چگونه می توان رابطه زناشویی را پس از تولد فرزندان به همان خوبی قبل حفظ کرد؟

تکنیک هایی برای حفظ رابطه عاشقانه با همسر پس از تولد فرزندان

تولد یک کودک با دشواری هایی همراه است اما در عین حال اتفاقی خوشایند و شگفت انگیز برای زوج جوان است و به زندگی آنها معنا می بخشد. این اتفاق، تغییراتی اساسی در زندگی خانواده ایجاد می کند زیرا هیچگاه تصور آنها از تولد فرزند با واقعیت منطبق نیست. نباید بگذارید آمدن بچه سبب شود تمام عشق و توجه شما به سمت بچه سوق یابد و از چیزهای دیگر غافل شوید. اینکه کاری انجام ندهید و گمان کنید فرزند پیوند دهنده میان مادر و پدر است ، شرایط زندگی شما را متزلزل می کند، مانع حسی میان شما و همسرتان ایجاد می کند و فکر به طلاق را در ذهن شکل می دهد. زمانی که به فرزند خود عشق می دهید نباید فراموش کنید که والدین شما نیز به عشق، توجه و مراقبت شما نیاز دارند. با خواندن این مقاله با روش ها، تکنیک ها و رفتارهایی آشنا خواهید شد که کمک می کند پس از تولد فرزند، رابطه زناشویی و عاشقانه شما با همسرتان به قوت خود باقی بماند.

وظایف و مسئولیت ها را میان خود و همسرتان تقسیم کنید

پرورش کودک نیز به همان اندازه کسب درآمد موقعیتی پرچالش است که به زمان، تلاش و صبر زیادی نیاز دارد. بنابراین لازم است مسئولیت مراقبت از فرزند و کارهای خانه را میان خود و همسرتان تقسیم کنید. مشخص و روشن ساختن وظایف پدر و مادری سبب می شود رابطه صمیمانه تری میان شما و همسرتان شکل بگیرد و مانند عقربه های ساعت در کنار هم دقیق و منظم کار کنید. بهتر است تقسیم وظایف را پیش از تولد فرزند انجام دهید اما اگر آن زمان این کار را انجام ندادید، با به دنیا آمدن کودک این کار را انجام دهید. در غیر این صورت خشم شدید، خستگی مزمن، سوء تفاهمات و ارتباطات غلطی شکل می گیرد که رابطه زناشویی شما را از مسیر درست خود منحرف می کند زیرا زندگی کردن در شرایط هرج و مرج و بلاتکلیفی بسیار دشوار است.

یک روز در هفته به خود استراحت دهید

بچه داری، مادرها را به یک ابرقهرمان تبدیل می کند. آنها باید از بچه ها مراقبت کنند، نیازهای آنان را برآورده سازند، با بدخلقی های آنها کنار بیایند، برای مشکلات متعدد آنها راه حل های خلاقانه بیابند و هر روز هفته ۲۴ ساعته آماده باش باشند. متاسفانه همه زنان نمی توانند از این امتحان موفق بیرون بیایند. مادرانی که نمی توانند زمان بندی مناسبی داشته باشند و در برنامه ریزی های خود برای انجام کارهای خانه شکست می خورند، اغلب دچار افسردگی می شوند، انگیزه خود را از دست می دهند و شروع می کنند به بدخلقی کردن با همسرانشان. اما وضعیت زندگی پدرها نیز چندان بهتر نیست، آنها باید پول بیشتری دربیاورند و تحت استرس شدید هم مسئولیت های خانه و هم کار را عهده دار شوند. تنها کاری که می تواند در کاهش تنش عاطفی و بهبود شرایط موثر باشد این است که یک روز در هفته را استراحت بدهید. این کار به شما موقعیت ارزشمندی برای استراحت می بخشد، سبب می شود به جای تمرکز بر مشکلات خانواده بر روی مسائل خوشایندتری متمرکز شوید، با خود خلوت کنید و سلامت رابطه زناشویی خود را افزایش دهید.

حفظ آرامش در خانواده را در اولویت قرار دهید

بسیاری از خانواده ها نمی توانند در زمان بحران بر اعصاب خود مسلط باشند. یکی از همین مواقع بحران، تولد فرزند است. مسلما وقتی شما درگیر افسردگی پس از زایمان هستید، لبخند زدن و ایجاد فضای شاد در خانه کار آسانی نیست. اما نباید مایوس شد زیرا این شرایط موقتی است. همیشه به خاطر داشته باشید که مرتب دعوا و درگیری داشتن، عشق میان شما و همسرتان را از بین می برد و رنجش عمیقی در قلب همسر شما باقی می گذارد. قطعا سرکوب کردن احساسات مثبت و منفی مضر است اما گاهی برای نجات زندگی زناشویی بهتر است سکوت کرد.

نزدیکی فیزیکی را فراموش نکنید

یکی از عناصر اصلی رابطه زناشویی قوی، پایدار و شاد، داشتن صمیمیت و رابطه نزدیک فیزیکی است. اغلب، مشغله و کار زیاد خانواده ها و والدین سبب می شود اهمیت رابطه عاشقانه و صمیمیت فیزیکی را از یاد ببرند. این اشتباهی بزرگ است زیرا عدم رابطه فیزیکی میان زوجین سبب می شود آنها احساس تنهایی و فاصله میان یکدیگر داشته باشند. زوج پرمشغله باید بدانند که صمیمیت فیزیکی لزوما به معنای داشتن رابطه جنسی منظم نیست. بوسیدن، در آغوش کشیدن، لمس کردن یکدیگر و بازی کردن که می تواند حواس شما را از مشکلات پرت کند و خستگی را از تن بیرون کند ، ضروری هستند.

به طور مرتب با هم صحبت کنید

علاوه بر رابطه فیزیکی، زوجین بایستی بر روی تقویت رابطه احساسی میان خود نیز کار کنند. در کنار مشغله های زندگی، زوجین باید زمانی را برای صحبت کردن در خصوص مسائل مهم زندگی، غلبه بر موانع و کشف چیزهای جدید با یکدیگر اختصاص دهند. به محض اینکه یاد بگیرید چگونه با همسرتان در یک طول موج قرار بگیرید و با وجود فاصله ها و موانع موجود احساسات یکدیگر را درک کنید، رابطه زناشویی شما قوی تر خواهد شد و به سطح بالاتری از صمیمیت خواهد رسید. زمانی که احساس می کنید رابطه احساسی شما در حال ضعیف شدن است نباید دست روی دست بگذارید تا شرایط خارج از کنترل شود. بهتر است مکالمه ای دلی را با همسرتان آغاز کنید تا بفهمید مشکل از کجاست. سکوت شما تنها فاصله ها، سوء تفاهمات و تضادها را بیشتر می کند.

مهم نیست چگونه عشق و توجه خود را میان همسر و فرزند تقسیم می کنید بلکه مهمتر این است که به همان اندازه که به فرزند خود توجه می کنید، به کیفیت رابطه خود با همسرتان نیز توجه کنید زیرا موفقیت و شاد بودن فرزند شما به میزان زیادی وابسته به موفقیت رابطه زناشویی شماست.

منبع socialifestylemag.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.