راهکارهایی برای جوان تر شدن

اگر به دنبال راهی برای جوانی پوست، مو و چهره هستید، این مطلب را بخوانید

نمی توانید زمان را به عقب برگردانید اما می توانید کارهایی برای جوان تر شدن مو، دست و پوستتان انجام دهید. به جای انجام عمل جراحی پلاستیک، صرف هزینه در سالن های زیبایی و یا پر کردن کابینت با مواد آرایشی و بهداشتی، تنها کافی است عادت های روزانه خود را تغییر دهید و از ترفندهایی برای جوان تر شدن چهره خود استفاده کنید.

از سشوار استفاده نکنید

اتوی مو مضر برای جوان ماندن مو
کسانی که از سشوار و اتوی مو زیاد استفاده می کنند، موهایشان اکثرا آسیب دیده و شکننده است

موی سالم، خوش حالت و درخشان است اما استفاده مداوم از اتوی مو و یا سشوار فر کننده مو، موها را صاف و پژمرده می کند که همین باعث می شود سن شما بیشتر به نظر برسد. کسانی که از سشوار و اتوی مو زیاد استفاده می کنند، موهایشان اکثرا آسیب دیده و شکننده است. دو روز در هفته به موهای خود استراحت دهید و از سشوار استفاده نکنید. بگذارید موها در هوای آزاد خشک شوند.

هر روز از ضدآفتاب استفاده کنید

متخصصین پوست بر استفاده هر روزه از ضدآفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست تاکید دارند اما علاوه بر این استفاده زیاد از ضدآفتاب خاصیت ضدپیری دارد. تحقیقات نشان داده است که کسانی که ۳ و ۴ روز در هفته از ضدآفتاب استفاده می کنند نسبت به کسانی که به ندرت از ضدآفتاب استفاده می کنند، کمتر احتمال دارد که با پیری پوست مواجه شوند. بهترین نوع ضدآفتاب که متخصصان پوست توصیه می کنند، SPF30 است. هر روز چه در روزهای آفتابی و چه روزهای بارانی از این ضدآفتاب ها استفاده کنید. به میزان زیاد از ضدآفتاب استفاده کنید؛ اکثر افراد یک چهارم مقداری که متخصصان پوست توصیه می کنند، از ضدآفتاب استفاده می کنند.

از لوسیون برای دست ها استفاده کنید

استفاده از لوسیون دست برای جوان ماندن پوست
پوست پشت دست بسیار نازک است، به همین خاطر بیشتر از سایر نقاط بدن پیری را نشان می دهد

پوست پشت دست بسیار نازک است، به همین خاطر بیشتر از سایر نقاط بدن پیری را نشان می دهد. به همین خاطر وقتی هوای خشک رطوبت پوست را کم می کند، دست شما پیرتر از آنچه هست به نظر می رسد. به توصیه متخصصان، از لوسیونی استفاده کنید که خاصیت ضدآفتاب دارند. این جلوی آفتاب سوختگی دست را که به صورت چروک و لکه های قهوه ای نمایان می شوند، می گیرد. هر روز صبح از SPF 30 که مرطوب کننده نیز هست پشت دست ها بمالید.

از خوردن غذاهایی که روی دندان باقی می ماند، بپرهیزید

دندان های سفید نشانه سلامتی و جوانی است. خوراکی های داغ، تیره و چسبناک مانند سس باربیکیو یا سس سویا بدترین ایجادکننده های لکه بر روی دندان ها هستند. قهوه و نوشابه نیز چنین خاصیتی دارند. به جای استفاده از سس سویا و یا باربکیو روی غذا، از سس های سبزیجات و میوه ای استفاده کنید. به جای نوشابه سیاه از آب و نوشیدنی های دیگر استفاده کنید.

 به ناخن ها لاک بزنید

لاک و جوان تر شدن دست
اگر می خواهید جوان تر از آنچه هستید به نظر برسید، لاک بزنید

طبق تحقیقات انجام شده در آمریکا مهمترین قسمت بدن که سن واقعی شما را نشان می دهد، صورت شما نیست بلکه دستان شماست. اگر می خواهید جوان تر از آنچه هستید به نظر برسید، لاک بزنید. اگر همراه با لاک از جواهرات و زیورآلات هم استفاده کنید، حواس همه از عیوب شما پرت خواهد شد. از رنگ هایی برای لاک استفاده کنید که با رنگ جواهرات شما همخوانی داشته باشد. می توانید از مجموعه رنگ ها استفاده کنید در عین حال که افراطی هم نباشد.

مرتب ورزش کنید

ورزش موجب سلامتی می شود و به زیبایی پوست کمک می کند. از طرف دیگر داشتن اندام متناسب موجب می شود جوان تر به نظر برسید. روزی نیم ساعت ورزش کردن را به عادت روزانه خود تبدیل کنید.

کنترل مصرف نمک

خوردن غذاهای نمک دار آب بدن را نگه می دارد و پف ایجاد می کند به خصوص در ناحیه اطراف چشم. منابع سدیم را در رژیم غذایی خود پیدا کرده و از مصرف آنها بپرهیزید تا نفخ شما از بین برود. سدیم در بیشتر مواد غذایی از جمله نان، غلات، سس، گوشت اغذیه فروشی ها و حتی شیرینی هایی که در پخت آنها از نمک استفاده شده، وجود دارد.

استفاده کمتر از گوشی های هوشمند

گوشی هوشمند مضر برای جوان نشان دادن پوست
پایین انداختن سر ، چین و چروک گردن را بیشتر می کند

پایین انداختن سر و جستجو در فیس بوک یا نوشتن پیامک چین و چروک گردن را بیشتر می کند. تکرار این حرکت باعث دائمی شدن چین و چروک ها می شود. ببینید در چه موقعیت هایی بیشتر سرتان در گوشی است، در محل کار، روی کاناپه و … و در این مکان ها عکس هایی قرار دهید ( عکس خانواده، دوستان، جاهایی که رفته اید و …) این عکس ها را در معرض دید قرار دهید تا به شما یادآور شوند سرتان را از روی گوشی بالا بگیرید.

هر روز دهان خود را بشویید

شستشوی دهان را عادت روزانه خود قرار دهید. شستشوی دهان با آنتی باکتری ها مواد غذایی که روی دندان و یا لابلای دندان ها قرار گرفته را از بین می برد، در عین حال که لثه را نیز تمیز می کند. از دهان شویه های بدون الکل و بی رنگ استفاده کنید.

غذاهای پروتئینی مصرف کنید

استفاده از غذای پروتئینی برای جوان تر شدن
برای داشتن موهای سالم باید پروتئین بیشتری مصرف کنید

برای داشتن موهای سالم باید پروتئین بیشتری مصرف کنید. پروتئین به استحکام و تقویت مو کمک می کند. زنان باید روزانه ۴۶ گرم پروتئین مصرف کنند ( زنان باردار، شیرده یا ورزشکار باید پروتئین بیشتری مصرف کنند). برای مثال ۸۵ گرم سالمون، ۲۲ گرم پروتئین دارد و یک لیوان شیر کم چرب ۸ گرم پروتئین دارد.

مراقبت از موهای خیس

اگر از سشوار استفاده نمی کنید و مصرف پروتئین شما هم زیاد است اما باز هم موهای نازک و شکننده ای دارید، احتمالا به خاطر عادت های رفتاری غلط بعد از حمام است. اگر موها را در حالی که خیس هستند برس کنید، موجب خشکی، شکنندگی و بدحالت شدن موها می شود. هیچگاه موهای خیس خود را شانه نزنید. هر گاه از حمام بیرون آمدید با یک شانه دانه درشت موها را شانه بزنید.

مصرف سبزیجات

اسفناج برای جوان ماندن
سبزیجاتی که فیبر زیادی دارند به نظافت طبیعی دندان ها کمک می کنند.

سبزیجات، مسواک های طبیعی هستند. سبزیجاتی که فیبر زیادی دارند مانند اسفناج، کاهو و بروکلی به نظافت طبیعی دندان ها کمک می کنند. فیبر موجود در این سبزیجات از چسبیدن پلاک به مینای دندان جلوگیری می کند( البته این در کنار مسواک زدن صبح و شب است). رژیم سبزیجات در زیباتر شدن چهره موثر است. افرادی که روزانه سه وعده مواد حاوی کروتونوئید می خورند ( که در برگ تیره سبزیجات و بروکلی یافت می شود) پوست سالم تر و جذاب تری دارند. سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید. توصیه شده که زنانی که زیر ۵۰ سال سن دارند، روزانه ۲ و نیم فنجان سبزیجات مصرف کنند.

استرس خود را کنترل کنید

استرس نه تنها از درون به شما آسیب می رساند بلکه در ظاهر شما نیز تاثیر منفی می گذارد. استرس، التهاب پوستی و بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، آکنه و اگزما را تشدید می کند. حمایت های اجتماعی در کنترل سطح استرس تاثیر بسزایی دارند. بنابراین ارتباط خود را با دوستانتان حفظ کنید. علاوه براین از تکنیک های ریلکسیشن مانند تنفس عمیق و نوشتن استفاده کنید.

خواب کافی

خواب و جوان ماندن پوست
در زمان خواب عمیق، بدن استروژن و پروژسترون بیشتری تولید می کند

در زمان خواب عمیق، بدن استروژن و پروژسترون بیشتری تولید می کند. این موجب تقویت مکانیسم ترمیمی پوست می شود. به همین خاطر وقتی از خواب بیدار می شوید پوستتان شفاف تر به نظر می رسد. از طرفی این هورمون ها از آکنه جلوگیری می کنند. اگر عادت دارید شب ها برای دیدن فیلم یا سریالی بیدار بمانید، تلویزیون را برای ساعت مشخصی تنظیم کنید که خاموش شود. کارهایی که احساس می کنید قبل از خواب شما را آرام می کند و خواب آور است انجام دهید مثلا یک لیوان شیر گرم و عسل بخورید.

منبع health.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.