توصیه هایی برای شستشوی صورت

آیا با قواعد و اصول شستشوی صورت آشنایی دارید؟

هر چقدر هم لباس های شیک بپوشیم و زیورآلات زیبا استفاده کنیم اما اگر پوست خوبی نداشته باشیم، ارزشی ندارد. پوست یکی از آسیب پذیرترین قسمت های بدن است. مردم از کسانی که پوست بدی دارند فاصله می گیرند و نگاه هایشان اغلب آزاردهنده است. جوش و کبودی می تواند به زخم های دائمی تبدیل شود که ظاهر ناخوشایندی به صورت می بخشد. آکنه ممکن است آلوده شود و مشکلات و بیماری های بسیاری را ایجاد کند که به راحتی نیز برطرف نشوند. از طرف دیگر پوست صاف و شفاف موجب می شود که افراد زیادی دور شما جمع شوند و از مشکلات و بیماری های بسیاری خلاص می شوید. به علاوه پوست زیبا ظاهر موقرتری به شما می بخشد.در ادامه چند توصیه برای شستشوی صورت ارائه می گردد که به شما کمک می کند پوستی تمیز و زیبا داشته باشید.

  • برخی افراد پیش از خوابیدن صورت خود را نمی شویند و این بد است چرا که آلودگی های انباشته شده در طول روز برای پوست بسیار مضر است و ممکن است عوارض بدتری داشته باشد. شستشوی صورت پیش از خواب می تواند تفاوت های اساسی ایجاد کند. حتی می توانید کنار تخت خواب خود دستمال مرطوب بگذارید برای مواقعی که خسته هستید و حوصله حمام ندارید.
  • حداقل ۳۰ ثانیه باید برای شستشوی صورت زمان بگذارید و حتما از شوینده های خوب استفاده کنید. به اندازه ای که آلودگی ها و چربی ها از روی صورت پاک شوند، صورت را شستشو دهید؛ نه کمتر و نه بیشتر.
  • برخی از افراد از آب سرد و برخی دیگر از آب داغ برای شستشوی صورت استفاده می کنند اما هیچ یک درست نیست. آب سرد مانع از باز شدن منافذ پوست می شود و آب داغ نیز پوست را خشک می کند در نتیجه هیچ یک نتیجه خوبی برای پوست شما ندارد. بهترین حالت استفاده از آب ولرم است.
  • به آهستگی و ملایمت پوست را شستشو دهید. برخی گمان می کنند شستشوی صورت با فشار زیاد موجب می شود آلودگی ها بهتر و سریعتر از بین بروند. اما در واقع چنین نیست بلکه حتی موجب سوزش و قرمزی پوست می شود. با این کار حتی اگر صورت به طور کامل تمیز شود اما به پوست لطمه می زند.

توصیه های بسیاری در خصوص شستشوی صورت وجود دارد اما مواردی که گفته شد نمونه هایی از مهمترین آنهاست و علاوه بر این شستشودهنده های با کیفیت نیز در شستشوی بهتر صورت بسیار تاثیرگذار است.

منبع socialifestylemag.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.