چطور از گرد و غبار روی کفش و لباس جلوگیری کنیم؟

گرد و غبار کمد لباس و کفش را کم کنید

شاید فکر کنید روی لباس‌های شما گرد و غبار نمی‌گیرد، اما همین که لباس های خود را از کمد بیرون می‌آورید تا کمد را مرتب کنید، متوجه می‌شوید که گوشه‌ها و کف کمد پر از گرد و غبار است. حتما دوست ندارید وقتی سوئیشرت خود را از کمد بیرون می‌آورید تا در فصل سرما استفاده کنید، آن را با انبوهی از گرد و غبار ببینید. گرچه اندکی گرد و غبار مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما اگر آلرژی فصلی دارید یا به گرد و غبار حساسیت دارید، باید لباس‌های خود را از گرد و غبار دور کنید. در این مطلب قصد داریم روش‌هایی معرفی کنیم تا لباس‌ها و کفش خود را از گرد و غبار دور نگه دارید:

کمدی که هر روز باز می‌شود

حتی اگر هر روز نیز از کمد لباس‌های خود استفاده کنید، باز هم مانند دیگر قسمت‌های خانه ممکن است گرد و غبار بگیرد. طبقات بالایی و آویزهای لباس و همچنین کف کمد بیشترین گرد و غبار را دارد. تمام سطوح را گردگیری کنید. ممکن است بیشتر سطوح افقی گرد و غبار داشته باشد تا سطوح عمودی، بنابراین بیشترین گرد و غبار در کف می‌باشد.

اما این گرد و غبار از کجا می‌آید؟ سلول‌های مرده پوست، آلودگی بیرون، موی حیوانات خانگی و هر آلاینده‌ای که درون خانه در گردش است. اگر لباسی را در کمد آویزان کرده‌اید که کاملا تمیز نیست، کمی گرد و غبار وارد کمد کرده‌اید، اما بزرگترین مقصر، کفش‌ها هستند.

۸۰ درصد آلودگی خانه از کفش‌ها می‌آید. بهترین کار آن است که کفش‌ها را جلوی درب خانه بیرون آورده و وارد کمد نکنید.

کفش‌ها و لباس‌ها را جدا از هم قرار دهید. بهتر است کفش‌ها را در جاکفشی کوچکی جلوی درب خانه بگذارید و در کمد جای ندهید. یک گردگیر بیرون درب و یکی داخل خانه داشته باشید تا گرد و غبار اضافی را بگیرد و آن را داخل خانه نیاورد.

اگر می‌خواهید کفش‌ها را در گنجه یا کمدی نگه دارید، پیش از آن حتما کفش‌ها را کامل تمیز کنید.

گرد و غبار کفش و لباس
کفش‌ها و لباس‌ها را جدا از هم قرار دهید

در گنجه

بیشتر افراد لباس‌های خود را در فصولی که از آنها استفاده نمی‌کنند، در گنجه نگه می‌دارند و نگران گرد گرفتن آن نیستند اما رطوبت، حشرات موذی و موش نگرانی اصلی در این خصوص است. در چنین شرایطی قرار دادن لباس‌ها در کیسه‌های پلاستیکی و ساک آنها را از رطوبت و جوندگان در امان نگه می‌دارند.

قبل از جمع کردن لباس‌ها، مطمئن شوید که کاملا تمیز و خشک هستند، این مانع از وارد شدن گرد و غبار و آلودگی داخل کیف یا ساک شما می‌شود. یک استثنا در مورد مواد طبیعی مانند کفش و کت‌های چرمی وجود دارد که نیاز به فضایی برای تنفس دارند، بنابراین نباید در پلاستیک قرار بگیرند.

اگر لباس‌ها را در جایی نگه می‌دارید که رطوبتی ندارد، بزرگترین مشکل گرد و غبار است. در این صورت کیف‌های پارچه‌ای بهترین گزینه برای محافظت لباس‌ها در مقابل گرد و غبار است. به خصوص برای لباس‌هایی که تزییناتی چون توری، چین، منجوق دوزی و … دارند.

اگر لباسی با جعبه زیبا دارید که چند ماه یکبار می‌پوشید، کیسه لباس گزینه خوبی است تا از جمع شدن گرد و غبار روی تزیینات لباس جلوگیری کند. حتما از گردگیرهای رولی با پوشش پارچه‌ای برای لباس‌ها استفاده کنید.

با این اقدامات کوچک می‌توانید گرد و غبار خانه را کم کرده و کمد لباس را از هر آلودگی تمیز کنید. این کار نه تنها سبب می‌شود لباس‌های شما ماندگاری بیشتری پیدا کنند، بلکه سبب راحتی بیشتر شما نیز می‌شود.

منبع realsimple.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.