خطاهایی در اتو کشیدن لباس و راه حل آنها

این اشتباهات در اتو کشیدن لباس شما را خراب می کند

چه تازه کار باشید و چه حرفه ای ممکن است حین اتو کشیدن لباس مرتکب چند اشتباه شوید. برخی از این اشتباهات متداول عبارتند از:

اتو کشیدن لباس های بسیار خشک

چروک های لباس را با اسپری اتو کمی خیس کنید. این رطوبت موجب نرمی پارچه می شود درنتیجه اتو به راحتی بر روی آن کشیده می شود و چروک ها از بین می روند. برای چروک های شدیدتر از بخار اتو استفاده کنید.

اتو کشیدن لباس های ظریف آخر از همه

سرد شدن اتو بیشتر از داغ شدن آن زمان می برد درنتیجه ابتدا با لباس هایی که درجه حرارت کمتری نیاز دارند شروع کنید، مانند پارچه های پلی استر و ابریشم. سپس پارچه های کتان و نخی را اتو کنید. اگر بر عکس این عمل کنید، پارچه لباس شما خراب خواهد شد.

بالا بردن درجه اتو

اگر لباس ها همه از یک جنس باشند، درجه اتو را مخصوص لباس های ظریف تنظیم کنید تا کیفیت پارچه حفظ شود.

استفاده نکردن از دکمه آب پاشی

امروزه همه اتوها مخزن آب دارند و برای آب پاشی لباس می توان از آن استفاده کرد. اگر آب منطقه سکونت شما چندان خوب نیست می توانید نیمی از مخزن آب اتو را با آب مقطر پر کنید.

تمیز نکردن اتو

پارچه ها حرارت دیده شده به اتو می چسبند و هنگام اتو کشیدن لباس ها سطح پارچه را خراب کرده و بر روی پارچه لک می اندازند. می توانید زمانی که اتو سرد است با استفاده از خمیر جوش شیرین سطح آن را تمیز کنید یا در زمان روشن بودن اتو با مواد شستشوی اتو که در بازار موجود است، آن را تمیز کنید.

خالی نکردن مخزن آب اتو

همیشه قبل از آنکه اتو را کنار بگذارید، مخزن آب آن را خالی کنید به خصوص اگر مخزن آب به طور جدا روی اتو قرار گرفته باشد. این کار مانع از آن می شود که آب باقیمانده قسمت های داخلی اتو را آسیب بزند و رسوب باقی بگذارد.

عوض نکردن تخته اتو

اکثرا افراد بعد از گذشت چندین سال تخته اتو را عوض نمی کنند. تخته اتوهای جدید امکانات بیشتری فراهم می کنند و اتو کشیدن را راحت تر کرده اند.

استفاده نکردن از بخار اتو برای سطوح بزرگتر

برای اتو کردن پارچه و لباس های بزرگ یا اتوی حاشیه دوزی ها و … بخار اتو می تواند بسیار کمک کننده باشد.

اتوی بخار کشیدن بدون سفت و محکم نگه داشتن پارچه

برای استفاده از اتو بخار دستی، پارچه را در جایی آویزان کنید و آن را به آرامی از پایین به بالا اتو بکشید. برای پارچه های سنگینی که ممکن است بخار به آنها نفوذ نکند، پارچه را پشت و رو کرده و هر دو طرف را اتو بخار بکشید.

منبع goodhousekeeping.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.