توصیه‌هایی برای سلامتی آقایان در سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی

مراقبت‌های لازم برای حفظ سلامتی آقایان در میانسالی

استرس را کم کنید

وضعیت شغلی، مالی و فشارهای خانوادگی سبب می‌شود بیشتر آقایان ۴۰ تا ۵۰ سالگی را با استرس سپری کنند. از طرفی استرس به عنوان عامل اصلی بیماری قلبی شناخته شده است. به خاطر داشته باشید آقایان زودتر از خانم‌ها به مشکلات قلبی مبتلا می‌شوند. همچنین بیماری قلبی اولین عامل مرگ آقایان در سنین بین ۴۵ تا ۵۴ سالگی است. به همین خاطر ضروری است که از همین حالا سعی کنید استرس را از زندگی خود دور کنید. با هر روشی از جمله ورزش، یوگا، مدیتیشن یا شرکت در کلاس‌های مدیریت استرس.

معاینات پزشکی را فراموش نکنید

همانطور که خانم‌ها لازم است حداقل سالی یکبار آزمایش‌های روتین از جمله پاپ‌اسمیر انجام دهند، آقایان نیز باید به طور روتین آزمایش‌های لازم را به عمل آورند. آقایان از زمانی که به میانسالی می‌رسند، چکاب و معاینه پزشکی را باید به یک عادت تبدیل کنند.

مواظب افزایش وزن خود باشید

اکثر آقایان از دوران میانسالی شروع به افزایش وزن می‌کنند. مطالعات نشان داده است که چاقی عامل به وجود آورنده بیماری قلبی و دیابت است. پس از اضافه شدن وزن جلوگیری کنید

آزمایشات غربالگری را مرتب انجام دهید

همه آقایان ۲۰ سال به بالا باید هر پنج سال یکبار کلسترول خود را چک کنند. با پزشک خود درباره آزمایش‌های مربوط به دیابت صحبت کنید. از ۴۵ سالگی و حتی زودتر (در صورت داشتن اضافه وزن و کم‌تحرکی و داشتن سابقه دیابت در خانواده) این آزمایشات آغاز می‌شود. حواستان به فشار خون باشد. از پزشک خود بپرسید برای جلوگیری از بروز سکته یا بیماری قلبی هر چند وقت یکبار باید فشار خون تست شود. توصیه می‌شود از ۵۰ سالگی آزمایش کلونوسکوپی نیز صورت گیرد (در صورتی که در شرایط خطر قرار دارید حتی زودتر).

منبع webmd.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.