رنگ موی بلوند متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید

اگر می‌خواهید رنگ موی بلوند زیبا و بادوام داشته باشید، این مطلب را بخوانید.

در انتخاب رنگ مو، رنگ پوست نقش مهمی ایفا می‌کند. ژنتیک تعیین‌کننده رنگ پوست و رنگ موی طبیعی است اما اگر می‌خواهید توازن بین رنگ پوست و رنگ موی خود را حفظ کنید، رنگ مویی انتخاب کنید که با رنگ پوستتان هماهنگ باشد. مهم است که پایه تناژ رنگ موی خود را بشناسید. نمی‌توان دقیق گفت کدام رنگ درست یا کدامیک اشتباه است، چراکه هر کدام منحصر به فردند. بهترین روش انتخاب رنگ‌های قوی به جای رنگ‌های سرد است. رنگ‌های قوی معمولا برای همه زیبا و طبیعی به نظر می‌رسند. برای آنکه بتوانید بهترین تناژ رنگ موی بلوند را برای خود انتخاب کنید، از توصیه‌های چند کارشناس زیبایی استفاده کرده‌ایم. اگر می‌خواهید رنگ موی بلوند زیبا و بادوام داشته باشید، این مطلب را بخوانید.

اگر پوست سفید دارید

رنگ موی بلوند برای پوست سفید

بهترین رنگ موی بلوند برای افرادی که پوست سفید دارند، بلوند پاستیلی روشن است. بلوند روشن مستلزم میزان زیاد استفاده از دکلره است. استفاده زیاد از دکلره ممکن است به موهای شما آسیب بزند، از این رو بسیاری از شرکت‌های تولیدی رنگ مو محصولاتی برای پیشگیری از آسیب مو به دلیل دکلره ارائه داده‌اند. بهتر است از محصولات مراقبت از مو و شامپوهای خوب استفاده کنید تا موها سالمتر بماند.

اگر پوست روشن دارید

رنگ موی بلوند برای پوست روشن

کسانی که پوست روشن دارند، رنگ‌های خنک استفاده کنند و می‌توانند از تناژ بلوند خاکستری و قهوه‌ای استفاده کنند. از بلوند طلایی یا قهوه‌ای شکلاتی استفاده نکنید. بلوند شامپاینی یا اسکاندیناوی مناسب است.

اگر پوست معمولی دارید

رنگ موی بلوند برای پوست معمولی

پوست معمولی بهترین نوع است زیرا می‌توانند هر تناژ رنگی بین رنگ‌های سرد و گرم را استفاده کنند و هر دو این دسته‌ها ظاهری طبیعی به آنها می‌بخشد. این افراد می‌توانند انواع رنگ‌ها را امتحان کنند اما نباید زیاده‌روی کنند. بلوند گرم مانند طلایی ممکن است ظاهر فرد را برنجی نشان دهد. بلوند متوسط با هایلایت‌های سرد و خاکستری به ظاهر شما تازگی می‌بخشد.

اگر رنگ پوست گرم دارید

رنگ موی بلوند برای پوست گرم

اگر رنگ پوست گرمی دارید، رنگ‌های همسان استفاده کنید. طلایی، طلایی ملایم، بژ طلایی، بلوندهای طبیعی گزینه‌های ساده و مناسبی هستند. اگر رنگ‌هایی جز این موارد گفته شده استفاده کردید، برای ریشه مو، ابرو و آرایش صورت از رنگ‌هایی استفاده کنید که مکمل باشند و تناسب داشته باشند. در استفاده از رنگ‌های سرد و خاکستری‌تر احتیاط کنید زیرا ممکن است با رنگ پوست شما کنتراست داشته باشند و غیرطبیعی به نظر برسند.

اگر پوست زیتونی دارید

نگ موی بلوند برای پوست زیتونی

اگر رنگ پوست مدیترانه‌ای یا زیتونی دارید، از پالت رنگ همسان استفاده کنید (طیف رنگ نزدیک به تون زیتونی) که می‌تواند طلایی ملایم، بژ گرم و مسی ملایم باشد. اگر رنگ سرد یا قرمز-بنفش استفاده می‌کنید، ممکن است سبزی پوست شما رابیشتر نشان دهند که چندان جالب نیست. رنگ‌های همسان ساده، مطمئن و طبیعی هستند. اگر غیر از این رنگ‌ها استفاده می‌کنید، از ترکیب رنگ‌های متضاد بپرهیزید. هر چه تضاد رنگ در تناژ و ته رنگ بلوند وجود داشته باشد، تضاد بیشتری در ظاهر بیرونی ایجاد می‌کند که ظاهر بدی به پوستتان می‌دهد.

اگر پوست برنزه دارید

رنگ موی بلوند برای پوست برنزه

اگر پوست شما متوسط به سمت قهوه‌ای تیره است، ترکیبی از تناژ بلوند تیره و روشن را استفاده کنید. استفاده از دو یا بیشتر تناژ بلوند گرم که بیشتر برای پایین موها استفاده شود. استفاده از سایه رنگ‌های مختلف، به موها بعد و حجم می‌بخشد. ریشه موها را به طور طبیعی نگه دارید، برای پایین موها سایه‌های گرمتر استفاده کنید که می‌تواند ظاهر جذابی به شما بدهد.

اگر پوست تیره دارید

رنگ موی بلوند برای پوست تیره

اگر رنگ پوست و موی شما تیره است، بلوند می‌تواند ظاهر شیکی به شما بدهد. می‌توانید هر تناژ رنگی از پلاتینی تا طلایی را انتخاب کنید. این افراد نباید از هایلایت پایه یا بالایاژ (balayage) استفاده کنند زیرا ظاهر به هم ریخته‌ای به افراد با پوست تیره می‌دهد. شما نیاز به تغییر کلی رنگ مو دارید نه فقط به صورت هایلایت یا مش. هر رنگ مویی که استفاده می‌کنید، رنگ ریشه مو را طبیعی نگه دارید. دو اینچ از ریشه مو را رنگ نکنید سپس ساقه و پایین موها را به هر رنگ بلوندی که می‌خواهید درآورید. بدین صورت رنگ مویی که دوباره رشد می‌کند با بلوند ترکیب می‌شود.

اگر پوست سیاه دارید

رنگ موی بلوند برای پوست سیاه

رنگ موی تیره با رنگ پوست تیره هماهنگی دارد به خصوص در اطراف صورت. بلوند امبره یا بالایاژ برای این افراد مناسب است. هر چه ته‌رنگ پوست گرمتر باشد، عسلی، سموری و کاراملی مناسب‌تر است و برای ته‌رنگ‌های سردتر، کمی بلوند جلوی موها کافی است.

منبع rd.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.