درمان های خانگی سردرد

به جای قرص ابتدا درمان های خانگی را امتحان کنید

وقتی سردرد می گیریم اولین کاری که می کنیم این است که به سراغ قرص های مختلف می رویم. اما این داروها برای همه افراد مناسب نیست و برای هر سردردی نیز قابل استفاده نیست.

افراد زیادی از سردرد رنج می برند و آنها مدام از داروهای تجویزی و غیرتجویزی برای رفع سردرد خود استفاده می کنند در حالی که شاید یک جایگزین طبیعی یا تغییر در سبک زندگی به تسکین درد آنها کمک کند. قرص های سردرد می توانند مشکلات بیشتری ایجاد کنند از جمله افسردگی و اضطراب که خود ایجاد سردرد می کند. همین که اثر قرص های سردرد از بین برود، سردرد برمی گردد و موجب می شود شخص دوباره قرص بیشتری مصرف کند. این وضعیت چرخه درد وحشتناکی است.

برای جلوگیری از استفاده بیش از حد از قرص ها، بار دیگر که سردرد گرفتید ابتدا روش های طبیعی رفع سردرد را امتحان کنید. در این مطلب ۷ روش درمانی که متخصصان پیشنهاد داده اند را ارائه می دهیم.

عادات درمانی خود را تغییر دهید

نوشیدن آب و سردرد
کمبود آب بدن می تواند موجب سردرد شود

سردرد می تواند نشانه آن باشد که بدن شما با کمبود چیزی مانند آب، ویتامین های خاص یا خواب مواجه است. استرس، خستگی، آلرژی، مزاج ضعیف، الکل، قند خون پایین و هورمون ها می توانند سردرد را تشدید کنند.

گاهی تغییر کوچکی در سبک زندگی می تواند نقش بزرگی در توقف سردرد داشته باشد. رژیم غذایی خود و مصرف آب خود را در نظر بگیرید و ببینید چقدر می خوابید.

کمپرس یخ

سربند و سردرد
بین کمپرس یخ و سر پارچه قرار دهید

بسیاری از افراد که از سردردهای مداوم یا میگرن رنج می برند، از یک روش طبیعی ساده استفاده می کنند: کمپرس یخ. می توانید از کمپرس یخ که در فریزر قرار داده اید استفاده کنید (برای جلوگیری از سوزش پوست، پارچه یا لباسی را بین کمپرس و سر خود قرار دهید.

فلفل هندی (کاین)

کاین و سردرد
کاین را مخلوط با آب به اطراف بینی بمالید

مالیدن کاین موجب تحریک گردش خون بدن و کاهش اسید بدن می شود. کپسایسین موجود در کاین برای درمان بیماری ها و التهاب ها مناسب است. مطالعات نشان داده است اگر کاین را (۱/۴ قاشق چایخوری کاین در ۱۰۰ گرم آب) به شکل Q اطراف بینی بمالید، می تواند سردرد را از بین ببرد و ماهیچه ها را ریلکس کند.

چای های آرامش بخش

چای و سردرد
چای بابونه قرن هاست برای درمان سردرد استفاده می شود

چای خوب می تواند تاثیر شگفت انگیزی حتی بر رفع بدترین و شدیدترین سردردها داشته باشد. پونه درد و ناراحتی ناشی از سردرد را آرام می کند. دارچین نیز خاصیت ضدالتهابی دارد که می تواند دل درد را نیز که معمولا با سردرد همراه است، برطرف کند. این گیاهان درمانی به صورت چای های درمانی قابل استفاده است. چای برگ بابونه نیز قرن هاست برای درمان سردرد استفاده می شود.

روغن های گیاهی

اسطوخدوس و سردرد
اسطوخدوس را می توانید به شیوه های مختلف برای درمان میگرن استفاده کنید

روغن های گیاهی مختلف نیز می تواند در درمان سردرد موثر باشد. مالیدن روغن پونه بر روی سینوس ها می تواند سردردهای سینوسی را آرام کند. کندر نیز دارای خواص آرامش بخش است که استرسی که ایجادکننده سردردهای استرسی می باشد را از بین می برد.

اسانس اسطوخدوس نیز برای از بین بردن سردرد به خصوص میگرن مفید است. اسطوخدوس را می توان به شیوه های مختلف استفاده کرد: می توانید در حمام مورد استفاده قرار دهید، به عنوان روغن مصرفی، در کیسه ای به عنوان سبزی معطر نگه دارید یا حتی به صورت چشم بند روی چشم ها قرار دهید.

مکمل های طبیعی

مکمل دارویی و سردرد
منیزیم، ویتامین B و امگا ۳ برای رفع سردرد مناسب است

مکمل های طبیعی از عملکرد میتوکندری در مقابل سردردهای مزمن حمایت می کنند. مکمل هایی چون منیزم، کوآنزیم Q10 و اسیدهای چرب امگا ۳ مناسب هستند. برای سردردهای میگرنی بهتر است ریبوفلاوین (ویتامین B2) و منیزیم به طور روزانه مصرف شود.

گوش گیر (گوش بند) پیشگیری

گوش بند و سردرد
در مکان های شلوغ گوش بند همراه داشته باشید تا از بروز سردرد جلوگیری شود

اگر قبلا می دانید که به محل شلوغی مانند یک کنسرت می روید، بهتر است آماده باشید و گوش بندهایی همراه داشته باشید تا از بروز سردرد جلوگیری کند. اگر از میگرن مزمن رنج می برید، می توانید از گوش بندهای مخصوصی که با عنوان MigraineX هستند استفاده کنید که از بروز میگرن به دلیل وضعیت آب و هوا یا مسافرت جلوگیری می کند. این گوش گیرها با اپلیکیشن کار می کنند و تغییرات فشار هوا را اندازه می گیرند چرا که تغییرات فشار هوا با بروز میگرن های مرتبط با آب و هوا همراه است (اختلال اضطراب در کسانی که میگرن دارند ۳ برابر بیشتر است).

ورزش

ورزش نقش موثری در کاهش تکرار سردرد دارد. مطالعات نشان داده است که پیاده روی یک موج فشار ایجاد می کند که جریان خون به مغز را افزایش می دهد. وقتی راه می روید در واقع نگاهتان از روی کامپیوتر برداشته می شود و چشم ها، ماهیچه های صورت و گردن استراحت می کنند.

منبع prevention.com
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.