روش آرام کردن درد پهلوها

صدا دربیاورید و الگوی تنفس را تغییر دهید

آیا حین ورزش کردن دچار درد پهلوها می‌شوید؟ نگران نباشید، درد پهلوها که در ورزش اتفاق می‌افتد، خوش‌خیم است و جای نگرانی ندارد. در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم در صورتی که دچار درد پهلوها شدید، چه کارهایی جهت آرام کردن این درد انجام دهید و چه اقداماتی جهت پیشگیری از درد در آینده انجام دهید.

کشش دیافراگم

وقتی دچار درد می‌شوید، راه رفتن را متوقف کنید و انگشتان خود را در دیافراگم جایی که درد بیشتری دارد، فشار دهید. این کار از کشیده شدن رباط‌ها جلوگیری می‌کند. در حالی که انگشتان را در آن منطقه فشار داده‌اید، دهان را به شکل O باز کنید و تا جایی که می‌توانید با شدت نفس را بیرون بدهید. اگر این کار را درست انجام دهید، به کاهش درد دیافراگم کمک می‌کند و درد پس از چند دقیقه محو می‌شود.

صدا دربیاورید

هرگاه احساس کردید درد پهلوها به سراغتان آمده، قبل از آنکه درد شدیدتر شود، دیافراگم را آرام کنید. با هر قدم صدای بلندی درآورید. مهم نیست چقدر از این کار ممکن است خجالت بکشید اما از تاثیرات مثبت آن متعجب خواهید شد.

خم شوید

اگر می‌خواهید از درد پهلوها راحت شوید، می‌توانید تکنیکی که بسیاری از دونده‌ها استفاده می‌کنند را به کار ببرید. به جلو خم شوید و دست‌ها را روی زانوها بگیرید. حتما باید زانوها خم شوند. این روش به کم شدن درد و بازگشتن به ورزش کمک می‌کند.

نفس عمیق بکشید

تنفس عمیق حین راه رفتن کمک می‌کند درد پهلوها آرام شود. اما همینکه درد شدت گرفت، از تنفس عمیق اجتناب کنید زیرا احساس درد را تشدید می‌کند. بهترین کار این است که الگوی تنفس خود را تغییر دهید. اگر با هر بار قدم گذاشتن به جلو بازدم انجام می‌دهید، سعی کنید با عقب گذاشتن پا بازدم را انجام دهید. متوجه خواهید شد درد پهلوها به مرور کم می‌شود (تاثیر ریتم تنفس بر روی حافظه و ترس).

از هوای سرد اجتناب کنید

برای کسانی که در هوای گرم زندگی می‌کنند، پیروی از این روش آسان است. از راه رفتن در هوای سرد بپرهیزید. هوای سرد سبب می‌شود تنفس‌ها کوتاه و سطحی باشند که در نهایت به درد پهلوها می‌انجامد. در هوای سرد، هوای دیافراگم خود را داشته باشید و سعی کنید در باشگاه ورزش کنید.

جلوی نفخ شکم را بگیرید

برخی متخصصان درد پهلوها را به جمع شدن باد در روده بزرگ مرتبط دانسته‌اند. اگر می‌خواهید نفخ شکم مزاحم ورزش شما نشود، غذاهایی که ضدنفخ هستند استفاده کنید. رازیانه، دارچین، نعنا، عسل طبیعی مواردی هستند که می‌توانید به رژیم غذایی خود بیفزایید تا احتمال نفخ و درد پهلوها را کاهش دهد (درمان نفخ معده با روش های خانگی).

منبع quickanddirtytips.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.