حرکات موثر برای زیبایی بازو

به زیبایی بازوهایتان اهمیت دهید

متناسب و زیبا نگهداشتن اندام در عصر دیجیتال و کامپیوتر و ربات‌های هوشمند یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن سروکار دارند. بخصوص به این خاطر که استفاده بیش از حد از وسایل ارتباطی باعث کاهش فعالیت روزانه و به طور عمومی تنبل شدن افراد شده است. کارواش جای شستن دستی ماشین را گرفته است، برای شستن ظروف از ماشین ظرف شویی استفاده می‌شود، استفاده از جاروبرقی و ماشین لباس شویی و … تنها چند نمونه ساده از این وسایل است که باعث کاهش فعالیت در افراد مختلف شده است. به طور مسلم این کاهش فعالیت باعث ایجاد مشکلات سلامتی و اضافه وزن در افراد می‌شود که امروزه بسیار شایع شده است. یکی از اندام‌هایی که با اضافه وزن، شکل و زیبایی خود را از دست می‌دهد بازوها هستند. چربی اضافی در اطراف بازوها باعث می‌شود تا ظاهر آنها بد فرم و ناپسند شود و با توجه به اینکه فعالیت بازوها محدود است، خلاص شدن از این چربی‌ها کار ساده‌ای نیست مگر اینکه ورزش کنید. برای عضله سازی و زیبایی بازوهای خود می‌توانید از حرکاتی مانند حرکت دیپ، شنا روی نیمکت، شنا روی زمین، حرکت بوکس و … استفاده کرد.

بیشتر دختران در سرتاسر جهان همه تلاش خود را می‌کنند که شبیه باربی‌ها یا مدل‌های زیبای لباس باشند. این تعجب آور نیست، چون آنها واقعا زیبا هستند! به عنوان مثال، بسیاری از مردم در شگفتی بازوهای ملکه جوان انگلیس هستند که فوق العاده شیک و جذاب است. آیا بدون جراحی هم می‌توان بازویی زیبا داشت؟

حرکت بازوها

برای عضله دوسر

بازو

چطور انجام دهیم؟

بایستید و پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید. پشت خود را صاف کنید، زانوها را خم کنید و لگن خود را به عقب ببرید. اگر وزنه ندارید، می‌توانید از بطری آب به جای وزنه استفاده کنید. آرنج خود را متمرکز کنید. بازوها را تا سطح قفسه سینه، و سپس تا سطح صورت بالا ببرید. بعد، به آرامی بازوهای خود را پایین بیاورید. در حالی که بازو های خود را حرکت می‌دهید بازدم و در حالی که آنها را صاف می‌کنید، استنشاق کنید. این حرکت برای زیبایی بازو ها مناسب و ساده است.

چرخاندن بازوها از کتف

دست‌ها را از طرفین باز کرده و به صورت صاف (بدون شکستگی از آرنج) تا ارتفاع شانه‌ها بالا بیاورید تا موازی با زمین باشند. حال از محور کتف، بدون اینکه دست‌ها خم شوند، آنها را بچرخانید. ۲۰ بار در جهت جلو و ۲۰ بار در جهت عقب. توجه داشته باشید که گردش به صورت کامل و ۳۶۰ درجه صورت گیرد.

بازو

مزایا: با چرخش دست از کتف، قسمت بالایی بازو و شانه تقویت می‌شوند. علاوه بر آن، ماهیچه‌های کتف، گردن، دوسر و سه سر بازو تحت تاثیر قرار گرفته و درگیر خواهند شد.

حرکت دیپ (فشار به عقب با صندلی)

برای ماهیچه سه سر

بازو

چطور انجام دهیم؟

برای انجام این ورزش زیبایی بازو، شما می‌توانید از یک صندلی، یک مبل یا یک نیمکت استفاده کنید. دستان خود را روی یک سطح پایدار در پشت خود قرار دهید. زانوها را در زاویه ۹۰ درجه قرار دهید. با خم شدن آرنج خود، لگن خود را مستقیم به سمت پایین بیاورید. سپس، به موقعیت اولیه بازگردید. در حالی که خود را پایین می‌برید نفس بکشید و در حالی که بدن خود را به سمت بالا می‌کشید، نفس را بیرون دهید.

حرکت خداحافظی

همانند حرکت قبل دست‌ها را از طرفین باز کنید تا موازی با زمین قرار بگیرند. این بار، بدون اینکه دست از بازو خم شود، کف دست را به طرفین بچرخانید مثل حالتی که می‌خواهید با کسی خداحافظی کنید یا یک لامپ را بچرخانید! این حرکت را باید سریع انجام دهید طوری که در یک دقیقه ۱۰۰ بار تکرار شود. دقت کنید که در این حرکت تنها کف دست است که حرکت می‌کند و سایر قسمت‌ها حرکتی ندارند.

بازو

مزایا: حرکت خداحافظی یا دست تکان دادن باعث نگه داشته شدن بازو شده و یک حرکت چرخشی را از مچ دست به بازو و شانه وارد می‌کند. با اینکار تمام ماهیچه‌های بازو درگیر خواهند شد.

حرکت شنا روی نیمکت

برای ماهیچه سه سر

بازو

چطور انجام دهیم؟

دستان خود را ، به اندازه عرض شانه باز کنید و بر روی نیمکت قرار دهید. پاهای خود را صاف کنید و شکم خود را منقبض کنید. آرنج خود را خم کنید و پایین بروید. سعی کنید بدن خود را صاف نگه دارید. سپس به موقعیت اولیه بازگردید. اگر این تمرین خیلی برای شما دشوار است، زانوهای خود را خم کنید. در حالی که خود را پایین می‌برید نفس بکشید؛ در حالی که بدن خود را به سمت بالا می‌برید بازدم کنید. زیبایی بازو را با این حرکت تثبیت کنید.

تمرین دعا و عبادت

حتما نحوه عبادت و حتی احترام گذاشتن بودایی‌ها را دیده‌اید! این تمرین چیزی شبیه حالت دعای بودایی است. کف دستها را به یکدیگر بچسبانید و بالای سرتان قرار دهید. بدون اینکه کف دستها از یکدیگر جدا شوند، آنها را مقابل سینه بیاورید و دوباره بالای سر ببرید. این حرکت را برای ۳۰ بار تکرار کنید.

بازو

مزایا: هنگامی که دستها را به هم می‌چسبانید، ماهیچه‌های سه سر بازو درگیر می‌شوند. (ماهیچه سه سر همان ماهیچه پشت بازو است). با بالا و پایین بردن دست‌ها در این حالت، ماهیچه‌ی پشت بازو وارد عمل شده و چربی‌های اطراف آن از بین خواهند رفت. همچنین ماهیچه دوسر بازو (جلوی بازو) نیز درگیر می‌شود. این حرکت باعث ایجاد تعادل بین ماهیچه‌های پشت و جلوی بازو می‌شود.

حرکت فشار به دیوار

برای (عضله بوکسور) عضله سینه‌ای جلو و عضلات کمربند شانه

بازو

چطور انجام دهیم؟

بازوهای خود را صاف کنید و اجازه دهید کف دست‌تان دیوار را لمس کند. پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید، روی انگشتان خود بایستید. حال خود را به دیوار فشار دهید، آرنج خود را خم کنید. اطمینان حاصل کنید که یک حالت صاف داشته باشید. در حالی که خود را از دیوار دور می‌کنید بازدم، و در حالی که نیم تنه خود را به دیوار نزدیک می کنید نفس بکشید.

کشش بازو

هر دو دست را بالای سر ببرید. مچ دست راست را با دست مخالف بگیرید تا دست شما قفل شود طوری که آرنج شما پشت سر شما قرار بگیرد. در این حالت با دست راست مچ دست چپ را به سمت پایین بکشید و از طرف دیگر با سرتان آرنج را به سمت عقب بکشید. این حرکت را برای دست مخالف نیز انجام دهید. حداقل دو نوبت و در هر نوبت ۲۰ بار این کار را تکرار کنید.

بازو

مزایا: وقتی دست‌ها را قفل می‌کنید، ماهیچه‌های سه سر (پشت بازو) درگیر می‌شوند. کشیدن دستها به سمت مخالف باعث ایجاد تون در ماهیچه خواهد شد بنابراین این حرکت برای افرادی که چربی‌های زیادی اطراف بازو دارند بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.