راهنمای خرید اثاث و مبلمان خانه

کیفیت محصولی که خریداری می‌کنید، به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد.

فاکتورهای بسیاری در کیفیت اثاث و مبلمان خانه اهمیت دارند. در خرید اثاث خانه برخی بر روی سایز و طراحی تمرکز دارند و برخی بر روی آسیب‌دیدگی و سلامت جنس. اما در واقع کیفیت محصولی که خریداری می‌کنید، به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد.

ترکیب محصول

اصلی‌ترین جنبه هر محصولی، مواد به کار رفته در تولید آن است. اگر می‌خواهید مبلمان چوبی لوکس تهیه کنید، ابتدا باید فرق بین چوب نرم و سخت را بدانید. سپس فرق بین چوب طبیعی و مصنوعی را بدانید. شاید بخواهید ویژگی‌های دیگری چون مقاومت در برابر خراش و خرابی را نیز چک کنید. به طور چشمی مبلمان را ارزیابی کنید و ظاهر آن را چک کنید.

به روکش مبلمان و کوسن‌ها توجه کنید. ابتدا دوام و کیفیت پارچه را درنظر بگیرید. با خواندن برچسب روی روکش مبل و کوسن‌ها، جنس آن را بررسی کنید. جنس پارچه، نحوه شستشو و درصد تراکم آن روی برچسب نوشته شده است.

ساختار

فاکتور مهم دیگر، روش تولید محصول است. در مبلمان چوبی، به لولاهای آن توجه کنید. قطعات چوبی که توسط قلاب یا میخ به هم متصل شده‌اند، نشان‌دهنده کیفیت پایین هستند. استفاده از چسب نیز نشانه خوبی برای کیفیت نیست. مبلمان شما باید به خوبی با میخ و پیچ سفت شده باشد. مبلمانی که لولای به هم پیوسته داشته باشد و گوشه‌های بدون درز داشته باشد، کیفیت بالایی دارد.

بهتر است پارچه را لمس کنید تا ببینید احساس آن روی پوست چگونه است.

خرید اثاث خانه و مبل
به روکش مبلمان و کوسن‌ها توجه کنید.

در ادامه به نکاتی که باید در خرید برخی اثاث و مبلمان خانه توجه کنید، می‌پردازیم:

کاناپه

کاناپه یکی از مهمترین لوازم خانه است. پیش از خرید باید مطمئن شوید کاناپه شما متناسب با فضا است. کاناپه‌ای که در اتاق نشیمن قرار می‌دهید، گزینه خوبی برای اتاق پذیرایی نیست. ابتدا در نظر بگیرید که می‌خواهید چگونه از کاناپه استفاده کنید و چه کسی بیشتر از آن استفاده می‌کند. کاناپه‌ای را انتخاب کنید که مطابق با سلیقه شما و استایل اتاقتان باشد. رنگی انتخاب کنید که زیبایی بیشتری به فضا بدهد. در خرید کاناپه، علاوه بر توجه به بودجه خود و کیفیت محصول، باید به راحتی آن نیز توجه کنید.

کاناپه خواب

کاناپه خواب یکی از اثاثیه کاربردی منزل است که می‌تواند اتاق نشیمن را به اتاق خواب تبدیل کند. این کاناپه را می‌توانید در هر جایی از جمله اتاق کودک یا اتاق کار قرار دهید.

کاناپه خواب در اندازه‌های مختلفی موجود است. برای اتاق کوچک کاناپه کوچک یکنفره و برای اتاق‌های بزرگتر، سایزهای بزرگتر کاناپه خواب می‌تواند مناسب باشد. کاناپه‌ای را انتخاب کنید که هم برای نشستن و هم خواب راحت باشد و هنگام جمع شدن فضای کمتری اشغال کند.

تشک ژاپنی

خرید اثاث خانه و تشک ژاپنی

این تشک‌ها که ابتدا در ژاپن مورداستفاده قرار گرفتند، می‌توانند به راحتی جمع شده و فضای کمی اشغال کنند. این تشک‌ها در سایزها و مدل‌های مختلفی موجود است که متناسب با نیاز و خواسته شما می‌باشد. این تشک‌ها به دو صورت هم برای نشیمن و هم برای خواب مورداستفاده قرار می‌گیرند.

تخت خواب

برای داشتن خواب خوب، باید تخت خواب راحت داشته باشید. تخت خواب نقطه کانونی توجه در اتاق خواب شماست. پس علاوه بر راحتی باید طرح و مدل را نیز موردتوجه قرار دهید.

تخت خواب‌ها در طرح‌ها، اندازه‌ها و ارتفاع‌های مختلفی موجود هستند. می‌توانید یک طرح ساده انتخاب کنید یا تختی با حکاکی و تزیینات مختلف.

تخت خواب دو طبقه بچه

خرید اثاث خانه و تخت خواب بچه

پیش از خرید، ابتدا باید مشخص کنید شما و کودکتان چه چیزی دوست دارید. پیشنهاد می‌شود اینگونه تخت‌ها را برای کودکان بالای پنج سال تهیه کنید. این تخت خواب‌ها طرح ها و مدل‌های مختلفی دارند. اگر محدودیت در فضا دارید، مدلی را انتخاب کنید که کمتر جا بگیرد.

صندلی اداری

خرید صندلی اداری برای کسانی که ساعات متوالی پشت میز کار می‌کنند، بسیار اهمیت دارد. صندلی انتخاب کنید که پشتی، جای نشیمن و دسته‌های آن قابل تنظیم باشد. باید بتوانید ارتفاع صندلی و شیب آن را بر اساس نیاز و خواسته خود تنظیم کنید. نشیمن آن باید طوری باشد که در عین تامین راحتی شما، اجازه دهد بدن نفس بکشد. باید ناحیه کمری صندلی خوب ساپورت شود تا پوزیشن شما هنگام نشستن درست باشد و به ستون فقرات آسیبی نرسد.

صندلی نهارخوری

صندلی میز نهارخوری باید خوش‌فرم و راحت باشد. شما قرار نیست تنها روی آن نشسته و غذا بخورید. اعضای خانواده ممکن است برای صحبت کردن، انجام تکالیف و حسابرسی‌ها یا چت کردن روی این صندلی‌ها بنشینند. نوع صندلی که خریداری می‌کنید بستگی به عواملی چون اندازه اتاق، نحوه نشستن، دکوراسیون و … دارد.

آباژور

ابتدا مشخص کنید چه نوع آباژوری نیاز دارید. آباژورها در طرح‌ها، اندازه‌ها و اشکال مختلفی موجود هستند و می‌توانند زیبایی بیشتری به اتاق بدهند. هرچه آباژور بلندتر باشد، نور بیشتری در فضا پراکنده می‌کند و آباژورهای کوتاه‌تر، نور متمرکز ایجاد می‌کنند. عوض کردن روکش آباژور می‌تواند در جلوه و ظاهر آباژور تغییر ایجاد کند.

میز قهوه‌خوری

باید ابتدا از خود بپرسید، چه استفاده‌ای از این میز خواهید کرد. از میان این میزها که در جنس‌های مختلفی موجودند، باید مدلی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد. احتمالا اگر نوزاد دارید، بهتر است میز قهوه‌خوری شیشه‌ای خریداری نکنید. بهتر است سایز و اندازه موردنیاز خود را نیز درنظر بگیرید.

منبع digthisdesign.net thespruce.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.