با دسر درخت پاپ کورن شکلاتی آشنا شوید

با طبیعت آشتی کنیم

دسر درخت پاپ کورن شکلاتی یک دسر خلاقانه از طبیعت است که در حین درست کردن آن فرصتی است تا با کودک‌تان بیشتر در مورد طبیعت، ارزش زمین و حفظ منابع طبیعی صحبت کنید. متاسفانه این روزها سبک زندگی‌ها خیلی تغییر کرده و برای آسان‌تر کردن روش زندگی به منابع طبیعی کمتر توجه و اهمیت داده می‌شود. استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای برای خرید، جدا کردن زباله‌های تر و خشک، استفاده از لامپ کم مصرف، استفاده درست از باقیمانده غذاها، کاشت سبزیجات ومیوه‌ها در حیاط خانه یا پشت پنجره و خیلی کارهای دیگر همگی آموزش‌هایی است که شما والدین باید با انجام آن فرهنگ حفظ منابع طبیعی را به کودک‌تان یاد بدهید. سعی کنید با گردش در طبیعت، تماشای گل و گیاه و شنیدن صدای پرندگان عشق به طبیعت را در کودکان نشان دهیم.

در دسر درخت پاپ کورن شکلاتی شما بهمراه کودک‌تان درخت شکلاتی با برگهای پاپ کورن شکلاتی درست کنید و لذت ببرید. درست کردن این دسر خیلی سخت نیست و در مناسبت‌های مختلف جشن فصل بهار یا جشن روز زمین پاک و محیط زیست در مهدکودک و مدارس ایده‌ای جالب است. همینطور در جشن تولد برای تزیین کیک تولد بسیار زیبا است.

مواد لازم:

  • شکلات تخته‌ای
  • شکلات سفید
  • ذرت بو داده
  • پودر نارگیل
  • آب نبات‌های رنگی ریز یا اسمارتیز یا ترافل رنگی

مقدار مواد به اندازه درختی که می‌خواهید درست کنید، بستگی دارد. در اینجا ما از ۱۷۰ گرم شکلات تخته‌ای برای تنه درخت و شاخه‌های ۵ تا درخت استفاده کرده‌ایم و ۲۸۴ گرم شکلات سفید با ۶ فنجان پاپ کورن(ذرت بو داده) برای برگها ترکیب کردیم.

روش تهیه دسر درخت پاپ کورن شکلاتی:

یک سینی را با کاغذ مومی بپوشانید و شکلات آب شده را در قیف یا کیسه زیپ‌دار بریزید و شکل تنه درخت بر روی کاغذ مومی بکشید. برای ۳- ۵ دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا شکلات سفت شود و به همین روش هر تعداد که دوست دارید درخت درست کنید.

درخت پاپ کورن

شکلات سفید آب شده را با رنگ سبز ترکیب کنید تا رنگ دلخواهتان در آید. پاپ کورن‌ها در یک کاسه بزرگ بریزید و شکلات سبز را به آن اضافه کرده و تا زمانیکه با هم خوب ترکیب شوند، هم بزنید.

درخت پاپ کورن

سریع با قاشق پاپ کورن شکلاتی سبز بر روی شاخه‌ها قرار دهید. اگر بالافاصله انجام ندادید و پاپ کورن شکلاتی سفت شدند، برای ۱۰ ثانیه آنها را در ماکروفر گرم کنید و بعد هم بزنید (اگر لازم بود بیشتر گرم کنید).

درخت پاپ کورن

وقتی هنوز پاپ کورن‌ها خیس هستند اسمارتیز‌های رنگی برای میوه لابه‌لای برگها اضافه کنید. درخت را برای ۵ دقیقه داخل فریزر بگذارید تا سفت شود. برای چمن‌ها پودر نارگیل با رنگ سبز قاطی کنید.

درخت پاپ کورن

منبع: شید شاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.