جاذبه های دیدنی در مسیر تهران تا رامسر

رامسر یکی از شهرهای شمالی ایران است که زیبایی آن وصف نشدنی است

اگر اهل تهران هستید و به دنبال یکی از شهرهای زیبا در فاصله نسبتاً مناسبی از خودتان می گردید، رامسر گزینه مناسبی است. رامسر یکی از شهرهای شمالی ایران است که زیبایی آن وصف نشدنی است. در رامسر جاذبه های توریستی زیادی وجود دارد و می توانید برای سفر چند روزه به آنجا بروید. اما اگر در مسیر تهران تا رامسر قرار بگیرید، جاذبه های مختلفی هم در آن قرار دارد و می توانید از بازدید آن لذت ببرید. برای این مسئله، باید جاذبه های دیدنی در مسیر تهران تا رامسر را بشناسید. با اجاره ویلا ساحلی رامسر جاباما می توانید سفر خود را لذت بخش تر کنید. در این مقاله می خواهیم به بررسی دیدنی های مسیر تهران تا رامسر بپردازیم تا از آن ها هم بازدید کنید.

از تهران تا رامسر

اگر قصد سفر از شهر تهران به یکی از زیباترین شهرهایی که در فاصله نزدیکی از شما قرار دارد را داشته باشید، رامسر گزینه بسیار مناسبی است. تعریف رامسر را که زیاد شنیده اید و می دانید که این شهر چقدر زیبا است و می توانید برای تفریح و لذت از آن استفاده کنید. در رامسر جاذبه های دیدنی زیادی وجود دارد که می توانید برای بازدید از آن برنامه ریزی کنید اما چرا این شهر این قدر برای تهرانی ها ارزشمند است؟ دلیل آن این است که فاصله رامسر تا تهران ۲۵۵ کیلومتر است که از شهرهای تهران، مرزن آباد، چالوس، کلارآباد، متل قو، عباس آباد، نشتارود، تنکابن و کتالم عبور می کند. همین فاصله نسبتاً کم باعث شده تا اگر قصد سفر چند روزه را داشته باشید، رامسر گزینه بسیار مناسبی باشد و با اجاره ویلا می توانید سفر خود را لذت بخش تر کنید.

البته سفر به رامسر از یک مسیر دیگر هم امکان پذیر است! مسیر دوم رامسر حدود ۴۸۸ کیلومتر مسافت دارد که از شهر های قزوین، رودبار، رستم آباد، امامزاده هاشم، لاهیجان، لنگرود، رودسر، چابکسر عبور می کند تا به رامسر برسد. با توجه به این که دیدنی های رامسر به خودی خود بی نظیر هستند، این شهر گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. اگر می خواهید در مسیر قدیمی و نوستالژیکی قرار بگیرید راه دوم بهترین گزینه است. اما اگر مسافت کمتر می خواهید، از راه اول بروید.

جاذبه های مسیر تهران تا رامسر

سفر به رامسر از دو مسیری که در بخش قبلی معرفی کردیم امکان پذیر است! در این مسیرها جاذبه های دیدنی مختلفی وجود دارد که پیشنهاد می کنیم از آنها بازدید کنید. در واقع اگر عجله ندارید و زمان کافی برای سفر خود در نظر گرفته اید، بازدید از این جاذبه ها می تواند نظر شما را جلب کند. اما اگر زمان کافی ندارید و هدفتان بازدید از رامسر است، بهتر است مستقیماً به سمت رامسر حرکت کنید. اما در مسیر کدام جاذبه های توریستی و گردشگری وجود دارد؟ در این بخش از مقاله به بررسی چند مورد از آنها خواهیم پرداخت:

بوستان جنگلی صفارود

یکی از جذاب ترین جاذبه های دیدنی که در مسیر تهران به رامسر وجود دارد، بوستان جنگلی صفارود است. این بوستان در واقع در نزدیکی صفارود و جواهرده است که حدود ۹ کیلومتر هم با شهر رامسر فاصله دارد. برای بازدید از این بوستان باید چند پله را پایین بروید. پس از آن که پایین می روید، این محیط به قدری زیبا و جذاب است که فکر می کنید در بخشی از بهشت هستید.

سفر به رامسر

بوستان جنگلی صفارود یکی از گزینه های بسیار مناسب است تا بتوانید در آنجا اتراق و استراحت کنید. مردم محلی به این بوستان آب معدن می گویند و از آن برای تفریحات یک روزه خود استفاده می کنند.

کاخ مرمر

یکی دیگر از دیدنی های مسیر تهران به رامسر، کاخ مرمر است. امروزه که چند سال از ساخت این محل می گذرد، حالی مانند موزه به خود گرفته است و در حال حاضر به کاخ مرمر رامسر معروف است. در این محیط آثار هنرمندان و بزرگانی وجود دارد که توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

از مهم ترین آثار هنری این کاخ می توان به هنر نقاشی، مجسمه سازی و فرش اشاره کرد. این کاخ قدمتی نسبتاً طولانی دارد و مربوط به دوران اول پهلوی است. در کل اگر به بازدید از کاخ علاقه دارید و می خواهید با بخشی از فرهنگ و هنر قدیم ایران آشنا شوید، کاخ مرمر گزینه مناسبی در مسیر تهران به رامسر است.

دریاچه ولشت

اگر از مسیر جاده چالوس به سمت رامسر رفته باشید، یک دریاچه زیبا و دیدنی در پیش روی شما قرار دارد. دریاچه ای که شهرت آن بسیار است و در لیست آثار ملی قرار گرفته است! نام این دریاچه ولشت است که مانند یک تکه از بهشت و نگینی زیبا در مسیر تهران به چالوس قرار گرفته است.

ساحل رامسر

این دریاچه در مسیر تهران تا رامسر برای تمام مسافران دلبری می کند و افراد زیادی از دیدن آن به وجد می آیند. یکی از جاذبه های دیدنی که در این مسیر نباید از دست بدهید، دریاچه ولشت است که پیشنهاد می کنیم حتماً از آن بازدید کنید.

رستوران خاور خانم

شاید نام رستوران خور خانم به گوشتان خورده باشد و شنیده باشید که طراحی و ساخت این رستوران چقدر جذاب بوده است. این رستوران ویو بسیار خوب و مناسبی برای افراد دارد و می توانید از خوردن غذاهای لذیذ در مسیر تهران به رامسر لذت ببرید.

سفر به رامسر

جالب است بدانید که در این رستوران غذاهای محلی سرو می شود و مزه آن به قدری خوب است که می تواند یک وعده بسیار خوشمزه برای شما فراهم کند. همچنین این رستوران در یک بافت طبیعی و بکر قرار گرفته است و می تواند نظر شما را جلب کند.

جواهرده

یکی از روستاهای بسیار دیدنی در سفر به رامسر که طبیعتی بسیار زیبا و خوش آب و هوا دارد، جواهرده است. تقریباً در هیچ کدام از مناطق کشور، روستایی به این زیبایی وجود ندارد و باید از نزدیک آن را ببینید. مردم این روستا به کارهای مختلفی نظیر دامداری، گاوداری، نمد بافی، مسگری، آهنگری و صنایع دستی مشغول هستند و البته حرفی برای گفتن دارند.

شما می توانید علاوه بر تفریح و گردش در این روستا، محصولات محلی منطقه را هم تهیه کنید. جواهرده روستایی است که مردم مختلف برای اقامت چند روزه هم از آن استفاده می کنند.

آب گرم رامسر

در رامسر چشمه های آب گرم با خاصیت های درمانی مختلفی وجود دارد! آب گرم در شهرهای مختلف یکی از جاذبه های دیدنی و تفریحی برای مردم محسوب می شود که بسیاری از بیماری ها را درمان می کند. اگر شما به بیماری هایی مانند ناراحتی های عصبی، روماتیسم، ناراحتی های پوستی دچار هستید، می توانید از آب گرم برای درمان آن استفاده کنید.

اجاره ویلا رامسر

در مسیر تهران به رامسر چشمه های آب گرم می تواند یک جاذبه مفید، دیدنی و ارزشمند محسوب شوند و پیشنهاد می کنیم سری به آن ها بزنید.

هتل قدیم رامسر

یکی از هتل هایی که بسیار قدیمی است و شهرت زیادی دارد، هتل قدیم رامسر است. هتل قدیم رامسر مساحتی بیش از ۵۰۰۰ متر را به خود اختصاص داده است و از معماری بسیار زیبایی بهره برده است. طراحی و معماری این هتل مربوط به دوره اول پهلوی بوده و در آن زمان ساخته شده است.

مسیر دسترسی به این هتل بسیار جذاب است و شما باید مسیری خاص را طی کنید. دلیل وجود چنین مسیری این است که شاه از این هتل استفاده می کرده و مسیر دسترسی او، بلوار کازینو بوده است که امروزه با نام بلوار معلم شناخته می شود.

اگر در مسیر تهران به رامسر حرکت کنید، جاذبه های دیدنی زیادی وجود دارد. پیش از سفر به رامسر می توانید از طریق پلتفرم جاباما اقامتگاه خود را به صورت آنلاین رزرو کنید و سپس با خیالی آسوده سفر خود را آغاز کنید. اجاره ویلا استخردار رامسر جاباما یکی از مواردی است که می توان  سفر شما را لذت بخش تر کند. در جاباما انواع اقامتگاه ها وجود دارد که اطلاعات و تصاویر آن ها در اختیار شما است و می توانید در صورت پسندیدن، آن را رزرو کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.