راهنمای سفر به کشور فرانسه

همه چیز درباره سفر به فرانسه

تعداد بسیار زیادی از ایرانیان همه ساله سفر به کشور فرانسه را انتخاب می‌کنند. فرانسه پر طرفدارترین مقصد گردشگری دنیا می‌باشد. بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در سال ۲۰۱۱، ۵/۷۹ میلیون گردشگری بین‌المللی از فرانسه بازدید کرده‌اند که از این لحاظ رتبه اول را کسب کرده است. کشور فرانسه با مساحت ۶۷۴۸۴۳ کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین کشور اروپای غربی می‌باشد و با بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا و اسپانیا هم مرز است. دریای مدیترانه در جنوب فرانسه و اقیانوس اطلس در غرب آن قرار دارد. پایتخت کشور فرانسه پاریس، زبان رسمی آن فرانسوی، نوع حکومتش جمهوری متحد، جمعیت آن در سال ۲۰۰۹، ۶۴۶۶۷۳۷۴ نفر و واحد پول آن یورو می‌باشد. فرانسه کشوری سکولار است و ۶۴ درصد مردم آن کاتولیک، ۲۸ درصد بدون دین و ۳ درصد پروتستان هستند.

کشور فرانسه
بیشتر مناطق فرانسه زمستان های معتدل و تابستان‌های ملایمی دارد

بیشتر مناطق فرانسه زمستان های معتدل و تابستان‌های ملایمی دارد. در نواحی مدیترانه‌ای و جنوب غربی زمستان ملایم و تابستان گرم است. در شمال غربی فرانسه (بریتانی) تابستان‌ها ملایم و پر باران و تابستان‌های خنک است. مهم‌ترین تعطیلات فرانسه پاییز (۲۳ اکتبر تا ۳ نوامبر)، کریسمس (۱۸ دسامبر تا ۲ ژوئن) و تابستان ۲ جولای تا ۲ سپتامبر می‌باشند. کشور فرانسه عضو پیمان شنگن می‌باشد. بهتر است یک ماه پیش از تاریخ پیش بینی شده برای سفر، درخواست صدور روادید دهید. از یک شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰-۱۱:۳۰ برای تحویل مدارک  و از شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۵ برای دریافت مدارک می‌توانید به سفارت فرانسه مراجعه کنید.

  • سفارتخانه فرانسه در تهران: خیابان نوفل لوشاتو، پلاک ۸۵
  • شماره تماس سفارتخانه فرانسه: تلفن: ۶۴۰۹۴۰۰۰ و ۶۶۷۲۱۸۱۸ – شماره دورنگار: ۶۶۷۰۶۵۴۳

روش‌های مختلف مسافرت به فرانسه

مهم‌ترین فرودگاه بین‌المللی فرانسه Roissy – Charles de Gaulle CDG می‌باشد. این فرودگاه مقر ایر فرانس (AF)، شرکت ملی پروازهای بین‌قاره‌ای می‌باشد. ایر فرانس به همراه KLM، AeroMexico، Alitalia، Delta Air Lines و Korean Air پیمان SkyTeam را تشکیل می‌دهند و همگی از پایانه ۲ و دیگر خطوط هوایی خارجی از پایانه ۱ استفاده می‌کنند. پایانه سوم توسط پروازهای چارتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعضی از خطوط هوایی ارزان قیمت شامل Ryanair و Volare در فرودگاه Beauvais می‌نشینند که در حدود ۸۰ کیلومتری شمال غربی پاریس واقع است. اتوبوس هایی به سمت پاریس در فرودگاه وجود دارند. خطوط هوایی Air France، Airlinair، CCM، Twin Jet نیز برای سفرهای داخلی فعال‌اند. شرکت راه‌آهن فرانسه (SNCF) خدمات مستقیمی را به بیشتر کشورهای اروپایی ارائه می‌دهد. Eurostar قطار سریع السیری می‌باشد که از فرانسه به بریتانیا و بلژیک می‌رود. کشور فرانسه سیستم بزرگراه‌های پیشرفته‌ای دارد. بیشتر آزادراه ها عوارض دریافت می‌کنند و همه آن‌ها کارت‌های اعتباری را قبول می‌کنند.

کشور فرانسه و برج ایفل
سالانه ۶/۵ میلیون نفر از برج ایفل بازدید می‌کنند.

جاذبه های گردشگری در فرانسه

سالانه ۱۲ میلیون نفر فقط برای بازدید از موزه و کاخ لوور، موزه اورسی و کاخ ورسای به پاریس سفر می‌کنند. در حدود ۳۹۰۰ موزه، ده ها میلیون نفر را در سال به خود جذب می‌کند. سالانه ۶/۵ میلیون نفر از برج ایفل بازدید می‌کنند. مهم‌ترین شهرهای فرانسه که گردشگران از آن‌ها بازدید می‌کنند شامل پاریس، بوردو، بورگز، لیل، لیون، مارسی، نانت، استراسبورگ، تولوز می‌شود. مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور فرانسه عبارت‌اند از برج ایفل، دیزنی لند پاریس (۱۲/۵ نفر بازدیدکننده در سال)، بلوار شانزه لیزه، موزه لوور، موزه اورسی، کلیسای نتردام، کاخ ورسای، معبد پانتئون، قصر سلطنتی، کلیسای سکره کر، کاخ تویلری، کاخ پلنتس، کاخ لوکزامبورگ، مرکز ژرژ پمپیدو، قبرستان پرلاشز، طاق نصرت تریومفه، عمارت دیفنس، عمارت اینولید، میدان کونکورد، بیبلیوتک ناسیونال یا کتابخانه ملی فرانسه، خیابان ریولی، دانشگاه سوربن، کاخ انستیتو یا عمارت فرهنگستان فرانسه، اپراگارنیر، مادلین، قلعه وینسنز، کاخ کونسنژری، قطار سریع السیر TGV، کاخ ووژن، کاخ شایلوت، عمارت گرند پله یا گراند پالاس، برج مون پارناس، میدان وندوم، ایکل میلیتیر یا عمارت مدرسه عالی علوم نظامی، تئاتر لاویل، پل الکساندر سوم، پاریس پلنج، خیابان کاردینال دو بویس، ورزشگاه استاد دو فرانس، مجلس ملی یا کاخ بوربون، هتل دویل یا سالن شهر، هتل ریتز، رستوران آلزاس، رستوران ماکزیم، هتل اینولید.

خرید کردن در فرانسه

بسیاری از فرانسوی‌ها در ماه اوت سفر می‌کنند، در نتیجه، بیرون مناطق توریستی، بسیاری از فروشگاه‌های کوچک‌تر (قصابی‌ها، نانوایی‌ها و …) در این ماه بسته خواهند بود. این موضوع مراکز درمانی نیز می‌شود، اما در مراکز توریستی، مغازه‌ها باز خواهند بود. در این ماه‌ها بسیاری از جاذبه‌ها شلوغ خواهند بود. پول رایج کشور فرانسه یورو می‌باشد که توسط ۲۳ کشور اروپایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر یورو به ۱۰۰ سنت تقسیم می‌شود. بعضی از ارزها نظیر دلار امریکا و پوند انگلیس نیز در بعضی جاها، خصوصاً مراکز توریستی پذیرفته می‌شود. رستوران‌ها و هتل‌ها نرخ‌های خود را پشت پنجره به نمایش می‌گذارند. بعضی از هتل‌های قیمت‌هایی پایین‌تری را از آنچه پشت پنجره زده‌اند، خصوصاً در فصول کم رونق، ارائه می‌دهند. در مرکز تجاری شهر، شما فروشگاه‌های کوچک‌تری را پیدا خواهید کرد و فروشگاه‌های بزرگ در حومه شهر قرار دارند. قیمت‌های با مالیات نشان داده می‌شوند.

رستوران‌ها و خوراکی‌های فرانسه

آشپزی فرانسوی شهرت جهانی دارد. برای پیدا کردن بهترین رستوران‌ها، از مردم محلی و کارکنان هتل‌ها سؤال کنید. غذای فرانسوی را می‌توانید در رستوران‌های Michelin تست کنید که منوی استانداردی دارد و در اقصی نقاط شهرهای بزرگ واقع‌اند. رستوران‌های محلی نظیر bouchonslyonnais در لیون وcreperies در بریتانی نیز غذاهای فرانسوی فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند. یک نهار یا شام برای دو نفر به همراه نوشیدنی و قهوه ۷۰ تا ۱۰۰ یورو خرج دارد. بهتر است نان باگت فرانسوی را فراموش نکنید!

کشور فرانسه و غذا
آشپزی فرانسوی شهرت جهانی دارد

ترکیبات اصلی غذاهای فرانسوی شامل گوشت، ماهی و سبزیجات می‌شود. معروف‌ترین غذاهای بومی فرانسوی Cassoulet، Choucroute، FoundueSavoyarde،Fondue Bourguignonne، Raclette، Boeuf Bourguignon، Gratin dauphinois، Aligot، Bouillabaisse می‌باشند.

اقامتگاه‌های گردشگران در فرانسه

یکی از بهترین گزینه‌های اقامتی در کشور فرانسه ویلاها، آپارتمان‌ها و استودیوهای اجاره ای می‌باشند که در ماه‌های جولای و اوت به‌صورت هفتگی (شنبه تا شنبه) اجاره داده می‌شوند. این اقامتگاه‌ها انواع ساده تا لوکس را دارند، یکی از گزینه‌های رقابتی که این اقامتگاه‌ها ارائه می‌دهند، آشپزخانه‌های پر از مواد غذایی است. درجه‌بندی هتل‌ها از ۱ تا ۴ ستاره می‌باشد که توسط وزارت گردشگری داده می‌شود. نرخ‌ها بر اساس درجه، مکان و فصول یا رویدادهای مختلف متفاوت می‌باشد. نرخ یک هتل سه ستاره برای یک اتاق دونفری بدون صبحانه، ۷۰ تا ۱۱۰ یورو می‌باشد. هتل‌های واقع در مرکز شهر یا نزدیک ایستگاه‌های قطار اغلب کوچک (۳۰-۱۵ اتاق) و هتل‌های بزرگ‌تر در حومه شهر واقع می‌باشند. می‌توانید از هتل‌های کوچک‌تر استفاده کنید. حمل‌ونقل از هتل‌های بزرگ که در خارج شهر قرار دارند، به مرکز شهر پاریس بسیار مشکل می‌باشد.

نکات ایمنی مهم به هنگام مسافرت درفرانسه

گردشگرانی که قصد سفر به کشور فرانسه را دارند بهتر است نکات ایمنی زیر را رعایت فرمایند:

  • هنگام وقوع جرم با شماره ۱۷ تماس بگیرید، پلیس ملی در شهرها و ژاندارمری در روستاها فعال می‌باشند.
  • نرخ جرم جنایت در فرانسه بسیار پایین و یکی از امن‌ترین کشورهای جهان می‌باشد؛ اما بهتر است از رفتن به حومه شهر، مقر گروه‌های خلاف‌کار و مکان‌های توزیع مواد مخدر اجتناب کنید. البته اکثر این مکان‌ها از نواحی توریستی فاصله دارند.
  • در نواحی توریستی مراقب جیب برها و قاپ زن‌ها باشید. آن‌ها ممکن است برای راهنمایی به شما نزدیک شوند.
  • آب شیر، آشامیدنی می‌باشد. در بعضی مناطق روستایی بهتر است از آب بطری استفاده کنید.
  • مراکزی درمانی در فرانسه استاندارد بسیار بالایی دارند، داروخانه‌ها در فرانسه با صلیب سبز نشان داده می‌شوند.
  • حق ویزیت یک پزشک معمولی ۲۳ یورو می‌باشد، اما بعضی از متخصصان بیشتر از آن دریافت می‌کنند.
  • در مواقع فوری می‌توانید به صورت رایگان با فوریت‌های پزشکی ۱۵، فوریت‌های قانونی ۱۷، آتش‌نشانی ۱۸ و شماره‌های فوری استاندارد اروپا ۱۱۲ تماس بگیرید.
  • سیگار کشیدن در امکان سرپوشیده، عمومی، خصوصاً ایستگاه‌های مترو ممنوع می‌باشد.
  • سعی کنید در اماکن عمومی خصوصاً مترو یا رستوران با صدای بلند صحبت نکنید، درست است که شما در حال تفریح هستید اما جامعه میزبان مشغول کار روزمره خود می‌باشند.
  • در اکثر فروشگاه‌ها باید از فروشنده بخواهید که اجناس را از قفسه بردارد.
  • اگر می‌خواهید شبیه گردشگران به نظر نرسید، بهتر است کفش ورزشی سفید، کلاه بیس بال و شورت نپوشید.
  • بعضی از رستوران‌های لوکس فقط مشتریان با لباس های رسمی (کت، شلوار، کراوات) را می‌پذیرند.

با سفر به فرانسه می‌توانید تجربه‌ای منحصر به فرد در زندگی خود کسب نمایید. ما توصیه می‌کنیم که پیش از مسافرت به فرانسه، درباره این مقصد گردشگری مطالعه لازم را به عمل آورید تا با آگاهی بیشتر تعطیلات خود را در این کشور بگذرانید.

منبع ghasrangasht.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.