با این ۳ روش به راحتی تصاویر را در ورد ذخیره کنید

با این روش ها عکس ها را با کیفیت بهتری در مایکروسافت آفیس استفاده کنید

استخراج تصاویر از مایکروسافت ورد کار راحتی نیست زیرا ورد تصاویر را فشرده می کند (گاهی اوقات تصاویر را به اندازه dpi72 کوچک می کند). مایکروسافت ورد برای صرفه جویی در حافظه، اندازه فایل ها را کوچک می کند. شما می توانید ویژگی فشرده سازی عکس را به صورت خودکار غیرفعال کنید، اگر یک سند دارید باید قبل از اضافه کردن عکس ها این ویژگی را غیرفعال کنید، البته این عمل اولین راه حل می باشد.

برای مثال، شما نمی توانید از برنامه Word به برنامه های دیگر مانند فتوشاپ یا Paint Shop Pro  عکس ها را کپی و پیست کرده و کیفیت عکس ها را حفظ نمایید. بعضی از راه حل ها باعث می شود تصاویر تار و با وضوح پایین تر به نمایش درآید. بسیاری از راه حل های زیر نتیجه های قابل قبولی را ارائه می دهند و تصاویر را با کیفیت بهتر نمایش می دهد.

یک سند جدید در برنامه ورد باز کنید و از منوی Insert گزینه  Picture را انتخاب کنید، به پوشه تصویر بروید، تصویر مناسب را انتخاب کنید (یک تصویر  ۳۰۰ dpi انتخاب کنید که اندازه آن ۲MB می باشد)، سپس روی دکمه Insert کلیک کنید و اندازه فایل اصلی خود را وارد کنید. تصویر اصلی که ما استفاده می کنیم ۶.۸۵ مگابایت می باشد.

محدودیت ذخیره کردن عکس

این متد بین مردم پرطرفدار می باشد زیرا به راحتی می توانید تصاویر را استخراج کنید. برای استخراج تصاویر ورد با رزولوشن  بالا بر روی تصویر کلیک راست نمایید و گزینه Save as Picture را انتخاب نمایید. همزمان که در حال انجام این کار هستید به تصویر اصلی نگاه کنید.

با استفاده از گزینه « Save as Picture» استخراج تصویر از ورد به آسانی انجام می شود، اما تصویر ذخیره شده مانند فایل اصلی نخواهد بود.

محدودیت روش ذخیره کردن تصاویر

۱.پس از انتخاب گزینه Save as Picture، به پوشه مناسب بروید، نام فایل را وارد نمایید، سپس روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

۲.برنامه گرافیکی مانند فتوشاپ را نصب کنید و تصویر اصلی را که در فایل ورد درج کرده اید را باز کرده و سپس فایل ذخیره شده را باز کنید.

۳. تصویر اصلی dpi 300است و اندازه فایل (همانطور که در بالا ذکر شد) ۶.۸۵ مگابایت می باشد و اندازه تصویر x 10.88 8.16اینچ می باشد.

اندازه تصوایر

 

سایز تصویر اصلی و اندازه فایل بزرگ می باشد.

۴. تصویری که در ورد درج شده و سپس با استفاده ازگزینه Save As Picture استخراج شد نیز دارای اندازه dpi300 می باشد، اما اندازه فایل به مقدار ۱.۳۶ مگابایت کاهش یافته است و اندازه تصویر x 7.985.983 اینچ است.

اندازه تصاویر در روش سیو

اکنون نسخه جدید عکس ذخیره شده دارای اندازه کوچک می باشد ولی رزولویشن آن باقی می ماند.

با این متد کیفیت عکس با وضوح بالا حفظ می شود، اما فایل و اندازه تصویر را کاهش می دهد. اگر شما به استخراج تصویری در اندازه اصلی نیاز دارید، باید روش دیگری را امتحان کنید.

 ابتدا سند را به عنوان یک صفحه وب ذخیره کنید

۱.تصویر اصلی با اندازه MB 6.85 را در یک سند جدید درج کنید.

۲. فایل Save As را انتخاب کرده و در قسمت Save As Type،گزینه (html *.؛*.htm)Web Page را انتخاب کنید، دقت کنید با گزینه (html *.؛htm.*) Web Page,Filteredاشتباه گرفته نشود. گزینه فیلتر شده، تصاویر را با وضوح پایین نمایش می دهد. گزینه Web Page تصاویر اصلی و همچنین جزئیات عکسها را نشان می دهد.

ذخیره تصاویر به صورت وب پیج

اطمینان حاصل کنید که فایل .docx را به عنوان Web Page ذخیره نمایید، نه صفحه وب فیلتر شده در غیر این صورت تصویر با کیفیت را از دست خواهید داد.

۳. توجه داشته باشید که سیستم Web Page را در پوشه خودتان (برای مثال در پوشه Doc3_Files) ذخیره می کند. برای نمایش دادن تمام فایلهای صفحه، پوشه را باز کنید.

۴. در اینجا Image001.jpg عکس لامپ است، و Image002.jpg یک تصویر کوچک از همان عکس را نشان می دهد.

۵. توجه داشته باشید که فایل تصویر در سایز ۱،۷۲۲ کیلوبایت می باشد.

پوشه Web Page شامل تمام فایل های  ضروری از جمله تصاویر مدنظر شما می باشد.

پوشه وب پیج برای ذخیره تصاویر

۶. اندازه واقعی تصویر برای این Web Page گرافیک x 7.98 5.983اینچ است.

نسخه ایجاد شده ازWeb Page در اندازه تصویر و فایل کوچک می باشد.

اندازه تصاویر برای وب پیج

یک راه حل: نام فایل .docx را به .zip تغییر نام دهید

از آنجا که اسناد .docx در مایکروسافت ورد فایل های زیپ شده ای هستند، می توانید آنها را فقط با فرمت فایل zip تغییر نام دهید تا بتوانید عکس یا المانت های دیگری را استخراج کنید. در نظر داشته باشید که این متد با سایر فرمت های فایل کار نمی کند.

۱.پس از درج کردن تصویر اصلی با اندازه ۶.۸۵MB، ابتدا فایل را با عنوان DocAsZip.docx ذخیره کرده، سپس فایل را از عنوان DocAsZip.docx به عنوان DocAsZip.zip تغییر نام دهید.

۲. برای باز کردن فایل، بر پوشه DocAsZip.zip دوبار کلیک نمایید. این پوشه، تمام پوشه ها و فایل هایی که با هم به یک فایل زیپ شده اند را نشان می دهد.

اگر فایل .docx خود را به عنوان فایل zip تغییر نام دهید، می توانید تصویر را استخراج کنید، اما هنوز تصویر اصلی را نشان نمی دهد.

تغییر نام پوشه تصاویر به زیپ

۳. روی پوشه mediaکلیک کنید و گزینه image.jpg را انتخاب کنید(در این پوشه) Lamp Post استخراج شده است. با توجه به اینکه اندازه فایل ۲.۴۳MB بزرگتر از اندازه فایل تصویر استفاده شده از متد Saved As Picture می باشد. اما اندازه تصویر کوچکتر است: به اندازه x 6.354.763 اینچ می باشد. این رزولوشن dpi  ۳۰۰است.

نسخه استخراج شده از فایل .zip در اندازه فایل و اندازه تصویر نسبت به اندازه اصلی کوچکتر است، اما اندازه فایل آن بزرگتر از روشهای دیگر است که بدست می آید.

تغییر رزولوشن تصاویر در زیپ

این روش نقطه های با رزولوشن بالا را در هر اینچ حفظ می کند، اما همچنان فایل و اندازه تصویر را کاهش می دهد. برای به دست آوردن تصاویر با اندازه اصلی، باید به دنبال روش دیگری باشید.

در اینجا روش های به کار گرفته شده را بررسی می کنیم:

تصویر اصلی لامپ در اندازه ۶.۸۵ مگابایت وdpi  ۳۰۰  می باشد که دارای اندازه تصویر واقعی ۸.۱۶x 10.88 اینچ است.

در متد Save As Picture تصویر لامپ نیز  dpi300 است، اما اندازه تصویر به  x 7.98 5.983اینچ و اندازه فایل MB1.36کاهش می یابد.

در متد  Web Page  تصویر لامپ  ۳۰۰ dpiو اندازه تصویر   x 7.98 5.983اینچ است، اما اندازه فایل KB722.1 کوچکتر می شود.

در نهایت، فایل zip (همچنین تصویر لامپ ۳۰۰ dpi) و اندازه تصویر که از همه کوچکتر است با ابعاد  x 6.35 4.76اینچ می باشد، اندازه فایل ( بجز اندازه اصلی) از همه بزرگتر می باشد را در ۲.۴۳ مگابایت دارد. فایل Zip ممکن است کوچکترین اندازه تصویر باشد، اما اندازه فایل نشان می دهد که تصویر را با کیفیت بهتری نمایش می دهد.

خاطرنشان می شود که فایل های JPG از یک الگوریتم فشرده سازی “lossy” استفاده می کنند، به این معنا است که کیفیت تصویر در طول فرآیند فشرده سازی از بین می رود. در اینجا هر بار که فایل یا اندازه تغییر کند و پس از آن دوباره ذخیره شود، کیفیت تصویر تضعیف می شود. به همین دلیل است که فرآیندهای مختلفی که در بالا ذکر شده، نتایجی مشابهی را تولید می کنند.

می توانید فرآیند Copy-Paste را انجام دهید

روند Copy-Paste بدترین نتایج ممکن را تولید می کند. بنابراین روش مناسبی محسوب نمی شود و ترفند خاصی برای استفاده از آن وجود ندارد. در اینجا فقط به آن اشاره می کنم.

۱.بر روی تصویر Lamp Post کلیک کنید و دکمه  Ctrl + C را برای کپی کردن فشار دهید.

۲.یک برنامه گرافیکی را باز کنید و دکمه Ctrl + V را برای Paste کردن فشار دهید.

۳. به اندازه تصویر ایجاد شده دقت کنید. در اندازه ۳۰۰dpi می باشد، اندازه تصویر به x 2.7732.08 اینچ کاهش می یابد و در نهایت اندازه فایل KB586 است.

ذخیره تصاویر به صورت کپی پیست

تصویر کپی و پیست شده به اندازه قابل توجهی کاهش می یابد.

Eureka:Export to Pdf

در نهایت بهترین گزینه استفاده ازExport to PDF می باشد. این کار بسیار خوب است زیرا قالب PDF جهانی است و با هر فرمتی سازگار و انعطاف پذیر است.

۱.(اگر سند را با تصویر ایجاد می کنید) ابتدا، اندازه صفحه را در سند ورد ایجاد شده  (از هر طرف) عکس درج شده یک اینچ بزرگتر کنید. به عنوان مثال، برای یک عکس با اندازه ۸ × ۱۰ اینچ، اندازه سند را به  ۹ × ۱۱ یا ۱۰ × ۱۲ اینچ افزایش دهید، سپس حاشیه ها را روی ۰/۵ قرار دهید.

  • نکته: اگر شما دریافت کننده سند با تصاویر تعبیه شده هستید اولین گام را نادیده بگیرید.

۲.گزینه File> Export> Create PDF  را انتخاب کرده و روی دکمه Create PDF کلیک کنید.

۳. ورد یک نام برای سند ارائه می دهد، یا می توانید یک نام دیگر را انتخاب کنید. پس از وارد کردن نام فایل، روی دکمه Publish کلیک کنید.

برای به دست آوردن تصویری بهتر، فایل Word را به PDF تبدیل کنید.

تبدیل فایل تصاویر به پی دی اف

۴.فایل PDF را در یک برنامه گرافیکی مثل Adobe Photoshop، Corel PaintShop Pro، Corel Paint یا حتی Microsoft Paint باز کنید.

۵. پس از انتخاب گزینه File> Open و انتخاب فایل PDF، اکثر برنامه ها (مانند فتوشاپ) اطلاعاتی مانند اندازه تصویر فایل (۳۰.۹MB)، عرض (۱۰ اینچ) و ارتفاع (۱۲ اینچ)، رزولوشن (۳۰۰ پیکسل / اینچ)، حالت (رنگ RGB) را در اختیار ما قرار می دهد.

PDF ایجاد شده اندازه و رزولوشن نزدیکی به تصویر اصلی دارد.

سایز تصاویر در حالت پی دی اف

۶.به طور کلی، اندازه پیکسل در هر اینچ را به طور پیش فرض در تنظیمات به اندازه dpi300 و حالت Mode را به RGB تغییر دهید، که باعث می شود فایل های کوچکتر از CMYK ایجاد شود. گزینه RGB (قرمز، سبز، آبی) حالت رنگ برای عکس ها و صفحات وب است. گزینه) CMYK سایه، قرمز، زرد، سیاه) حالت رنگی برای چاپگرها (حرفه ای و دسکتاپ) است.

۷.در نهایت، فایل را دوباره در یکی از فرمت های گرافیکی ارائه شده توسط گرافیک یا نرم افزار ویرایش عکس ذخیره نمایید.

منبع pcworld.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    یک ویدئو پیشنمایشش از تو نت برمیدارم کپی میکنم تو ورد متنش میاد ولی تصویر نه راهشو بگید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.