یکی از قواعد جالب دنیای مد این است که رنگ‌ها می‌توانند به سادگی آب خوردن برای افراد معجزه کنند. نمونه‌اش هم قانون تک رنگ پوشیدن برای افرادی است که قدشان کوتاه است. زمانی که از لباس‌های یک رنگ استفاده می‌کنید، باعث می‌شوید بیننده فکر کند قدتان کشیده‌تر است. تا اینجای کار قاعده‌ی کلی بود. اما اگر دنبال جزئیات بیشتری هستید خوب است به یک معجزه‌ی دیگر از رنگ‌ها اشاره کنیم که می‌تواند حتی بیشتر از پوشیدن لباس‌های تک رنگ بلندتر نشانتان دهد؛ معجزه تیره بودن رنگ‌ها. رنگ‌های تیره‌ای مثل مشکی یا سرمه‌ای می‌توانند شما را لاغرتر و در نتیجه کشیده و بلندتر نشان دهند.

بلند شدن قد و سارافون سرمه ای
زمانی که از لباس‌های یک رنگ استفاده می‌کنید، باعث می‌شوید بیننده فکر کند قدتان کشیده‌تر است

کفش‌هایی که هم رنگ هستند

بلند شدن قد و کفش همرنگ پوست
یک کفش هم رنگ پوستتان، خیلی طبیعی و بدون جلب توجه قدتان را بلند نشان می‌دهد.

 یکی دیگر از راه های بلند شدن قد که می‌تواند به شما کمک کند، استفاده از یک کفش خاص است. خاص بودن این کفش البته به پاشنه‌هایی هم قد برج میلاد نیست، به رنگ آن است که هر چقدر به رنگ پوستتان نزدیک‌تر باشد، بهتر است. یک کفش هم رنگ پوستتان، خیلی طبیعی و بدون جلب توجه قدتان را بلند نشان می‌دهد. ضمن اینکه اگر جلوی کفش کمی حالت کشیده و حتی نوک تیز داشته باشد باز هم پاها را کشیده‎تر و بلندتر نشان می‌دهد. یادتان باشد کفش‌هایی با رویه‌های بسته یا بند دار برای شما ساخته نشده‌اند.

کمربندی که نازک است

بلند شدن قد و کمربند نازک
هر چقدر بتوانید کمربند نازک‌تری را در استایلتان بگنجانید، باعث ایجاد خطای دید می‌شوید

به عنوان یک خانم قد کوتاه تا حد امکان سراغ کمربندهای پهن نروید. در عوض هر چقدر بتوانید کمربند نازک‌تری را در استایلتان بگنجانید، باعث ایجاد خطای دید می‌شوید و بیننده فکر می‎کند از آنچه که واقعا هستید، قد بلندتری دارید.

کیف‌های بزرگ را دور بیندازید

بلند شدن قد و کیف کوچک
هیچ وقت از کیف‌هایی که خیلی بزرگ هستند و به اصطلاح توی چشم می‌آیند، استفاده نکنید

 ممکن است فکر کنید بدون کیف بزرگ هرگز! اما واقعیت این است که برای شما «با کیف بزرگ هرگز!» صدق می‌کند! یکی از راه های بلند شدن قد این است که هیچ وقت از کیف‌هایی که خیلی بزرگ هستند و به اصطلاح توی چشم می‌آیند، استفاده نکنید. در عوض بروید سراغ کیف‌های نازک‌تر و کوچک‌تر. این کیف‌ها دوستان صمیمی شما هستند که باید دستشان را بگیرید!

لباس راه راه بپوشید

بلند شدن قد و لباس راه راه عمودی
راه‌راه‌های عمودی از دیگر راه های بلند شدن قد هستند

راه‌راه‌های عمودی از دیگر راه های بلند شدن قد هستند. این خطوط علاوه بر لاغر نشان دادن افراد، نقش پر رنگی در اضافه شدن به سانتی‌مترهای قدشان بازی می‌کنند. اگر دوست دارید کشیده به نظر برسید از لباس‌هایی با خطوط تیره، نازک و عمودی کمک بگیرید.

تغییر دادن مدل موها

بلند شدن قد و کلیپس مو
دم اسبی بستن موها یا جمع کردن آن‌ها بالای سر به بلند نشان دادن قدتان کمک می‌کند

سعی کنید همیشه کمی به موهایتان پوش یا پف بدهید. لازم نیست گنبد مینا روی سرتان درست کنید، همین که کمی پف داشته باشد، کافی است. دم اسبی بستن موها یا جمع کردن آن‌ها بالای سر هم به بلند نشان دادن قدتان کمک می‌کند. فقط خواهش می‌کنیم سراغ کلیپس‌های بزرگ نروید که نابود کننده‌ی استایل است و راه رونده روی اعصاب!

توجه به زیورآلات

بلند شدن قد و گردنبند آویز
قانون ریزه میزه را درباره‌ی زیورآلاتتان به کار ببرید

 از گوشواره‌های آویز، البته نه خیلی بلند بلکه با سایز متوسط و گردنبندهای نازک استفاده کنید. گردنبندی که نازک باشد گردن شما را کشیده‌تر و در نتیجه شما را بلندتر نشان می‌دهد. گوشواره‌های آویز هم همین کار را برایتان انجام می‌دهند. کلا قانون ریزه میزه را درباره‌ی زیورآلاتتان به کار ببرید. حتی اگر انگشتانتان هم کوتاه هستند باز هم باید سراغ انگشترهای باریک بروید نه مدل‌های پهن و حجیم.

یقه را بچسبید

بلند شدن قد و پیراهن
سراغ بلوزهای یقه اسکی یا یقه سه سانت نروید

 تا جایی که امکانش را دارید سراغ بلوزهای یقه اسکی یا یقه سه سانت نروید. به جای این‌ها، با یقه‌های هفت رفاقت کنید. یقه‌ی هفت باعث بلندتر نشان دادن گردنتان می‌شود و با ایجاد خطای دید، یکی از راه های بلند شدن قدتان است.

توجه به اندازه کمر شلوار

بلند شدن قد و شلوار
هیچ وقت سراغ شلواری نروید که فاق کوتاه است

موقع انتخاب شلوار، چه جین و چه هر جنس دیگری، به ارتفاع کمر آن دقت کنید و هیچ وقت سراغ شلواری نروید که فاق کوتاه است، البته اگر دوست دارید بلندتر به نظر برسید. شلوارهایی با کمرهای بلند را جانشین شلوارهای فاق کوتاه کنید و از نتیجه به دست آمده کیف کنید.

ترکیب همه چیز با هم

 استفاده از هر کدام از توصیه‌های بالا به بلند بالا نشان دادنتان کمک می‌کند اما اگر تمرین کنید و این نکات را آنقدر برای خودتان جا بیندازید که بتوانید خیلی طبیعی از همه‌شان در کنار هم استفاده کنید، نتیجه‌ای که به دست می‌آورید به مراتب بهتر است! امتحانش ضرری ندارد!