چگونه از شر مورچه در منزل خلاص شویم؟

کابینت محل مناسبی برای مورچه‌ها می‌باشد

مورچه ها را از منزل خود بیرون کنید

آشپزخانه یکی از مکان‌های مورد علاقه مورچه در فصل زمستان می‌باشد. مشاهده مورچه در کابینت‌ها و ظروف منزل و یا در سایر نقاط باعث ناراحتی می‌شود. استفاده از مواد شیمیایی از بین برنده حشرات در آشپزخانه به دلیل وجود مواد سمی در آن خطرناک می‌باشد. به همین منظور می‌توانید از محصولات طبیعی استفاده کنید. در این مطلب از کاویاب چند روش طبیعی برای از بین بردن مورچه را آورده‌ایم:

مورچه و سرکه

مورچه و سرکه
مورچه‌ها از بوی سرکه متنفرند

مورچه‌ها از بوی سرکه متنفرند. با اسپری کردن مخلوط آب و سرکه در لبه پنجره‌ها یا اطراف مواد غذایی می‌توانید مانع از انتقال پیام و تجمع در بین آنها شوید. مخلوط سرکه و آب هم کمک زیادی به از بین رفتن حشرات ناخواسته می‌کند. برای گرفتن نتیجه مطلوب ۳ پیمانه سرکه سفید را با ۱ پیمانه آب مخلوط کنید و بر روی پیشخوان آشپزخانه، کناره‌های بوفه، لولاهای در و پنجره و گوشه‌های کنج دیوار و هرجا که لانه آن‌ها بود اسپری کنید و بعد از گذشت نیم ساعت مقداری از مواد را که اسپری کرده بودید پاک کنید و باقیمانده را اجازه دهید خشک شود. می‌توانید از فلفل هم در این مخلوط استفاده کنید. فرومون‌ها یک ماده شیمیایی ترشح شده توسط مورچه‌ها هستند که برای ایجاد مسیرهای پیاده‌روی از آنها استفاده می‌کنند، می‌توانید از این مخلوط در مسیر مورچه‌ها استفاده کنید تا مسیر حرکت‌شان را از بین ببرید.

  • نکته: سرکه خاصیت ضدعفونی کننده دارد و می‌تواند برای محل‌هایی که مخلوط آب و سرکه اسپری می‌کنید مشکل ایجاد کند. به همین منظور قبل از اقدام، در یک فضای کوچکتر، این محلول را تست کنید تا مطمئن شوید رنگ و جنس وسایل‌تان را خراب نمی‌کند. برای تست، در یک قسمت کوچک این محلول را اسپری کنید و نیم ساعت منتظر بمانید. اگر تغییری دیده نشد از آن استفاده کنید.

مورچه و آب لیمو 

مورچه و آب لیمو
مورچه‌ها از آب میوه‌های ترش بیزارند

مورچه‌ها از آب میوه‌های ترش بیزارند. شما می‌توانید با اسپری کردن مخلوط آب به همراه آب لیمو، دنباله فرمون‌ها را از بین ببرید تا آن‌ها مسیر خانه‌تان را پیدا نکنند. محلول را مستقیم بر روی مورچه‌های شکر اسپری کند و سپس منطقه را تمیز کنید.

  • نکته: مورچه‌های شکر همانطور که از اسم شان مشخص است از مواد شیرین تغذیه می‌کنند. این مورچه‌ها کوچک و به رنگ سیاه و سفید هستند که در مکان‌های تاریک و مرطوب مثل سینک زندگی می‌کنند. این حشرات ممکن است شما را نیش بزنند و باعث گسترش بیماری شوند.

مورچه و خاک دیاتومه 

مورچه و خاک دیاتومه
به صورت خشک از خاک دیاتومه استفاده کنید

این خاک از بقایای فسیلی جلبک‌های تک سلولی پوسته‌ سخت دیاتوم بوجود آمده است. از این خاک در دفع مورچه، سوسک، کک و … می‌توان استفاده کرد. این خاک با خشک کردن آب بدن مورچه‌ها باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود. خاک دیاتومه برای انسان و حیوانات خانگی غیرسمی است و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

  • نکته: خاک دیاتومه فقط به صورت خشک تاثیر گذار است و نباید به صورت خیس و یا در مکان مرطوب از آن استفاده کرد.

قهوه 

مورچه و قهوه
تفاله قهوه طبیعی‌ترین راه برای دفع مورچه است

نظریه‌های مختلفی درباره چگونگی از بین رفتن مورچه با قهوه وجود دارد. اما اگر به دنبال یک راه کاملا طبیعی هستید از تفاله‌های قهوه استفاده کنید. تفاله‌های قهوه را در مسیر آن‌ها و یا راه‌های ورودی بریزید و از شر وجود مورچه‌ها خلاص شوید.

چگونه از حمله مورچه‌ها به درون خانه جلوگیری کنیم؟ 

هنگامی که شما به طور کامل از شر مورچه‌های خانه خود راحت شدید، باید اقداماتی را برای جلوگیری از تهاجم دوباره آنها انجام دهید. در این جا برخی از ایده‌ها را برای شما آورده‌ایم:

  • ترک و سوراخ‌هایی که مورچه‌ها از آن جا وارد خانه شما می‌شوند را مسدود کنید.
  • میز کابینت آشپزخانه و سطوح مواد غذایی باقی مانده را تمیز کنید.
  • نوشابه و دیگر نوشیدنی‌های شیرین که ریخته است را خشک کنید.
  • مواد غذایی حیوان خانگی را در طول شب در یخچال و فریزر نگه داری کنید.
  • از یک دافع طبیعی در اطراف خانه خود برای جلوگیری از مورچه‌های آلوده به داخل، استفاده کنید.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.