ثبت نام لاتاری در آنتالیا

 

آنتالیا یکی از شهر‌های پر بازدید کشور ترکیه به حساب می‌آید و سالانه بسیاری از گردشگران برای گشت و گذار به این شهر سفر می‌کنند. از طرفی، به واسطه دسترسی این شهر به دریا و جذب گردشگر بالا، بسیاری از مقیمان کشور ترکیه، این شهر را برای مدت زمان اقامت خود در کشور ترکیه انتخاب می‌کنند.

از آنجایی که با نزدیک شدن به زمان آغاز دوره ثبت نام لاتاری، ممکن است بسیاری از فارسی زبان‌ها در کشور ترکیه و شهر آنتالیا حضور داشته باشند، ممکن است این سوال ایجاد شود که برای ثبت نام لاتاری در آنتالیا باید چه کار کرد؟ آیا می‌توان از آنتالیا در لاتاری گرین کارت ثبت نام کرد و برنده شد؟ برای پاسخ به این سوال، با ما همراه باشید.

پروسه نام نویسی لاتاری در آنتالیا

ثبت نام لاتاری از هر نقطه از جهان ممکن است، فقط باید در نظر داشت که برای انجام ثبت نام، حتما باید پاسپورت کشور محل تولد خود را در اختیار داشته باشید. از طرفی، کشوری که در آن متولد شده‌اید باید جزو کشور‌های مجاز برای ثبت نام لاتاری باشد. در نتیجه برای ثبت نام لاتاری، اهمیتی ندارد که مقیم کدام کشور هستید، بلکه تنها داشتن پاسپورت کشور محل تولد که مورد قبول اداره مهاجرت آمریکا باشد کفایت می‌کند.

گرین کارت آمریکا

 

دلیل این امر، آن است که بسیاری از کشور‌های سراسر دنیا، سالیانه خارج از برنامه لاتاری، مهاجرین بسیار زیادی را به کشور آمریکا ارسال می‌کنند. کشور‌ی نظیر هند، سالیانه نرخ بسیار بالای مهاجرین را خارج از برنامه لاتاری به آمریکا دارد. از آنجایی که آمریکا مایل است تا تنوع نژادی خود را حفظ کند، بیشتر برندگان لاتاری را از کشور‌هایی انتخاب می‌کند که نرخ مهاجرین کمتری به آمریکا داشته‌اند.

در نتیجه ایرانیانی که در شهر آنتالیا سکونت دارند، با داشتن پاسپورت ایران، می‌توانند از چندین طریق مختلف در لاتاری ثبت نام کنند. باید توجه داشت که بسیاری از شرکت‌ها با مدیریت افراد ایرانی در کشور ترکیه وجود دارد. برخی از این شرکت‌ها و دفاتر، در زمینه ثبت نام لاتاری خدمات ارائه می‌کنند. در نتیجه ایرانیان می‌توانند به صورت حضوری به این دفاتر مراجعه کرده و نام نویسی کنند.

از طرف دیگر، امکان ثبت نام لاتاری به صورت آنلاین نیز وجود خواهد داشت. در این صورت فرد می‌تواند با مراجعه به سایت، تلگرام، واتس اپ و یا اینستاگرام مجموعه مربوطه، اقدام به ثبت نام لاتاری کند. در این حالت حتما باید توجه داشت که اطلاعات کاملا به زبان فارسی و با اصطلاحات فارسی تکمیل شود تا در هنگام ترجمه اطلاعات مشکلی ایجاد نشود.

شرایط و مدارک مورد نیاز ثبت نام لاتاری

همانطور که قبلا اشاره شد، برای ثبت نام لاتاری آمریکا داشتن پاسپورت محل تولد الزامی خواهد بود. از طرفی، ثبت نام لاتاری نیازمند داشتن حداقل مدرک دیپلم یا دو سال سابقه کار تخصصی است و داشتن عکس مناسب لاتاری جزو دیگر شرایط ثبت نام به حساب می‌آید.

باید توجه داشت که اگر فرد متقاضی ثبت نام لاتاری، دارای همسر و فرزند زیر ۲۱ سال باشد، باید حتما اطلاعات مربوط به آنها وارد شود. زیرا وجود هرگونه مغایرت در وضعیت تاهل و تعداد فرزندان زیر مجموعه، بعد از برنده شدن، باعث خواهد شد تا زمان مراجعه به سفارت، از دریافت ویزا منع شوند و نتوانند به آمریکا مهاجرت کنند.

دریافت ویزای آمریکا

 

همانطور که اشاره شد، اگر فرد متقاضی لاتاری متاهل باشد، باید اطلاعات همسر خود را نیز وارد کند. حال اگر همسر او نیز پاسپورت معتبر محل تولد خود را داشته باشد. مراحل ثبت نام یک بار هم از طرف همسر او پیش خواهد رفت. در این صورت یک خانواده متاهلی از دو شانس برای ثبت نام لاتاری بهره خواهند برد و ثبت نام آنها دو شانسه خواهد بود.

از طرفی، افراد زیر ۱۸ سال به دلیل آنکه حداقل مدرک تحصیلی دیپلم یا دو سال سابقه کار تخصصی ندارند، نمی‌توانند به صورت مستقل در لاتاری ثبت نام کنند و حتما باید به صورت زیر مجموعه اقدام به ثبت نام لاتاری کنند.

این در حالی است که افراد بین ۱۸ تا ۲۱ سال، در صورتی که پاسپورت معتبر داشته باشند، می‌توانند به واسطه داشتن مدرک دیپلم یا دو سال سابقه کار تخصصی در ۵ سال گذشته، ثبت نام مجزا داشته باشند. این در حالی است که اگر والدین آنها قصد ثبت نام لاتاری داشته باشد، باید حتما اطلاعات فرزندان زیر ۲۱ سال درج شود و در نتیجه در این حالت فرزند بین ۱۸ تا ۲۱ سال می‌تواند از سه شانس در لاتاری بهره ببرد.

منبع: کارت سبز

 

برچسب ها : ثبت نام لاتاری در آنتالیا,ویزای آمریکا,مهاجرت به آمریکا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.