درمان طبیعی تیرگی زیر بغل

به راحتی در منزل پوستی سفید داشته باشید

بر اساس تحقیقات کلینیک کلیولند تیرگی زیر بغل واژن، کشاله ران و ناحیه شرمگاهی که بیشتر به رنگ قهوه‌ای تیره یا خاکستری دیده می‌شود اغلب در افراد چاق مبتلا به بیماری دیابت، بیماری آدسونس، مشکلات هیپوفیز، کم کاری تیروئید یا کسانی که تحت درمان هورمون رشد هستند دیده می‌شود. علاوه بر این بیماری‌ها زیاد عرق کردن و اصلاح موهای این نواحی با تیغ هم باعث تیرگی زیر بغل، واژن، کشاله ران و ناحیه شرمگاهی می‌شود. نوعی عفونت باکتریایی به نام اریترازما هم ممکن است باعث تیرگی زیر بغل، واژن، کشاله ران و ناحیه شرمگاهی به ویژه در افراد مبتلا به دیابت شود.

سیاهی زیر بغل با درمان‌های طبیعی مانند استفاده از سبزیجات، سیب زمینی، خیار، تخم مرغ، شیر، سرکه، آلوئه‌ورا، روغن نارگیل، پرتقال و… برطرف می‌شود. اگر به خاطر تیرگی زیر بغل تاپ و پیراهن‌های آستین کوتاه‌تان داخل کمد بدون استفاده مانده‌اند و مجبورید همیشه بازوهای خود را بپوشانید، دیگر نگران نباشید. برای رفع سیاهی زیر بغل ‌می‌توانید از روش‌هایی که در زیر آمده استفاده کنید و با اعتماد به نفس بالا و خیال راحت لباس‌های بدون آستین بپوشید.

درمان طبیعی سیاهی زیر بغل

سعی کنید از یک ماده سفید‌کننده طبیعی استفاده کنید

خواص اسیدی، آنتی‌باکتریال و ضد‌عفونی کننده موجود در بعضی میوه‌ها و سبزیجات در رفع تیرگی زیر بغل و سیاهی پوست به شما کمک می‌کند. سیب‌زمینی، خیار و لیموترش از جمله سبزیجاتی هستند که در رفع تیرگی زیر بغل موثر هستند.

بکینگ پودر

تیرگی زیر بغل

بکینگ پودر به عنوان یک اسکراب برای از بین بردن سیاهی زیر بغل و گردن شناخته می‌شود، بکینگ پودر و آب را ترکیب کنید و مقداری از آن را بر روی نواحی تیره زیر بغل و گردن بمالید، بگذارید تا خشک شود و سپس با آب بشویید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.

چوب صندل

چوب صندل نیز برای خلاص شدن از سیاهی زیر بغل، گردن و رفع بوی بد عرق مناسب می‌باشد، دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با دو تا سه قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کنید و آن را بر روی تیرگی زیر بغل و گردن بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آب سرد بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

آرد نخود

آرد نخود هم می‌تواند به سفید شدن تیرگی زیر بغل و گردن کمک کند، دو قاشق غذاخوری آرد نخود، یک قاشق چای‌خوری ماست، آب لیموترش و پودر زردچوبه را ترکیب کنید و آن را بر روی نواحی زیر بغل و گردن بمالید، بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. این کار را برای دو هفته هر روز انجام دهید و سپس سه بار در هفته تکرار کنید تا نتایج دلخواه را به دست آورید.

سیب‌زمینی

سیب‌زمینی را به قطعات نازک برش زده و بر روی قسمت‌های تیره زیر بغل قرار دهید و یا این‌که آب سیب‌زمینی را گرفته و به زیر بغل خود بمالید و بعد از حدود ۱۰ دقیقه و زمانی که خشک شد آن را شست‌وشو دهید.

خیار

درست به همان روش قبلی که درمورد سیب‌زمینی گفته شد می‌توانید از خیار و یا آب خیار استفاده کنید. حتی می‌توانید یک پله بالاتر رفته و چند قطره آبلیموی طبیعی و کمی زردچوبه به آب خیار اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید. خمیر به دست آمده را زیر بغل خود بمالید و بعد از نیم ساعت آن را بشویید.

لیموترش

تیرگی زیر بغل

یک لیموترش را به قطعات پهن برش بزنید و یک برش از آن را روی ناحیه تیره زیر بغل بمالید. لیموترش سلول‌های مرده را از سطح پوست برداشته و باعث روشن شدن پوست می‌شود. سپس زیر بغل خود را با آب شست‌وشو دهید. از آنجایی که لیموترش باعث خشک‌شدن پوست می‌‌شود، در صورت لزوم از یک کرم مرطوب‌کننده بعد از شست‌وشو با آب استفاده کنید. راه دیگر استفاده از لیموترش برای رفع سیاهی زیر بغل ترکیب آن با موادی چون زردچوبه، ماست کم‌چرب و یا عسل است. هر کدام از این ترکیبات را که دوست داشتید تهیه کنید و زیر بغل خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را با آب ساده بشویید.

روغن تخم‌مرغ

مقداری روغن تخم‌ مرغ را روی نواحی تیره زیر بغل بمالید و اجازه دهید تا صبح همان‌طور باقی بماند. امگا-۳ موجود در روغن تخم‌مرغ باعث نرمی و روشن‌شدن پوست می‌شود. صبح بعد از بیدار شدن زیر بغل خود را با یک صابون و یا شامپو بدن با PH خنثی شست‌وشو دهید.

پوست‌تان را مرطوب کنید

مهم‌ترین کاری که می‌توان برای جلوگیری از سیاه‌شدن پوست زیر بغل انجام داد این است که دست‌کم روزی دوبار زیر بغل خود را مرطوب کنید. برای این کار ترجیحا از مرطوب‌کننده‌های طبیعی مثل آلوئه‌ورا و یا لسیتین استفاده کنید.

برای رفع سیاهی زیر بغل لایه‌برداری کنید

سیاهی زیر بغل ممکن است به دلیل تجمع سلول‌های مرده روی پوست به وجود آمده باشد. بنابراین با لایه برداری می‌توان تا حد زیادی سیاهی این ناحیه از پوست را از بین برد. برای لایه‌برداری با مواد طبیعی در منزل می‌توان از مواد زیر استفاده کرد.

شکر

یک پیمانه شکر قهوه‌ای را با ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص ترکیب کنید. وقتی در حمام هستید و پوست‌تان مرطوب است کمی از این ترکیب زیر بغل خود بمالید و بعد از یکی دو دقیقه آن را با آب شست‌وشو دهید. دوبار در هفته این‌کار را انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.

جوش شیرین

مقداری جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا خمیر به‌دست بیاید. از این خمیر کمی برداشته و زیر بغل خود بمالید، بعد زیر بغل را با آب بشویید و آن را خشک کنید. برای تاثیر بیشتر می‌توانید از پودر جوش شیرین خالی برای روشن‌تر شدن زیر بغل استفاده کنید.

جوش شیرین و گلاب

جوش شیرین را با مقداری گلاب مخلوط کنید تا خمیر سفتی به دست آید. کمی از این خمیر سفت زیر بغل خود بمالید و بعد از مدتی آن را با آب گرم بشویید و با حوله تمیز خشک کنید. این کار را تا زمانی که رنگ زیر بغل‌تان روشن شود ادامه دهید.

پرتقال

پوست یک پرتقال را کنده و آن را زیر نور خورشید قرار دهید تا خشک شود. سپس پوست پرتقال خشک‌شده را آسیاب کنید و با اضافه کردن مقداری گلاب و شیر یک خمیر نرم تهیه کنید. از این خمیر زیر بغل خود بمالید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماشاژ دادن آن را با آب سرد آبکشی کنید.

مایعات طبیعی برای رفع سیاهی زیر بغل

شیر

ویتامین‌‌ها و اسیدهای چرب موجود در شیر در رفع سیاهی زیر بغل موثر هستند. با ترکیب دو قاشق غذاخوری شیر، یک قاشق چای‌خوری کشک و یک قاشق غذاخوری آرد یک خمیر نرم درست کنید. خمیر را روی ناحیه تیره پوست مالیده و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب سرد شست‌وشو دهید. بعد از استفاده از این ترکیب پوست نرم‌تر شده و سلول‌های مرده پوست ازبین می‌روند و کم‌کم پوست زیر بغل شما روشن‌تر می‌شود. با استفاده از شیر پرچرب نتیجه بهتری خواهید گرفت.

سرکه

برای داشتن پوستی روشن، خوشبو و بدون جرم می‌توانید از ترکیب سرکه و آرد برنج استفاده کنید. بعد از یک حمام داغ از این ترکیب زیر بغل خود بمالید و اجازه دهید خشک شود. بعد از حدود ۱۵ دقیقه زیر بغل‌تان را با آب گرم بشویید. سرکه برای رفع تیرگی زیر بغل بسیار مفید و موثر است.

روغن نارگیل

تیرگی زیر بغل

ویتامین E موجود در روغن نارگیل به روشن‌شدن پوست کمک می‌کند. پس تا زمانی‌ که به نتیجه دل‌خواه برسید هر روز یا حداقل یک روز در میان از روغن نارگیل استفاده کنید. بعد از هربار استفاده از روغن نارگیل، از یک صابون ملایم و آب ولرم برای شست‌وشوی پوست استفاده کنید. به جز روشن‌شدن پوست، روغن نارگیل پوست شما را خوشبوتر‌ می‌کند.

رفع سیاهی زیر بغل در طی دو هفته با استفاده از سفیدکننده طبیعی

برای اینکه از درمان خانگی، بهترین نتیجه را بگیرید می‌توانید یک ترکیب خاص و موثر تهیه کرده و به مدت دو هفته، هر روز از آن استفاده کنید. مقداری آرد نخودچی (یا آرد نخود) را با کمی ماست، آبلیموی تازه و زردچوبه ترکیب کنید تا به شکل خمیر دربیاید. از این خمیر زیر بغل مالیده و نیم ساعت صبر کنید سپس آن را با آب گرم شستشو دهید. به مدت دو هفته، هر روز از این ترکیب استفاده کنید تا نتیجه فوق‌العاده آن را مشاهده کنید. بعد از پایان درمان دو هفته‌ای، می‌توانید هفته‌ای سه بار همین روش را ادامه دهید.

اگر به درمان‌های طبیعی علاقه‌ای ندارید و یا از آن‌ها نتیجه دلخواه را نگرفتید و شاید به دلیل ابتلا به بیماری خاصی با این مشکل مواجه شده‌اید، بهتر است از روش‌های درمانی پزشکی برای رفع سیاهی زیر بغل و تیرگی زیر بغل استفاده کنید.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.