۶ روش برای درمان ترک و خشکی پاشنه

درمان های خانگی برای از بین رفتن ترک پا

خشکی و ترک پاشنه پا مشکلی است که بسیاری از افراد ممکن است به آن دچار شده باشند. این مشکل به راحتی قابل حل است. علاوه بر داروهایی که در داروخانه ها و یا فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی برای این مشکل در دسترس است، داروهای طبیعی نیز وجود دارد که می توانید به راحتی در خانه درست کنید. ۶ نمونه از این داروها عبارتند از:

سنگ پا

ترک و خشکی پاشنه پا و سنگ پا
برای نتیجه بهتر با کمی فشار سنگ پا بزنید

این یکی از شناخته شده ترین درمان هاست. اگر تا به حال از سنگ پا استفاده نکرده اید، ما روش استفاده از آن را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم:

سنگ پا، ظرفی که پا را در آن خیس کنید، آب داغ یا گرم ( هر کدام که خودتان ترجیح می دهید)، کرم مرطوب کننده یا روغن بادام.

روش استفاده:

بهتر است یک ساعت قبل از استراحت و رفتن به رختخواب، این کار را انجام دهید. تشت ( ظرف) را از آب گرم پر کنید. بگذارید آب کمی سرد شود تا حدی که پا را نسوزاند، سپس پاها را داخل تشت قرار دهید. بگذارید ۲۰ دقیقه پا در آن خیس بخورد. پا را از داخل تشت بیرون بیاورید و سنگ پا را به پاشنه ها بمالید. در قسمت های ترک خورده با احتیاط این کار را انجام دهید. پیشنهاد می کنیم برای نتیجه بهتر با کمی فشار سنگ پا بزنید. پس از چند دقیقه پاشنه پا نرم تر می شود. سپس مجددا پا را داخل ظرف آب گذاشته تا پوست مرده شسته شود و پس از آن پا را کاملا خشک کنید. کرم مرطوب کننده یا روغن به پاها بزنید و یک جوراب بپوشید و بگذارید یک شب بماند.

لایه بردار جو دوسر

این لایه بردار نه تنها به ترک پا کمک می کند بلکه به زیباتر شدن ظاهر پا نیز کمک می کند بدون آنکه عوارض جانبی داشته باشد. برای کسانی که پوست حساسی دارند ایده آل است.

مواد لازم:

نصف فنجان جو دوسر یا آرد جو، ۳/۴ فنجان روغن جوجوبا (۱۵۰ گرم)

طرز تهیه:

در یک ظرف مناسب، جو را با روغن جوجوبا ترکیب کنید تا شکل خمیر بگیرد. خمیر را به کف پا بزنید و چند دقیقه ماساژ دهید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید. خمیر باقی مانده را می توانید در یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی نگه دارید تا در زمان دیگری از آن استفاده کنید.

لیمو و گلیسیرین

درمان ترک پاشنه پا و لیمو
وظیفه لیمو این است که با اسیدهایی که دارد سلول های مرده پوست را از بین ببرد.

در این روش درمان، با استفاده از گلیسیرین، آب رسانی به پا انجام می شود. وظیفه لیمو نیز این است که با اسیدهایی که دارد سلول های مرده پوست را از بین ببرد.

مواد لازم:

آب گرم، نمک درشت، نصف فنجان گلاب،۱/۴ فنجان آب لیمو، نصف فنجان گلیسیرین.

وسایل موردنیاز:

سنگ پا، جوراب، تشت یا ظرف، ظرف بزرگ یا کاسه، کاسه کوچک

نحوه آماده سازی:

آب گرم داخل تشت بریزید. نمک درشت، گلیسیرین و آب لیمو را به آن اضافه کنید. مواد را با هم حل نموده و بگذارید ۱۵ دقیقه پا داخل آن خیس بخورد. پس از آن پا را از داخل تشت بیرون آورده و برای از بین بردن پوست خشک از سنگ پا استفاده کنید. در کاسه ای کوچک همین ترکیب را درست کنید منتها به جای آب، گلاب اضافه کنید. مواد را با هم ترکیب کنید تا شکل خمیری بگیرد و سپس روی قسمت های خشک و ترک پا بگذارید. سپس جوراب بپوشید و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد، پاها را بشویید. این کار را ۵ روز تکرار کنید.

کرم موز و آووکادو

آووکادو و خشکی پاشنه پا
این دارو تنها ۴۰ دقیقه روی پوست قرار می گیرد.

برای کسانی که دوست ندارند کل شب کرم روی پوست پایشان باشد، این روش درمانی گزینه مناسبی است. این دارو تنها ۴۰ دقیقه روی پوست قرار می گیرد.

مواد لازم:

۱ یا ۲ عدد موز، نصف یک آووکادو سایز متوسط

نحوه تهیه:

مواد را با هم ترکیب کنید تا به صورت کرم دربیاید. کف پا و پاشنه ها بزنید. بگذارید ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بماند سپس آن را خوب بشویید.

کرم ترمیمی پاپایا

پچاپایا و درمان خشکی پاشنه پا
پاپایا به صورت لایه بردار و ترمیم کننده پوست عمل می کند.

این کرم نه تنها برای درمان ترک پا استفاده می شود بلکه از ترک پا جلوگیری می کند و به صورت لایه بردار و ترمیم کننده پوست عمل می کند.

مواد لازم:

پاپایا

نحوه استفاده:

پاپایا را له کنید تا به صورت پوره دربیاید. روی قسمت های خشک و ترک خورده بزنید و پس از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه آن را بشویید.

داروی روغنی

از هر گونه روغنی که از گیاهان گرفته شده باشد می توانید استفاده کنید. در اینجا ما نحوه استفاده از روغن نارگیل و روغن بادام را توضیح می دهیم.

مواد لازم:

۱۰۰ گرم روغن نارگیل، ۱۰۰ گرم روغن بادام ( معادل نصف فنجان)، جوراب

نحوه استفاده:

هر دو روغن را با هم ترکیب کرده و کاملا به کف پاها بمالید. هفت دقیقه ماساژ دهید. جوراب بپوشید و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد پاها را بشویید و این کار را به مدت ۶ روز تکرار کنید تا پاشنه پا نرم تر شود و ترک خوردگی ها از بین برود.

منبع steptohealth.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.