چگونه دیوار تاکیدی را رنگ کنیم؟

مرحله به مرحله رنگ کردن دیوار تاکیدی

دوست دارید اتاق را رنگ کنید اما از افراط در رنگ می‌ترسید؟ پس فقط دیوار تاکیدی را رنگ کنید. با این کار بدون آنکه کل اتاق یکدست و یکنواخت شود، مرکز توجه در اتاق ایجاد می‌کنید. در اینجا خواهیم گفت چگونه این کار را انجام دهید:

انتخاب رنگ

دیوار تاکیدی مرکز توجه اتاق محسوب می‌شود، بنابراین رنگ آن را به دقت و عاقلانه انتخاب کنید. از رنگی که مشابه آن را در فضای اتاق دارید، استفاده کنید. بدین صورت فضا عمقی، انعطاف‌پذیر و لایه‌بندی شده به نظر می‌رسد. اگر از رنگی شدید و پررنگ استفاده می‌کنید، مهم است که از آن رنگ در تابلوهای هنری، وسایل خانه یا فرش استفاده شده باشد. برای جذاب‌تر شدن دیوار، از رنگی که درخشندگی زیادی دارد استفاده کنید.

مقدمات رنگ کردن

ابتدا باید دیوار را تمیز کنید. بدین صورت که تار عنکبوت، گرد و غبار، لکه یا چربی را از گوشه‌ها و روی دیوار پاک کنید. سپس به آرامی دیوار را سمباده بزنید.

رنگ کردن

گرچه به جای ۴ دیوار، تنها یک دیوار را رنگ می‌زنید، اما رنگ کردن دیوار تاکیدی به صبر بیشتری نیاز دارد. تعداد دفعاتی که رنگ می‌کنید، بستگی به میزان کم رنگ و پررنگ بودن رنگ موردنظر شما دارد. اگر رنگ روشن می‌خواهید، یک یا دو لایه رنگ کافی است. اگر رنگ تیره‌تر می‌خواهید، دو تا چهار لایه رنگ بزنید. به خصوص درباره رنگ‌های تیره‌تر، بهتر است آرام و یکنواخت رنگ بزنید.

مرحله بعد

اگر می‌خواهید در طراحی خانه خلاقیت به خرج دهید، رنگ کردن دیوار تاکیدی تنها راه حل نیست. به جای رنگ کردن، از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار برای شکل و فرم دادن به دیوار استفاده کنید. سه دیوار دیگر را به رنگ خنثی رنگ کنید یا از رنگی که در کاغذ دیواری استفاده شده، بزنید. به این صورت اتاق زنده و یکدست خواهد بود و کاغذ دیواری به عنوان اثری هنری عمل خواهد کرد.

جایگذاری اثاث

پس از آنکه رنگ کردن دیوار تاکیدی به پایان رسید، نوبت تصمیم‌گیری در چیدمان وسایل است. برای اتاق خواب بهتر است تخت را جلوی دیوار تاکیدی قرار دهید. برای اتاق نشیمن بهتر است کاناپه را جلوی دیوار تاکیدی قرار دهید. برای اتاق غذاخوری نیز می‌توان با قرار دادن آینه، دیوارکوب و میز کناری پس‌زمینه زیبا ایجاد کرد.

منبع realsimple.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.