چطور از پخش شدن رژ لب جلوگیری کنیم؟

رژ لب تمیز و ماندگار بزنید

همه خانم‌ها عاشق رژ لب هستند زیرا زیبایی چهره آنها را دو چندان می‌کند، اما در عین حال از اینکه رژ لب دور دهان پخش شود نگران و ناراحتند. شما می‌توانید ترفندهایی را در استفاده از رژ لب به کار ببرید تا از پخش شدن رژ لب جلوگیری شود.

معمولا وقتی می‌خواهید بعد از صرف غذا دور دهان خود را پاک کنید، رژ لب گوشه‌های لب نیز پاک می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق چه باید کرد؟ (اشتباهات رایج در استفاده از رژ لب)

پرایمر لب بزنید

استفاده از پرایمر لب و پخش شدن رژ لب

گرچه برخی افراد ترجیح می‌دهند ابتدا فوندیشن یا کانسیلر روی لب‌ها بزنند تا رژ لب بهتر روی آن بنشیند، اما اینکار می‌تواند موجب زبر و پوسته شدن لب بشود و رژ لب آنطور که دوست دارید خود را نشان ندهد. بهتر است ابتدا از یک پرایمر لب روشن استفاده کنید که پایه نرمی برای قرار گرفتن رژ لب روی آن فراهم می‌کند. قبل از اینکار حتما لب خود را لایه‌برداری و آبرسانی کنید.

لب را مرطوب کنید

مرطوب کردن لب و پخش شدن رژ لب

یک رژ لب مرطوب‌کننده را به سرتاسر لب حتی گوشه‌های لب بزنید. حتی مقداری از این رژ لب را به بیرون از لب‌ها نیز بزنید تا مرطوب شود. اغلب رژ لب از همین قسمت‌های بیرونی شروع به پاک شدن می‌کند (علت خشکی لب و راه حل هایی برای درمان آن).

خط لب بزنید

خط لب و پخش شدن رژ لب

قبل از استفاده از رژ لب ابتدا دور لب را خط لب بزنید. از خط لبی که همرنگ رژ لب است استفاده کنید تا شکل تمیز و مرتبی به لب‌ها بدهد. سپس داخل لب‌ها را نیز با خط لب پر کنید تا رنگ بادوام داشته باشد. اگر خط لب را درست بزنید، رژ لب به بیرون از لب پخش نمی‌شود.

از یک برس آرایشی استفاده کنید

زدن رژ لب و پخش شدن رژ لب

از آنجا که سر رژ لب ممکن است پهن باشد و از خط لب بیرون بزند، رژ لب را با استفاده از برس آرایشی مخصوص به لب‌ها بزنید. این برس یا قلموها کمک می‌کنند رژ لب تمیزتر به لب زده شود و گوشه‌های لب نیز مرتب باشد. سپس از یک برس صاف یا زاویه‌دار استفاده کنید و بیرون لب‌ها را کانسیلر بزنید تا اطراف لب تمیز به نظر برسد (نکاتی در خصوص استفاده از رژ لب قرمز).

استفاده از دستمال

دستمال روی لب و پخش شدن رژ لب

مرحله آخر پاک کردن اضافه رژ لبی است که استفاده کرده‌اید. اگر زیاد رژ لب زده باشید امکان دارد رنگ رژ لب پخش شود. برای این کار ابتدا یک دستمال کاغذی را روی لب‌ها بگذارید سپس برس کرم پودر را داخل کرم پودر مات بزنید سپس برس را به آرامی روی لب‌ها بزنید. این کار کمک می‌کند رژ لب ماندگارتر شود.

منبع bebeautiful.in
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.