نحوه رفع صفحه نمایش سیاه ویندوز ۱۰ پس از آپدیت

مشکل سیاه شدن صفحه نمایش پس از آپدیت را حل کنید

در برخی از سیستم­‌های ویندوز ۱۰ پس از نصب و آپدیت صفحه نمایش سیاه به نمایش درمی­‌آید.  اما جای نگرانی نیست چرا که قابل رفع می­‌باشد.

اگر ویندوز ۱۰ به صورت صفحه نمایش سیاه و سفید اجرا می­‌شود، روی کلید Ctrl + Alt + Del بزنید. بنابراین، صفحه نمایش Ctrl + Alt + Del ویندوز ۱۰ ظاهر خواهد شد. در سمت راست پایین صفحه روی دکمه خاموش کلیک کنید و برای راه‌­اندازی مجدد سیستم روی بزنید. پس از آن مشکل سیستم رفع خواهد شد.

صفحه نمایش سیاه ویندوز 10 و Restart

البته به طور قطعی مشخص نیست که چه چیزی باعث ایجاد مشکل شده است، اما با استفاده از کلید Ctrl + Alt + Del  می­‌توان مشکل را رفع کرد.

در صورتی که این روش در رفع مشکل مؤثر واقع نشد، روش­‌هایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد را به کار بگیرید.

  • یکی از مشکلات که می‌تواند باعث بروز صفحه‌ی سیاه شود، آپدیت ناقص درایور گرافیک است که ممکن است از طریق Windows 10 update دریافت کرده باشید. در برخی اوقات ممکن است حتی درایور گرافیک را آپدیت نکرده باشید، اما به طریقی به مشکل خورده باشد. در صورتی که درایور گرافیک به خوبی کار نمی‌کند، آن را در حالت safe mode آنیستال کرده و با یک ریستارت به سیستم عامل اجازه دهید، آن را به طور خودکار نصب کند. برای باز کردن منوی power user کلیدهای ترکیبی Windows key + X را فشار داده و Device Manager را انتخاب کنید.
  • بسیاری از اوقات اتفاق می‌افتد که ویندوز ۱۰ نمایشگر را شناسایی نکند، با استفاده از کلیدهای ترکیبی Windows key + Ctrl + Shift + B می‌توانید برای بیدارکردن نمایشگر تلاش کنید.

در صورتی که از تبلت استفاده می‌کنید، پروسه‌ی بیدار کردن نمایشگر کمی متفاوت بوده و از طریق فشار دادن همزمان دکمه­‌های volume up و volume down به طور همزمان و سه بار پشت سر هم انجام می‌شود.

  • کامپیوتر را از دکمه اصلی خاموش کنید. با انجام این کار ممکن است تمام مراحل پیشرفته در سیستم را از دست بدهید، اما گاهی اوقات این تنها گزینه­‌ی شماست. برای انجام این کار، دکمه کیس را چند ثانیه نگه داشته تا خاموش شود و سپس روشن کنید.
  • از اتصال صفحه کلید و ماوس به سیستم مطمئن شوید. احتمال این وجود دارد که صفحه کلید و یا ماوس قطع شده و کامپیوتر شما نمی­‌‍تواند ورودی را دریافت کند.
منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.