با محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اندونزی آشنا شوید

اندونزی کشوری با فرهنگ و هنرهای متنوع

مجموعه‌ای از ۱۷۵۰۸ جزایر آتشفشانی (که ۸۰۰ تای آنها غیرفعال است)، ۳۰۰ گروه قومی، ۷۱۹ زبان، این کشور آسیای جنوب شرقی را متفاوت از بقیه قسمت‌های دنیا کرده‌است. با جاذبه‌های گردشگری اندونزی بیشتر آشنا شوید:

Ubud

جاذبه‌های گردشگری اندونزی و Ubud

اوباد که پس از فیلم eat,pray,love شهرت پیدا کرد، جاذبه‌ها و زیبایی‌های بسیاری در خود دارد. این شهر در ارتفاع قرار گرفته و مجموعه‌ای از هنرهای سنتی و معنوی، مراکز یوگا، سالن‌های ماساژ، غذاهای ارگانیک و گالری‌های بسیاری در خود دارد. از شالیزارها گرفته تا معابد هندو و زیارتگاه‌های سنگی از جاذبه‌های بصری دیگر آن است. مسافرانی که به سلامتی فکر و جسم اهمیت می‌دهند، از این فضای بکر لذت خواهند برد.

Jakarta

جاکارتا و جاذبه‌های گردشگری اندونزی

پایتخت اندونزی یک کلانشهر واقعی است، ۱۰ میلیون نفر در این شهر سکونت دارند و ۱۰۰ گروه قومی مختلف در آن زندگی می‌کنند. از ساختمان مستعمره هلندی Kota Tua تا معابد چینی Glodok معماری شهر منعکس‌کننده تاثیر فرهنگ‌های مختلف است. موزه ملی این شهر مجموعه عظیمی از مجسمه‌ها، سرامیک‌ها و جواهرات است. جاکارتا همچنین با داشتن بازارها و مراکز خرید مدرن که انواع مختلف کالاها از عتیقه تا صنایع دستی در آنها به فروش می‌رسد، محبوب کسانی است که عاشق خرید کردن هستند.

Yogyakarta

Yogyakarta و جاذبه‌های گردشگری اندونزی

این شهر پایگاه هنری و معنوی فرهنگ جاوایی است. در طی روز رقص‌های سنتی و کنسرت‌ها در فضای آزاد اطراف کاخ سلطان که متعلق به قرن ۱۸ است، برگزار می‌شود. می‌توانید صنایع دستی محلی همچون باتیک (batik ) و کالاهای چرمی خریداری کنید. موزه Sonobudoyo هنر جاوایی، عروسک‌ها، ماسک‌ها، سلاح‌ها، مجسمه‌ها، پارچه‌ها و آلات موسیقی را به نمایش می‌گذارد.

Lombok

لومبوک و جاذبه‌های گردشگری اندونزی

لومبوک در غرب استان Nusa Tenggara واقع شده و بخشی از مجمع الجزایر Lesser Sunda است. موج سواری در این منطقه بسیار رواج دارد. در غرب آن سواحل Senggigi و چند معبد مهم قرار گرفته‌است. در ارتفاعات مرکزی، کوه‌های رینجانی یا Gunung Rinjani قرار دارد که آتشفشان فعال است. پارک ملی لومبورک جایی است برای لذت بردن از جنگل‌های محافظت شده، چشمه‌های آب گرم و آبشارها.

Kampung Pelangi

Kampung Pelangi و جاذبه‌های گردشگری اندونزی

کامپونگ پلانگی در Randusari به خاطر نمای گلگون خود شهرت یافته‌است. احتمالا تصاویر این شهر رنگی را دیده‌اید، اما داستان پشت آن را می‌دانید؟ در اواسط سال ۲۰۱۷ این کار انجام شد و همه چیز از خانه‌ها و مغازه‌ها گرفته تا نرده‌ها وسایبان‌ها رنگ شد تا نظر گردشگران را به خود جلب کند. این تغییر و نوسازی موفق بوده و گردشگران بسیاری در این روستای رنگین‌کمانی گرد هم می‌آیند.

Denpasar

دنپاسار و جاذبه‌های گردشگری اندونزی

شهر شلوغ و پر سر و صدای دنپاسار که پایتخت و قطب اقتصادی بالی محسوب می‌شود. این شهر مقصد مناسبی برای گردشگرانی که به دنبال استراحت هستند، نیست. اما گردشگران می‌توانند از مغازه‌ها، پارک‌ها، رستوران‌ها و مال‌های آن استفاده کنند. علاوه بر این موزه‌ها، مقبره‌ها، معابد هندو و سالن‌های نمایش نیز از دیگر جاذبه‌های این شهر است.

 Bandung

باندونگ و جاذبه‌های گردشگری اندونزی

ممکن است به نظر روستا برسد اما این سومین شهر بزرگ اندونزی محسوب می‌شود. زمین‌های مستعمره هلند که “پاریس جاوا” نام گرفته هنوز باقی است و می‌توانید معماری Art Deco را در آن بیابید. این شهر گزینه‌های زیادی برای خرید دارد، از مغازه‌های فروش تخصصی تا مجتمع‌های تجاری بزرگ در آن یافت می‌شود. برای گشت در طبیعت می‌توانید به کوه‌های آتشفشان، مزارع چای و چشمه‌های آب گرم سری بزنید.

Surabaya

Surabaya و جاذبه‌های گردشگری اندونزی

Surabaya شهر بندری شلوغ و پر جنب و جوشی است که بیشتر محلی است برای کسب و کار تا تفریح و فراغت. اما این لزوما به این معنا نیست که این شهر را از لیست سفرنامه خود حذف کنید. محله‌های عربی در این شهر فضای شهر مراکش را منتقل می‌کنند با خیابان‌های مارپیچ و مسجدهای قرن پانزدهمی. در جنوب آن محله‌های چینی رشد کرده‌اند. در مرکز محلات این شهر مناطق خاصی وجود دارد که به جنگ استقلال اندونزی مربوط می‌شوند.

Komodo

کومودو و جاذبه‌های گردشگری اندونزی

این جزیره خالی که هیچ جاده‌ای در آن نیست، محل سکونت اژدهای کومودو است که بزرگترین مارمولک روی زمین است. همچنین یکی از زیباترین سواحل شن صورتی روی زمین است. انواع گوناگون موجودات خارق العاده در این منطقه زندگی می‌کنند. بیش از ۱۰۰۰ نوع ماهی، سفره ماهی‌های بزرگ، لاک پشت‌های دریایی و نهنگ‌ها به علاوه صخره‌های مرجانی، جنگل‌های ماندابی و تپه‌های مرجانی محدوده آبی منطقه را به منطقه جذابی برای غواصی تبدیل کرده‌است. Loh Liang در ساحل شرقی ورودی اصلی به جزیره محسوب می‌شود. در جنوب آن نیز روستای Kampung Komodo قرار دارد.

Malang

ملنگ و جاذبه‌های گردشگری اندونزی

ملنگ در قرن ۱۸ مستعمره هلند شد و هنوز هم آثار استعماری آن باقی است. آب و هوای معتدل کوهستانی، بلوارهای عریض و معماری جذاب قدم زدن در این شهر را بسیار جذاب کرده‌است. خارج از شهر نیز معابد باستانی، مزارع چای و کوه‌های آتشفشان قرار دارد.

منبع rd.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.