با همکاران خود چگونه ارتباط برقرار کنیم؟

با ارتباط سالم با همکاران، فضای کاری شادتری ایجاد کنید

لزومی ندارد با همکاران خود دوستی نزدیک برقرار کنید اما باید با آنها ارتباط دوستانه ای داشته باشید. نکات زیر به شما کمک می کند تا محیط کاری شادتری داشته باشید.

هر روز صبح به همکاران سلام بدهید

آیا با زور و زحمت خود را به دفتر کار می رسانید، چشم ها پایین و شانه ها افتاده است و سریعا سراغ کارتان می روید؟ اگر اینگونه است در بهترین حالت، همکاران شما را نادیده می گیرند و در بدترین حالت، از شما دوری می کنند. عادت کنید هر روز صبح لبخند بزنید و به هر کسی می رسید با او احوال پرسی کنید. خواهید دید همین مختصر آداب معاشرت از سرمای روابط در محل کار می کاهد.

مکالمات کوتاه با همکاران داشته باشید

از همکاران خود در خصوص موسیقی، فیلم، کتاب و تفریحات مورد علاقه شان بپرسید. پیدا کردن علایق مشترک سبب می شود این مکالمات کوتاه جذابتر شوند.

با همکاران خود تیم ورزشی تشکیل دهید

برخی سازمان ها و شرکت ها برای خود تیم ورزشی دارند. به تیم ورزشی همکاران بپیوندید و با هم ورزش کنید تا با هم در موقعیتی غیر رسمی قرار بگیرید.

با شوخی های همکاران همراه شوید

برخی کارمندان ممکن است گاهی با شما شوخی کنند تا بفهمند چجور شخصیتی دارید. پس اگر ضربه کوچکی به کفشی که جدید خریده اید زدند یا تصویر خنده داری را در صفحه کامپیوتر شما قرار دادند، عصبانی نشوید. به آنها نشان دهید از شوخی های خوب و مثبتی که هر از گاهی با شما بشود لذت می برید. در صورتی که این شوخی ها شخصی شد (برای مثال در خصوص وزن یا نژاد شما) و این شوخی ها در کار شما مشکل ایجاد کرد، یا به دلیل شوخی های جنسی احساس ناراحتی کردید، باید این موضوع را با سرپرست خود در میان بگذارید.

نظر همکاران خود را بپرسید

افراد دوست دارند از آنها نظرشان پرسیده شود. مثلا بپرسید: “فکر می کنی چه چیزی در این گزارش جا افتاده؟” یا “فکر میکنی چطور می توانم این شرایط را با فرد x مدیریت کنم؟”. پس از آنکه شما را راهنمایی کرد از او سپاسگزاری کنید حتی اگر راهنمایی او چندان به کار شما نیاید.

از پچ پچ کردن بپرهیزید

شما هیچوقت دوست ندارید کسی پشت سر شما حرف بزند پس شما نیز این کار را در مورد بقیه انجام ندهید. وقتی همکارتان با شما در خصوص روابط عاشقانه دو نفر در محل کار یا اینکه کسی در شرف اخراج شدن است، پچ پچ می کند پاسخ دهید :”واقعا؟” سپس موضوع را عوض کنید و به کارتان برگردید. اگر با کسی که پچ پچ می کند همراه نشوید، اعتماد و احترام بیشتری نزد همکاران خود کسب می کنید.

یاد بگیرید با همکاران سخت خود چگونه معاشرت کنید

وقتی با همکاری که ویژگی های خاصی دارد و معاشرت با او سخت است برخورد می کنید، تصور کنید کودکان شما در حال تماشای شما هستند. این تکنیک ساده کمک می کند خونسرد باشید. بدین گونه روش برخورد مناسب و درست با افراد را به کودکان خود می آموزید. با تصور اینکه آنها شما را می بینند، تنزل دادن خود به سطح همکار خشمگین و آتشین مزاج برایتان دشوار خواهد شد (چگونه به تهاجم کلامی واکنش نشان دهیم؟)

منبع readersdigest.ca
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.