خوردن شکلات در دوران بارداری

فواید و ضررهای خوردن شکلات در دوران بارداری

عادات غذایی در دوران بارداری تغییر میکند .یکی از این تغییرات میل به خوردن شکلات است . خانم های باردار در طول حاملگی می توانند شکلات را امتحان کنند. این ماده خوراکی خوشمزه تاثیرات مفید زیادی روی جنین آن ها می تواند بگذارد. این ماده مغذی خواص بی نظیری برای همه دوره های سنی با خود بهمراه دارد. شکلات را می‌توان هم جزو خوراکی خوب و هم خوراکی بد به حساب آورد.شکلات حاوی مواد مغذی، چربی، قند و ترکیبات شیمیایی  است همچنین شکلات برای سلامت قلب مفید است و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند باعث تنظیم کلسترول خون هم می‌شود، به خصوص شکلات تلخ که بیش ا‌ز ۷۰ درصد کاکائو داشته باشد و بیماران قلبی بهتر است روزی یک قطعه از آن بهره ببرند.

این خوراکی لذیذ مورد علاقه اکثر خانم های باردار است!

زنان باردار فقط به این دلیل زیاد شکلات می‌خورند، چون این تنها زمان در زندگی‌شان است که می‌توانند بدون عذاب وجدان سراغ این خوراکی «ممنوع» بروند. به گزارش  سایت «دیلی میل»، محققان کالج SUNNY در نیویورک دریافته‌اند هیچ دلیل خاصی پشت خوردن شکلات در دوره بارداری نیست. در عوض، می‌گویند دلیل این اتفاق، این است که جامعه پذیرفته زنان در دوره بارداری حق‌دارند هرچقدر دلشان خواست، زیاده‌روی کنند و بنابراین، آن‌ها هم به خودشان سخت نمی‌گیرند. زیاد خوردن اتفاقی است که در حدود ۹۰ درصد زنان باردار اتفاق می‌افتد.

شکلات دارای آنتی اکسیدان و فلاونوئید است که باعث بهبود عملکرد در بارداری می‌شود و اثر منفی بر روی جنین نمی‌گذارد، حتی به رشد آن کمک می‌کند، لذا برای زنان باردار مصرف متعادل و مناسب آن مفید است. این خوراکی خوشمزه  به دلیل دارا بودن چربی و شکر انرژی بسیار زیادی دارد پس می‌تواند فرد را در معرض چاقی و اضافه وزن قرار دهد با توجه به این که امروزه نیمی از جهان یا چاق هستند و یا اضافه وزن دارند در نتیجه مصرف بی رویه شکلات برای این دسته از افراد مناسب نیست چون انرژی زیادی را در اختیار فرد می‌گذارد و زمانی که انرژی‌های دریافتی فرد در شبانه روز بیش از حد مجاز شود فرد چاق تر خواهد شد.

تمام افراد جامعه در گروه‌های سنی مختلف می‌توانند هر روز یک قطعه شکلات که بهتر است ترجیحا تلخ باشد استفاده کنند، اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که نباید در مصرف آن زیادی روی کنند برای نمونه افراد دیابتی یا کسانی که فشار خون بالا دارند نباید زیاد شکلات مصرف کنند. این ماده خوراکی همچنین  می‌تواند به عنوان یک میان وعده مناسب برای کودکان لاغر محسوب شود، اما کودکانی که بیش فعال هستند نباید از شکلات زیاد استفاده کنند چون مواد موجود در این ماده‌ی غذایی باعث تحریک و بی قراری در آنها می‌شود.

منبع asemooni.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.