخچال نگهداری کنید. برخلاف ماسک‌های ورقه‌ای که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند و حاوی افزودنی‌هایی مانند عطر هستند، این ماسک‌های ورقه‌ای خانگی هیچگونه مواد شیمیایی مضری ندارند. ماسکی که در یخچال نگهداری کرده‌اید را ظرف مدت ۱۰ روز استفاده کنید.

منبع bebeautiful.in
ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظر
  1. ... می گوید

    ورق های ماسک ورقه ای رو باید از کجا خریداری کرد؟

    1. ثمین می گوید

      تو خونه با پارچه ای کانلا تنیز و سفید درست کن و جای گوش هم بذار بعد از هر استفاده کاملا بشور و در افتاب مستقیم خشک کن

      1. ثمین می گوید

        کاملا تمیز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.