نحوه جستجوی گوگل با استفاده از دست خط خودتان

روشی برای جستجوی راحت‌تر در گوگل

شما می­‌توانید با استفاده از موتور جستجوی گوگل، دست خط (Handwrite ) خود را تایپ کنید.

این قابلیت از سال ۲۰۱۲ به روز رسانی شده، اما کاربران با تایپ کیبورد لمسی راحت‌تر ارتباط برقرار کرده‌­اند. با ما همراه باشید تا نحوه فعال کردن و استفاده از دست خط را آموزش دهیم:

نحوه جستجوی گوگل با استفاده از دست خط خودتان

روش کار به این صورت است که از دستگاه‌­های لمسی فعال برای شناسایی دست خط استفاده کرده و جستجوی راحت‌تر را انجام دهید. می­‌توانید دست خط خودتان را در گوشی یا تبلت، هر نقطه از صفحه نمایش    Google.com  بنویسید و هیچ گونه کادر یا رابط متفاوتی وجود ندارد. می­‌توانید برای فعال کردن این قابلیت از طریق تنظیمات گوگل اقدام کنید.

در گوشی یا تبلت خود وارد سایت گوگل شوید:

  • روی Settings ضربه بزنید (معمولا، در پایین صفحه قرار دارد).
  • به قسمت Handwrite مراجعه کنید.
  • برای فعال کردن دست خط روی Enable ضربه بزنید و برای غیرفعال کردن آن می‌­توانید روی Disable  ضربه بزنید.

فعال کردن دست خط در گوگل

  • برای تکمیل فرآیند انجام شده، در پایین صفحه روی گزینه Save ضربه بزنید. برای استفاده از این قابلیت صفحه مرورگرتان را مجددا باز کنید تا آیکون Handwrite در سمت راست پایین صفحه قابل مشاهده باشد.

از انگشت خود برای نوشتن و جستجوی خود در هر نقطه از صفحه استفاده کنید. متن دست نویس شده به صورت متن استاندارد و تایپ شده در کادر جستجو تبدیل می‌­شود. برای تکمیل روند جستجو، روی آیکون جستجو کلیک کنید. همچنین Handwrite از قابلیت جستجوی متن پیش فرض مانند هر روش جستجوی دیگر در گوگل پشتیبانی می­‌کند. همچنین، زمانی که یک حرف اشتباه نوشته می‌­شود مانند حرف O و شماره ۰، یک لیست از گزینه­‌های مورد نظر در پایین صفحه نمایش داده می‌­شود.

در صورتی که دست خط خوبی نداشته باشید ممکن است گوگل دچار خطا شود. همچنین، استفاده از انگشت به جای قلم ایده خوبی به نظر نمی‌­رسد، اما می­‌تواند مکمل تایپ کردن باشد و در مواقعی که مایل به تایپ کردن از طریق کادر جستجو نیستید، از دست خط خودتان روی صفحه کلید بهره ببرید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.