تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه

چطور دکوراسیون اتاق خواب را بدون صرف هزینه‌ای زیبا و به روز کنیم؟

همه دوست دارند تمام اثاث و وسایل اتاق را بیرون ریخته و وسایل جدید بخرند اما هزینه‌های زیاد آن مانع از این کار می‌شود بنابراین ترجیح می‌دهیم به سراغ تعمیر و به روز کردن اثاث و وسایل موجود برویم. در این مطلب به شما خواهیم گفت چطور دکوراسیون اتاق خواب را بدون صرف هزینه‌ای زیبا و به روز کنید. فقط کافی است کمی خلاق باشید و از هر آنچه دارید استفاده کنید.

با اجرای یکی یا همه پیشنهادات زیر اتاق زیبا و خواب راحت‌تری خواهید داشت:

تخت را مرتب کنید

ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای آنکه اتاق خواب شما بدون صرف اندک هزینه‌ای زیباتر شود، این است که هر روز صبح تخت خوابتان را مرتب کنید. می‌گویید وقت ندارید؟ این عذر قابل قبولی نیست. فقط چند دقیقه زمان می‌برد تا بالش‌ها را مرتب کنید و روتختی را صاف کنید. در عوض اتاق شما زیباتر، مرتب‌تر و جذاب‌تر خواهد شد (نحوه صحیح شستن انواع روتختی).

دکوراسیون اتاق خواب زرد
بی شک یک اتاق شلوغ و به هم‌ریخته هرگز زیبا به نظر نخواهد رسید، فرقی نمی‌کند چقدر اثاث گران و دکوراسیون زیبا در اتاق باشد.

اتاق را تمیز و جمع و جور کنید

بی شک یک اتاق شلوغ و به هم‌ریخته هرگز زیبا به نظر نخواهد رسید، فرقی نمی‌کند چقدر اثاث گران و دکوراسیون زیبا در اتاق باشد. به جای هر کار دیگری وقت بگذارید و اتاقتان را تمیز و مرتب کنید. از تغییراتی که ایجاد می‌شود، شگفت‌زده خواهید شد (ترفندهای مرتب کردن خانه برای افراد شلخته).

  • تمام اتاق شامل زیر تخت خواب و داخل کمدها را جارو بکشید. اگر کفپوش چوبی، لمینت یا سرامیکی دارید آن را بشویید.
  • مبلمان، دکوری‌ها، قاب عکس‌ها، آباژور و وسایل روشنایی سقفی را گردگیری کنید.
  • هیچ لباسی کف زمین، روی تخت یا روی دسته صندلی نباشد. آنها را آویزان کنید، یا در کشو قرار دهید یا داخل سبد لباس‌های کثیف بگذارید.
  • هر چیزی جایی دارد و هر چیزی باید در جای خود قرار بگیرد. هر چیزی که جایش در اتاق شما نیست را از اتاق بیرون آورده و در جای خود بگذارید. این یعنی ظرف‌ها باید بروند در آشپزخانه، کاغذها در اتاق کار یا کشو میز، مجله‌های خوانده شده در سطل زباله‌های بازیافتی و وسایل ورزش در کوله ورزشی نزدیک در که یادتان باشد موقع رفتن به باشگاه ببرید.
  • هر چیزی که دوست ندارید، از اتاقتان بیرون بریزید. از شر لباس‌هایی که اندازه‌تان نیست یا نمی‌پوشید راحت شوید، همچنین کلکسیونی که به هیچ دردی نمی‌خورد غیر از اینگه گرد و خاک روی آن می‌نشیند، یا هر چیز دیگری که زیبا و کارآمد نیست، می‌توانید آنها را به خیریه‌ها اهدا کنید.

تغییر کاربری برخی وسایل

چه کسی گفته فقط وسایل خواب و آنها که به عنوان اثاث اتاق خواب شناخته شده‌اند، باید در اتاق خواب باشند؟ شما می‌توانید بدون ذره‌ای هزینه وسایلی را به عنوان اثاث اتاق خواب در اتاقتان استفاده کنید. فقط کافی است در خانه نگاهی بیندازید و وسایلی که می‌توان از آنها در اتاق خواب استفاده‌ای دوباره کرد، پیدا کنید. آسان‌ترین چیزهایی که می‌توانید پیدا کنید، تاج تخت، میز آرایش و پاتختی است.

  • برای تاج تخت می‌توانید از وسایل چوبی و شاخ و برگ درختان، یا وسایل آنتیک و قدیمی استفاده کنید و تاج تخت را تزیین کنید.
  • به عنوان میز آرایش نیز می‌توانید از یک میز یا نیمکت کوچک و یا صندوق استفاده کنید.
  • برای پاتختی می‌توانید از یک صندلی چوبی کوچک قدیمی، چارپایه سرامیکی، صندوق یا حتی یک درام باس استفاده کنید. همه اینها می‌توانند در اتاق خواب مورداستفاده قرار گیرند.

برخی چیزها را دور بریزید

اگر اتاق خواب شما کوچک است و تنها وسایل ضروری در آن قرار گرفته، این پیشنهاد مناسب شما نیست اما برای کسانی که اتاق خواب بزرگی دارند، معمولا یکسری اثاث و وسایلی در اتاق دارند که در واقع موردنیازشان نیست. اگر در دستشویی آرایش را انجام می‌دهید ، آیا نیاز به میز آرایش در اتاق دارید؟ اگر کتاب‌های شما کم است یا ترجیح می‌دهید در اتاق نشیمن کتاب بخوانید، شاید بهتر باشد کتابخانه را در جای دیگری از خانه قرار دهید (چند نکته در خرید اثاث اتاق خواب).

یک نگاهی به اطراف بیندازید و حداقل یک آیتم پیدا کنید که باید به جای دیگری از خانه منتقل شود یا بیرون انداخته شود. بدین صورت اتاق شما خلوت‌تر خواهد شد.

تخت و دکوراسیون اتاق خواب زرد
اگر کوسن‌های اتاق نشیمن به رنگ اتاق شما بخورد، می‌توانید آنها را جایگزین کوسن‌های اتاق خواب کنید یا به صورت ترکیبی استفاده کنید

جا به جا کردن کوسن‌ها

درباره بالش‌ها نه اما درباره کوسن‌هایی که روی تخت می‌گذارید، اگر کوسن‌های اتاق نشیمن به رنگ اتاق شما بخورد، می‌توانید آنها را جایگزین کوسن‌های اتاق خواب کنید یا به صورت ترکیبی استفاده کنید (اگر کوسن روی تخت ندارید، حالا زمان آن است که آن را امتحان کنید زیرا به زیباتر شدن اتاقتان کمک می‌کند) (آموزش نقاشی روی بوم و کوسن).

استفاده از وسایل دکوری و هنری

تنها یک عکس بزرگ بالای تخت گذاشته‌اید؟ چند تابلوی کوچک در اتاق غذاخوری دارید؟ آنها را با هم عوض کنید. با استفاده از قاب عکس‌هایی که دارید، یک گالری دیواری بالای تخت یا کشو لباس‌ها درست کنید و آنها را جایگزین تابلوهایی کنید که قبلا در اتاق خواب استفاده می‌کردید (چطور یک گالری دیواری زیبا در خانه داشته باشیم؟). با همین ایده یعنی جا به جا کردن تابلوها و آثار هنری، جلوه تازه‌ای به اتاق می‌بخشید. این ایده را می‌توانید در دیگر قسمت‌های خانه نیز اجرا کنید.

تزیین روی پاتختی

معمولا روی میز پاتختی پر از لباس‌هایی است که باید در کشو قرار بگیرند، یا جعبه جواهرات و کتاب‌هایی که باید در کتابخانه باشند و همچنین ظرف‌هایی که جایشان در سینک ظرفشویی است. همه این خرت و پرت‌ها که زیبایی اتاق را می‌گیرند برداشته و در عوض دکوری‌ها و وسایل زیبا و هنری قرار دهید.

  • یک آباژور، گلدان یا یک تابلوی کوچک (روی دیوار نزنید بلکه روی میز گذاشته و به دیوار تکیه دهید) روی میز پاتختی بگذارید.
  • می‌توانید دو یا سه آیتم که ارتفاع آنها متفاوت است کنار هم بچینید. آیتم‌های کوتاه‌تر را جلو بچینید. گلدان‌ها، قاب عکس‌ها، جعبه جواهرات یا کلکسیون‌های کوچک می‌توانند بدین شیوه استفاده شوند.
دکوراسیون اتاق خواب و تخت
گل‌های طبیعی زیبایی اتاق را دو چندان می‌کنند

گل‌های طبیعی

می‌توانید بدون صرف هزینه‌ای گل‌هایی را از باغچه خودتان یا با کسب اجازه از باغجه همسایه و دوستتان چیده و برای تزیین در اتاق خواب استفاده کنید. گل‌های طبیعی زیبایی اتاق را دو چندان می‌کنند. گل‌ها را بچینید، مرتب کنید و به زیبایی در گلدان بچینید (نحوه تزئین دسته گل خانگی).

چراغ خواب

اگر چراغ خواب اتاقتان را با چراغ خوابی که بیشتر مناسب تخت شما باشد، عوض کنید از تغییرات ایجادشده شگفت‌زده خواهید شد (راهنمای انتخاب و خرید چراغ خواب).

پنجره را تمیز کنید

اگر اتاق شما پنجره ندارد، از این کار آسوده هستید اما اگر اتاقتان پنجره دارد، سعی کنید آن را تا جای ممکن تمیز کرده و برق بیندازید هم از داخل و هم از بیرون. اگر فکر می‌کنید این کار تاثیری در زیبایی اتاقتان ندارد، حتما آن را امتحان کنید. تا به حال در تصاویر مجله‌های دکوراسیون دیده‌اید که اتاق خواب پنجره کثیف داشته باشد؟ (اشتباهات بزرگ در تمیز کردن پنجره).

منبع thespruce.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.